Toon posts:

TFT Geeft rare pixel aan.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb hier een Dell Ultrasharp 1901FP, maar ik merk iets raars op en dat is het volgende:

Ik zie in me scherm een pixel die de verkeerde kleur aanneemt (nou hoor ik mensen al zeggen dooie pixel blablabla) maar luister ook even naar het volgende.

Als ik reboot gaat de pixel weer normaal

Maar naar enige tijd komt die weer terug dat die de verkeerde kleur aan neemt.

Ik had het net met 3 pixels tegelijk, na de reboot was er geen 1 meer.

Hoe komt dit?

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 14:20
Kan het toevallig niet zo zijn dat die pixel stervende is. Denk als je nog even wacht dat ie altijd raar doet, en niet alleen voor een reboot.
Denk toch dat je strax met een dode pixel zit.

Verwijderd

Topicstarter
dat zou zwaar klote zijn ik heb het scherm net 4dage...

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Probeer dit es LCD test

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Topicstarter
Het is volgens mij een pixel die trager dan de andere pixels reageerd en soms niet, want als ik dat proggie doe alle kleure komen er duidelijk te staan maar als ik snel switch blijft die eene pixel soms even achter met veranderen, dat is echt maar nauwlijkst zichtbaar maar valt wel op met kleur verandering in grote vlak.

still i don't get it 8)7

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Als je expres een niet-native resolutie draait, en de pixel verplaatst, dan weet je dat het data corruptie van je videokaart is. Als de pixel na de resolutie wissel op dezelfde plek blijft zitten, dan is het je scherm.

Wat gebeurt er overigens met die pixel(s) als je alleen je monitor uit en weer aanzet?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
hij blijft op zelkfde plek als ik andere reso doe,

als ik hem aan en uit zet dan zit hij er nog.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 19:23:
hij blijft op zelkfde plek als ik andere reso doe,

als ik hem aan en uit zet dan zit hij er nog.
Is het op een lagere resolutie nog steeds fysiek exact 1 pixel, of is 'ie dan ook een beetje uitgesmeerd over directe buur-pixels?

[ Voor 5% gewijzigd door JumpStart op 29-03-2004 19:32 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

offtopic:
Verkeerde knop

[ Voor 88% gewijzigd door JumpStart op 29-03-2004 19:32 ]

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 17:58

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Waar heb je het scherm gekocht? TFT's koop ik dolgraag bij mediamarkt. Hun doen niet aan die aantal dode/half dode pixelgarantie. VInd je het scherm niks, ruil je hem weer. Bij hun maakt het niet uit hoeveel dode pixels zo'n ding heeft voor hij geruild mag worden. Maar goed, ik weet niet waar jij hem vandaan hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik dat hier mag vertelle ;) (8>

Zeg maar, niet echt legaal ;)
JumpStart schreef op 29 maart 2004 @ 19:31:
[...]

Is het op een lagere resolutie nog steeds fysiek exact 1 pixel, of is 'ie dan ook een beetje uitgesmeerd over directe buur-pixels?
Nee blijft op de zelfde pixel zitten.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 19:44 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zeg maar, niet echt legaal
Iets in mij zegt nu: jammer dan, vette pech, zoek het maar uit met je scherm. Maar eigenlijk ben ik zo natuurlijk helemaal niet ;)

Wat betreft je pixel: ik vermoed dat ie gewoon slecht contact maakt. Dit is ook het geval met de dooie pixels die soms nog weg te 'masseren' zijn. Je zou eens wat lichte massage kunnen proberen om het weg te krijgen.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 19:41:

Als dat zo is, kan je het scherm dan nog wel inruilen? Ik slaag er niet in om nog het nut te zien van je post als het scherm toch niet terug kan.

Verwijderd

Topicstarter
koraks schreef op 29 maart 2004 @ 19:44:
[...]

Iets in mij zegt nu: jammer dan, vette pech, zoek het maar uit met je scherm. Maar eigenlijk ben ik zo natuurlijk helemaal niet ;)

Wat betreft je pixel: ik vermoed dat ie gewoon slecht contact maakt. Dit is ook het geval met de dooie pixels die soms nog weg te 'masseren' zijn. Je zou eens wat lichte massage kunnen proberen om het weg te krijgen.
Een message hoe gaat dat? ;)
JumpStart schreef op 29 maart 2004 @ 19:44:
[...]

Als dat zo is, kan je het scherm dan nog wel inruilen? Ik slaag er niet in om nog het nut te zien van je post als het scherm toch niet terug kan.
ik jou snappen niet - ongeveer in jou taal gebruik? :+

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34

Predator

Suffers from split brain

[...]

