Toon posts:

[Java] Image - flush()

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af wat er nu eigenlijk gebeurt bij een aanroep van flush() op een Image object. In de API staat dat alle ingenomen resource worden vrijgegeven, zodoende dat er niets meer gecached blijft. Dit zou zeer mooi zijn, maar gebeurt dit ook werkelijk, of is het net zoals met System.gc() dat de gc enkel een hint krijgt en nog niet noodzakelijkerwijs begint te collecten?

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Flushes all resources being used by this Image object. This includes any pixel data that is being cached for rendering to the screen as well as any system resources that are being used to store data or pixels for the image. The image is reset to a state similar to when it was first created so that if it is again rendered, the image data will have to be recreated or fetched again from its source.
This method always leaves the image in a state such that it can be reconstructed. This means the method applies only to cached or other secondary representations of images such as those that have been generated from an ImageProducer (read from a file, for example). It does nothing for off-screen images that have only one copy of their data.
Bron: http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/api/java/awt/Image.html

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik nog een vraagje hieromterent,
met de methode createImage() [JComponent] is het mogelijk om een image op te vragen van de gehele component. Nu vroeg ik mij af of het ook mogelijk is om een stukje van de component als image op te slaan, bijvoorbeeld enkel de rectangle(0,0,10,10). alvast bedankt

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Kon dat niet met .Copy of was dan nou weer in .NET?

Nee, dat was dus .NET.. |:(

edit:

Het was dus .NET

[ Voor 40% gewijzigd door pjvandesande op 31-03-2004 10:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar is dat dus niet mogelijk.
Maar Jcomponents zijn tegenwoordig standaard doublebuffered,
is het dan niet mogelijk om de buffer die de component zelf gebruikt op te vragen?