[USB stick] flashen voor andere schijfindeling

Pagina: 1
Acties:
  • 617 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:06
Ik heb een Paradigit memorystick van 128 mb. USB 2.0 (ca 4 maanden oud)
Deze bevat een indeling als volgt: 1,44 mb wordt gebruikt voor een drive die als B: floppy drive herkend wordt. Daarop staat standaard een security programma geïnstalleerd om de stick te beveiligen, en een pdfje.
De rest wordt gewoon als normale "mass storage volume" herkend.
Echter, ik wil graag gewoon 1 grote partitie van 128 mb, dus zonder de floppy emulatie. Ik kan echter geen flash tool, of uitleg vinden hoe dit te doen is. Formatteren levert uiteraard alleen een format van de gekozen drive op. Ook in schijfbeheer wordt alleen het "mass storage volume" getoond, de rest is immers volgens XP een floppy.
Heeft iemand dit ooit al eens voor elkaar gekregen of zit dit gewoon hard op de stick ingebakken?

De b-drive is overigens wel als floppy te gebruiken, er kan dus data op weggeschreven worden. De security is dus ook alleen werkzaam voor het grote volume. (Als er een wachtwoord actief is, dan worden, bij opnieuw aansluiten, na 6x een fout wachtwoord, de gegevens gewist)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-02 12:15
Ik ben niet zo bekend met die dingen.. maar misschien kun je met Partition Magic beide drives samenvoegen?

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

zit er geen kopje op om die om te zetten heb een iets ander model niet van para en zit er bij mij wel op

weet iemand nog een leuke signature?

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-03 20:56

QkE

In your face Gnagna

Kan je niet gewoon met F-disk de partities verwijderen of wordt het ding echt als diskette herkend? Dan zal je idd moeten gaan flashen en zou ik echt niet weten hoe dat moet.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:48

SkyStreaker

Move on up!

Volgens mij is dit keihard boot-functionaliteit en die krijg je er niet uit-geflashed...

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Ik weet nit of dit hetzelfde al al wat ik heb gedaan...Ik heb nl. mijn MP3 Flash USB stick aangepast naar zo een beetje wat je nu hebt.

Ik heb volgens mij indertijd een tutorial hevolgd op bootdisk.com, maar ik kan me niet voorstellen dat ik het niet meer ongedaan zou krijgen...

Mijns inziens moet die bootemulatie er wel uit te krijgen zijn...ik probeer anders wel nog even die pagina te vinden...

• Mistraller
snooze schreef op 29 maart 2004 @ 18:51:
zit er geen kopje op om die om te zetten heb een iets ander model niet van para en zit er bij mij wel op
een kopje....? Er zit wel een kNopje op, maar dat is voor readonly.
QkE schreef op 29 maart 2004 @ 18:53:
Kan je niet gewoon met F-disk de partities verwijderen of wordt het ding echt als diskette herkend? Dan zal je idd moeten gaan flashen en zou ik echt niet weten hoe dat moet.
F-disk is onder dos, en ik heb geen dos drivers voor een USB stick.... en dan nog denk ik dat......
IFASS schreef op 29 maart 2004 @ 18:47:
Ik ben niet zo bekend met die dingen.. maar misschien kun je met Partition Magic beide drives samenvoegen?
Er een floppy ge-emuleerd wordt, en een disk. Dus emulatie van 2 fysiek gescheiden schijven.....

---------------

• Mistraller
kickje....niemand?

---------------

Verwijderd

Ik heb een (bijna) zelfde probleem met een Usb stick van 512 mb, deze is tijdens een nieuwe installatie van XP de partition verwijderd (dom he).
Dus nu kan ik wel de z.g.n. B floppydisk benaderen, maar de rest niet.

Ik kan de stick niet meer normaal benaderen, wel met het free programma "PC Inspector File Recovery" , daar kan ik de files nog zien en afhalen.

Maar ik kan niet meer formateren,

partition magic werkt niet hierop

Hoe kan ik weer een nieuwe partition aanmaken ?

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:02

GreyGhost

Het is een spook

Ik kwam via de paradigit site hier terecht, misschien dat je met een van die tooltjes het ook weer kunt verwijderen?

For I am grey, between the darkness and the light

• Mistraller
Er staan wel wat grappige dingen op, maar niet de tool die ik zoek helaas. Ik heb er inmiddels verschillende andere geprobeerd, maar die herkennen uiteraard mijn stickie niet.

---------------

Pagina: 1