Hallo,
Ik heb de volgende situatie:
een windows 2000 server (2003 staat er nu als test) met ras geinstalleerd en is.
Deze server hangt direct achter een adsl modem en ingesteld als DMZ.
De adsl snelheid is 512/512 bbnet via concepts.
De server wordt gebruikt om pptp vpn verbindingen mee op te zetten.
server is bij gewerkt met de laatste sp en patchen en ook de isa server is tot de laatste patch bij gewerkt.
Het probleem is het volgende:
Als de telewerkers thuis aan het werk zijn vliegt de vpn verbinding random weg.
Er zijn +- max 4 telewerkers actief op deze server. De pc's die de vpn opbouwen zijn XP pc's. De laatste 3 weken ging het perfect, helaas is nu het probleem er weer.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn???? ICMP staat open op de isa server.
Verder heb ik geprobeerd de 2000 server te vervangen door een 2003 zonder resultaat. Ook het adsl modem is al vervangen zonder suc6.
Er is geen touw aan vast te knopen of het nu gebeurd als alle 4 ingelogd zijn of dat er 1 aan het werk is.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
Ik heb de volgende situatie:
een windows 2000 server (2003 staat er nu als test) met ras geinstalleerd en is.
Deze server hangt direct achter een adsl modem en ingesteld als DMZ.
De adsl snelheid is 512/512 bbnet via concepts.
De server wordt gebruikt om pptp vpn verbindingen mee op te zetten.
server is bij gewerkt met de laatste sp en patchen en ook de isa server is tot de laatste patch bij gewerkt.
Het probleem is het volgende:
Als de telewerkers thuis aan het werk zijn vliegt de vpn verbinding random weg.
Er zijn +- max 4 telewerkers actief op deze server. De pc's die de vpn opbouwen zijn XP pc's. De laatste 3 weken ging het perfect, helaas is nu het probleem er weer.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn???? ICMP staat open op de isa server.
Verder heb ik geprobeerd de 2000 server te vervangen door een 2003 zonder resultaat. Ook het adsl modem is al vervangen zonder suc6.
Er is geen touw aan vast te knopen of het nu gebeurd als alle 4 ingelogd zijn of dat er 1 aan het werk is.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.