Toon posts:

ATA100 op A7V wil ook al niet ( f***)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK ,

Ik heb 4 appararaten op m'n ATA66 controller.
En nu had ik 1 aangesloten op mijn ATA100 controller. Bij het opstarten detecteert de controller de CD-rom die er aan hangt, maar in windows is er niets van te merken. In mijn apparaatbeheer staat mijn Promise Ultra100 controller overigens met een mooi uitrpoeptekentje, foutmelding 11 : na een poging om het apparaat te starten reageert het systeem niet meer, windows doet geen nieuwe poging meer.
De laatste drivers zijn geinstalleerd ...

enige ideeen ?

in elk geval bedankt

Durondude

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:30
hoi,ik heb ook problemen gehad met m'n ata 100 op a7v, dat was bij installeren van win2000
Wat bij mij de oplossing was is dit:
er zit geen diskette bij je mobo met ata 100 drivers, maar op de cd staan ze wel, je moet dus ff een dikstte maken met die ata100 drivers, en dan loopt het perfect. Tenminste bij mij. suc6

Verwijderd

Vraagje ????

waarom hang je je cd-rom aan de Ata 100 controller. Een cd-rom is nog altijd Ata 33 :Z

Dus ik zou je hdd er aan hangen ipv cd-rom.
Dat werkt een stuk beter zelf heb ik een IBM dtla 307045 er aan hangen en dat werkt perfect >:)

En kijk bij software update eens voor nieuwe promise drivers ( deze zorgen dat je windos niet zo rette traag opstart)

Verwijderd

Je moet inderdaad de drivers goed installeren. Ze staan op de cd. Voor win2000 moet je ze effe op een cd kopieren. Win2000 vraagt om drivers van scsi controllers. Op F6 drukken en installeren. Volg de aanwijzingen op het scherm.
Als de controller daarna niet goed werkt , check of de middelste pci slot niet bezet is. Ik weet niet xeker, maar het middelste pci slot is geshared met controller?

Verwijderd

Ik bedoel op een diskette kopieren!!!

Verwijderd

Je kan het beste die build 25 promise drivers hebben, die werken geloof ik het best, misschien ligt het daaraan

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:10
Als je ata33 apparaten of lager op die ata100 controller hangt doen ze het idd niet, dat is geen bug, dat is een feature.
Hang ata66/100 apparaten aan de promise en ata33 en lager apparaten aan de ata66 controller.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 december 2000 13:09 schreef FatalError het volgende:
Als je ata33 apparaten of lager op die ata100 controller hangt doen ze het idd niet, dat is geen bug, dat is een feature.
Hang ata66/100 apparaten aan de promise en ata33 en lager apparaten aan de ata66 controller.
Hmm bedankt !
De reden dat er CD-roms aanhing is dat mijn kabel met mijn HD's op te kort is ... :(
Heb een Maxi tower en heb (uit warmte-overwegingen) ze helemaal vanboven zitten ... zucht

Durondude
Pagina: 1