Nee blijft op de zelfde pixel zitten.
Euhm, hoe kom jij in hemelsnaam aan een niet legaal scherm :? :/

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Heb je "degauss" al eens geprobeerd?

Oepsie, vergeten dat het geen CRT was!

-- EDIT ---

Hoewel, hier en hier staan TFT's met Degauss.

link1
Compatible with IBM & VESA System. Power-onAuto-Degauss. Reliable Full Range Power Supply. Excellent warranty program.
link 2
Bedienungselemente:
Kurzhubtasten
Helligkeit, Kontrast, Degauss, Rotation,
Horizontale Phase, und Größe Trapezoid,
Pincushion, Farben, Video Modi, Audio

[ Voor 164% gewijzigd door Neobahamuth op 29-03-2004 20:12 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 14:14

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Neobahamuth schreef op 29 maart 2004 @ 19:54:
Heb je "degauss" al eens geprobeerd?
Op een TFT? 8)7

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 19:48:
[...]
ik jou snappen niet - ongeveer in jou taal gebruik? :+
jij: ik heb het scherm zeg maar niet helemaal legaal verkregen
ik: ALS jij dat scherm niet op legale wijze verkregen hebt, kan jij dan het scherm nog wel inruilen?

Als je het scherm toch niet onder garantie kan terugbrengen, wat voor nut heeft het dan nog om hier te beginnen over dooie pixels? (Of gewoon binnen 8 dagen na aankoop inruilen, als de verkoper dooie pixels niet als "kapot" beschouwd.)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mijn laptop heeft dat ook wel es gehad. Een pixel die ineens knalgroen of knalrood werd. Als je er dan op drukt met je vinger is het weer weg. Zelfde als je hem aan en uit doet. Het is gewoon een soort dode pixel dus.

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op 29 maart 2004 @ 20:04:
mijn laptop heeft dat ook wel es gehad. Een pixel die ineens knalgroen of knalrood werd. Als je er dan op drukt met je vinger is het weer weg. Zelfde als je hem aan en uit doet. Het is gewoon een soort dode pixel dus.
bij mij werkt het niet :o

• koraks
  • Niet online
bij mij werkt het niet
Helaas, het was te proberen. Er zit dan niks anders op dan ermee te leren leven óf een geniale manier vinden om Dell zover te krijgen je scherm om te ruilen.

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 08:20
Erazzzer schreef op 29 maart 2004 @ 19:34:
Waar heb je het scherm gekocht? TFT's koop ik dolgraag bij mediamarkt. Hun doen niet aan die aantal dode/half dode pixelgarantie. VInd je het scherm niks, ruil je hem weer. Bij hun maakt het niet uit hoeveel dode pixels zo'n ding heeft voor hij geruild mag worden. Maar goed, ik weet niet waar jij hem vandaan hebt :)
Wat zou Mediamarkt met die teruggebrachte schermen met dode pixels doen? Gewoon doorverkopen aan een nieuwe, argeloze koper?

• koraks
  • Niet online
Misschien laten ze ze gewoon staan of gaan ze naar personeel...Kijk, een bepaald percentage van de klanten gaat het scherm toch niet ruilen al zítten er fouten in. Dus de kieskeurige klanten laat je een beetje hun gang gaan en de mensen die een slecht scherm niet inruilen en toch tevreden zijn, tsj, daar ben je gewoon blij mee :)

Ik zie het zelf liever niet dat een klant een dooie pixel heeft ergens...vroeg of laat struikelt er toch iemand over. Moet je toch proberen te vermijden, lijkt me.

[ Voor 21% gewijzigd door koraks op 29-03-2004 22:38 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 21:14:
[...]

bij mij werkt het niet :o
je kunt ook nog proberen het beeldscherm met beide handen aan de zijkant vast te pakken en dan 'proberen' het scherm te buigen. Wel heel voorzichtig uiteraard :P

• Appelsap
  • Niet online
Of iemand herkent in deze thread zijn gestolen scherm, en is blij dat de verzekering een nieuwe heeft betaald die het goed doet...

Of Dell mist er eentje uit het magazijn, en dan begrijp ik waarom ze zo duur zijn...

Of het is een refurbished model, dat als ware het 'illegaal en nieuw' is doorverkocht aan iemand die daar in trapt...

Of ... ach, laat ook maar. Ik begrijp het nut van de opmerking niet helemaal.

Overigens vind ik het vreemd dat tweakers een discussie over illegale waar gedoogd. Ik zou em dicht gooien.
Pagina: 1