Toon posts:

WIFI werkt, WEP inschakelen ->alles plat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben de trotse bezitter van een draadloos WIFI router/adsl modem van E-tech, en heb hier draadloos de laptop en pc mee verbonden. (alles onder WINXP home)

Alles werkt super-b, totdat ik een WEP sleutel instel. Deze neem ik uiteraard letterlijk over van de router-admin, naar de computers, maar met copy-paste werkt het niet, en met de hand overtypen, ben ik ook m'n verbinding kwijt.

De E-tech helpdeskmedewerker zegt dat ik het goed doe, maar het WERKT NIET! 8)7 Schakel ik WEP weer uit, is er niets meer aan de hand, en alles werkt weer!

heeft iemand een idee wat het kan zijn? _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 17:23 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Vertel eens wat er in de handleiding staat en precies welke handelingen jij uitvoerd.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 23:50
Is al je apparatuur van e-tech (dus ook de nic's op de laptop + pc?)
Het komt nl nog weleens voor dat de ene maatschappij een hex code gebruikt, terwijl de andere een plaintext password gebruikt

Verwijderd

Topicstarter
De handleiding zegt, om via een bekabelde verbinding de WEP instellingen te veranderen; en dat heb ik ook zo gedaan. In de router admin selecteer ik een WEP code, en die neem ik exact over op papier. Vervolgens sla ik de instellingen op, krijg ik daar bevestiging van, en maak de kabel los.

In XP selecteer ik de draadloze verbinding, stel in dat hij gebruik moet maken van WEP, en neem exact de code over uit de router-admin. Ook vink ik het vakje "801.11 security gebruiken" (of zoiets dergelijks) aan.

Vervolgens ben ik alle verbinding kwijt. Beide computers krijgen geen verbinding meer, de router blokkeert alles. (ik zie wel uitgaande pakketten, maar 0 inkomende pakketten)

alle gebruikte apparatuur is van E-tech, en zonder WEP werkt alles uitstekend, maar uiteraard wil ik de boel even goed beveiligen :) iemand ideeen?

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-04 16:22
sluit de tool es van je nic die naast je klokje staat en voer de wep gegevens alleen in de windows driver in. Ik heb dit probleem ook eens bij iemand gehad.

Verwijderd

Topicstarter
breeeem schreef op 01 april 2004 @ 11:40:
sluit de tool es van je nic die naast je klokje staat en voer de wep gegevens alleen in de windows driver in. Ik heb dit probleem ook eens bij iemand gehad.
hoe bedoel je dat precies? (ben geen expert...) alvast bedankt voor je reactie

Verwijderd

er zit bij je netwerkkaart altijd een stukje software.
Maar dit stukje software zet veelal gewoon bij je netwerkkaart je windowsinstelleningen anders :)
Dus ga naar je netwerkverbindingen en geef daar je WEP key op.
Hoeveel bits key gebruik je b.t.w. ?
Probeer hem anders eerst eens met 64 en schroef daarna op !

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 18:52:
er zit bij je netwerkkaart altijd een stukje software.
Maar dit stukje software zet veelal gewoon bij je netwerkkaart je windowsinstelleningen anders :)
Dus ga naar je netwerkverbindingen en geef daar je WEP key op.
Hoeveel bits key gebruik je b.t.w. ?
Probeer hem anders eerst eens met 64 en schroef daarna op !
Ooh bedoelde hij dat, nee dat heb ik helaas al geprobeerd; direct bij de windows instellingen zelf de key instellen. Begon met 64 bit maar dat werkte al niet... :(

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-04 16:22
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 18:38:
[...]

hoe bedoel je dat precies? (ben geen expert...) alvast bedankt voor je reactie
ik ben zelf een keer met een etech router met 2 pcmcia kaartjes 11mbit aan het stoeien geweest. Precies wat jij ook had, zonder web draaien als een trein maar met web lukte het gewoon niet. Toen heb ik het tooltje wat bij de driver geinstalleerd word van je netwerk kaart, wat in de systembalk komt (links naast het klokje) gesloten. De web instellingen via start ->instellingen->netwerkverbindingen -> en dan je wlan verbinding invullen. Toen werkte het.

Verwijderd

Topicstarter
breeeem schreef op 01 april 2004 @ 21:44:
[...]

ik ben zelf een keer met een etech router met 2 pcmcia kaartjes 11mbit aan het stoeien geweest. Precies wat jij ook had, zonder web draaien als een trein maar met web lukte het gewoon niet. Toen heb ik het tooltje wat bij de driver geinstalleerd word van je netwerk kaart, wat in de systembalk komt (links naast het klokje) gesloten. De web instellingen via start ->instellingen->netwerkverbindingen -> en dan je wlan verbinding invullen. Toen werkte het.
Okee, wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben :) bedankt voor je reactie! ik ga hiermee weer ff aan de gang... _/-\o_

Verwijderd

Heb je nagekeken welk formaat je de WEP-key hebt ingetypt op de AP? Dit kan in hex zijn of in ASCII, indien het eerste dan moet je eerst ff een omzetting HEX -> ASCII doen voor je de key kan invoeren in de XP Wireless Zero Conf.

http://www.rvs.uni-hannov...nhorn/jstools/wepkey.html

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 12:30:
Heb je nagekeken welk formaat je de WEP-key hebt ingetypt op de AP? Dit kan in hex zijn of in ASCII, indien het eerste dan moet je eerst ff een omzetting HEX -> ASCII doen voor je de key kan invoeren in de XP Wireless Zero Conf.

http://www.rvs.uni-hannov...nhorn/jstools/wepkey.html
Nee geen idee dat het daar ook fout kon gaan? ik heb de key uit de admin overgeschreven, en die zo overgetypt in de XP settings. Had ik in dat geval het conversie schermpje op de URL die je gaf moeten gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, bijzonder bedankt voor alle tips hierover; de bijgeleverde software heb ik gedeinstalleerd, kaart met de drivers opnieuw geinstalleerd, en direct in XP de WEP key ingevoerd, en het werkte! Dus: bij E-tech, de bijgeleverde software lekker links laten liggen!

Nogmaals bedankt allemaal!

gr Ron

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 17:22:
heeft iemand een idee wat het kan zijn? _/-\o_
Ik heb zelf dit probleem ook, ik heb een actiontec dsl/cable router
Ik heb Actiontec hierover gemaild, en die vertelde mij dat ik wep niet moet gebruiken...
Dit omdat het niet meer veilig is, ze hebben mij aangeraad om mac-verificatie te gebruiken...

succes verder

Verwijderd

hoe kun je MAC verificatie instellen dan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 21:08:
hoe kun je MAC verificatie instellen dan
Ik kon het instellen via een geavanceerde setup van m'n wlan router...
maar bij die van jou weet ik het niet specefiek...
Pagina: 1