[XP]Directe kabelverbinding onmogelijk door bedrijfsnetwerk?

Pagina: 1
Acties:

• MDA
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-10-2023
Hallo,

Het blijkt dat na verbinden van mijn laptop aan een bedrijfsnetwerk het niet meer mogelijk is om met dezelfde laptop later een directe kabelverbinding met een andere laptop op te zetten (via de twee netwerkkaarten van de laptops).

Op een of andere manier verandert het inpluggen op het bedrijfsnetwerk iets in mijn laptop waardoor later geen directe kabelverbinding meer mogelijk is. Het gebruiken van systeem herstel van een datum voor het inpluggen op bedrijfsnetwerk kan de boel weer herstellen.

Welke instelingen zouden er op mijn laptop kunnenn worden aangepast door het inpluggen op het bedrijfsnetwerk?

Verwijderd

In feite geef je het zelf al een beetje aan. Nu er vrij weinig info in je post staat moet ik een beetje gaan gokken.

Laptop wordt aangesloten op je bedrijfsnetwerk en alles werkt wat er hoort te werken. Eenmaal deze te hebben un-plugged en een direct kabeltje erin prikt die leidt naar een andere notebook heb je geen verbinding meer.

Hoogstwaarschijnlijk is deze oplossing vrij simpel, want jouw bedrijfsnetwerk kan namelijk de instelling van je TCP/IP veranderen. Oftewel de protocol welke nodig is om een netwerkverbinding tot stand te kunnen brengen.

Ik ga ook even voor het gemak ervan uit dat jouw notebook windows XP draait. Je kan naar je netwerkeigenschappen gaan door naar : Start , Instellingen , Configuratiescherm , Netwerkverbindingen te gaan.
Je ziet hier nu de lan verbinding staan en kun je hier met de rechtermuisknop op klikken de eigenschappen er van op te vragen.

Als je nou dubbelklikt op je TCP/IP protocol zul je zien dat er het een en het ander ingesteld staat. Disable dit allemaal ( zorg wel dat er op de andere notebook ook niets staat ingesteld ) reboot je machine en kijk dan of je weer een netwerkverbinding hebt.

Suc6 :9

• MDA
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-10-2023
Ik heb hier even gekeken en daar staat alles al op automatisch.
Na het opzetten van de directe verbinding lukt het soms wel om de andere PC te zien maar bij nadere verkenning krijg ik een melding over tekort aan machtigingen.

Extra info: Win XP home, Administrator account, firewall staat uit. Het probleem is door meerdere mensen gemeld. Welke instellingen kunnen er door inloggen op ander netwerk worden verandert? Netwerk geeft ip via DHCP.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een kabelverbinding ziet ie ook als een soort van modem / LAN-verbinding. Denk dat op netwerk aanloggen, dan tijdelijk LAN verbinding uitschakelen en dan kabelverbinding opbouwen de juiste is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

De TS heeft het niet over een directe kabelverbinding, maar over een directe netwerkverbinding (verbinding tussen 2 pc's met een crosskabel).

probeer voor je directe kabelverbinding (misschien dat directe netwerkverbinding een betere benaming is) eens een vast ip in te stellen, dus zoiets als voor laptop 10.0.0.1, subnetmask 255.0.0.0 en pc 2 10.0.0.2 enz.

probeer eens om pro op je laptop te krijgen....
dit is een stuk geschikter voor netwerken en de hele troep eromheen (verificatie, beveiliging enzo)

[ Voor 17% gewijzigd door Romke op 29-03-2004 20:03 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

is er misschien een policy actief op die laptop die dit soort instellingen verhinderd ?

ow en als je dan wel verbinding hebt probeer dan es met z.g.n pass-through authentication in te loggen d.w.z ->> aanloggen als \\machienenaam\username

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 13:02 ]

Verwijderd

Als de netwerkkaarten van beide computers op DHCP staan kan het een tijdje duren voordat het zoeken naar een DHCP server gestaakt wordt en er een willekeurig adres gekozen wordt in net 169.254.0.0/16. Zolang één van beide PC's nog op 0.0.0.0 staat (controleer met IPCONFIG) is er geen verbinding mogelijk tussen de PC's als alleen TCP/IP geinstalleerd is. Als beide PC's een adres hebben kan je verbinden door in de adresbar het ip adres van de andere PC in the tikken met 2 backslashes ervoor dus "\\169.254.x.x" in plaats van het ip adres kan je ook de pcnaam proberen.

Verwijderd

Nog een opmerking. Als de DHCP server onbereikbaar is en de verkregen lease van het bedrijfsnetwerk nog niet verlopen is (kan soms wel een week zijn) kan je PC ook voor het geleaste IP adres kiezen in plaats van eentje uit net 169.254.0.0 In dat geval zitten de twee PC's in verschillende subnets en zullen elkaar niet zien. Misschien helpt een ipconfig/release en renew in deze situatie. Dat het verbinden op het bedrijfsnetwerk jouw instellingen wijzigt is overigens erg onwaarschijnlijk.
Pagina: 1