Toon posts:

[win2k SBS, Outlook] Exchange en POP accounts *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste heren en misschien wel dames,

Ik heb een tamelijk groot probleem en hoop dat jullie mij daarbij willen helpen.

Ik draai hier op het bedrijf 2k SBS met exchange , nu heeft 1 van mijn clients naast zijn exchange account (configuratiescherm -> post) ook een eigen email adres van planet. Als volgt:

***@planet.nl
user / pass
smtp.planet.nl
pop3.planet.nl

Ik stel deze account in bij de client in configuratiescherm post als : internet email.
Selecteer daar toevoegen en voeg deze account toe. Er zijn nu dus 2 account,
- exchange account
- internet email (***@planet.nl)

Het probleem komt om de hoek kijken als ik mail wil ophalen of verzenden. Outlook gaat dan zoeken naar het uitgaande server adres van planet en kan deze niet vinden. Je zou denken , stuur dan de mail met de exchange account, maar dat wil Outlook ook niet.

Ik wil gewoon graag dat beide accounts naast elkaar draaien en dat je dus ook gewoon mijn mail van planet binnen kan laten komen, naast de mail die via de exchange server binnenkomt.

Waarom blijft outlook toch naar dat pop adres vragen?

alvast bedankt,

-edit- Ik heb ook ipv de dns adressen (pop.planet.nl) gewoon het absolute adres gebruikt, ip dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 17:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
- kick -

Een andere optie is misschien het forwarden van het planet adres naar het exchange adres.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 17:11 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Outlook heeft volgens mij de (nare) gewoonte om het antwoord op een e-mail te versturen via hetzelfde account als waarmee de originele e-mail binnen is gehaald.

In jouw voorbeeld worden mails aan ***@planet.nl beantwoord via de instellingen van dat (POP3) account, en dat is dus via smtp.planet.nl en als je niet via Planet verbonden bent gaat dat dus idd niet werken :)

De truc is volgens mij gewoon om bij de POP3 account je Exchange server als SMTP in te stellen, en dan vervolgens (bij de geavanceerde eigenschappen) een "username/password for SMTP" in te stellen van het betreffende exchange account. Dan neemt de Exchange-SMTP server ook gewoon je mailtje aan en kan je dus beantwoorden via een account naar keuze :)

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply,

Ik ga in ieder geval proberen om het op jouw manier te doen en dan hoop ik dat iets verder kom. Je hoort nog van me

en sorry voor mijn te vroege kick,

note to myself: beter faq lezen.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
je stelt gewoon je exchange server in als SMTP server voor die planet account. klaar :)

Je hebt waarschijnlijk toch al relay voor je lokale netwerk aanstaan?

[ Voor 30% gewijzigd door axis op 30-03-2004 08:58 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Nou om heel eerlijk te zijn , ik heb hier in het bedrijf het systeembeheer overgenomen sinds een paar dagen ,dus ben nog niet van alles op de hoogte.

Ik ben overigens vrij onbekend met exchange, maar dat begint nu te dagen.

Die relay zou in de instellingen van exchange moeten staan?

bedankt.

• Ook

Ook

Yes I can!

Relay voor LAN ingesteld?? Je hoeft geen authorisatie dmv exchangeusername/password te doen.
Geen relay ingesteld? Dan moet je je authoriseren met je username/password.

Verwijderd

Topicstarter
Goed..
Ik heb nu het volgende gedaan (wat mij wel goed leek)

IK heb in de exchange server naast de tiscali mail account ook de planet account toegevoegd. (bij pop3 connectors ).

Dit zou moeten betekenen dat hij beide mailboxjes ophaalt.
Toen heb ik bij de user waar de planet mail heen moet aangegeven dat hij
een *@planet.nl mail heeft (smtp).

Het vreemde is dat intern hij alle mail ontvangt in dezelfde box (dat is dus goed)
maar als ik extern (hotmail.com) een mail verstuur naar het emailadres ontvangt hij hem niet.

Wat is er nu mis?

bedankt alvast

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 23:24

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 16:54:
Goed..
Ik heb nu het volgende gedaan (wat mij wel goed leek)

IK heb in de exchange server naast de tiscali mail account ook de planet account toegevoegd. (bij pop3 connectors ).

Dit zou moeten betekenen dat hij beide mailboxjes ophaalt.
Toen heb ik bij de user waar de planet mail heen moet aangegeven dat hij
een *@planet.nl mail heeft (smtp).

Het vreemde is dat intern hij alle mail ontvangt in dezelfde box (dat is dus goed)
maar als ik extern (hotmail.com) een mail verstuur naar het emailadres ontvangt hij hem niet.

Wat is er nu mis?

bedankt alvast
Kijk eens bij reciepents policy. Mag de server berichten onder de naam planet.nl ontvangen/verzenden, dit heeft betrekking op de smtp server van exchange.

Simpele oplossing staat hierboven, het pop3 account op de client laten staan en bij smtp de exchange opgeven OF de smtp van je provider OF wachtwoord authenticatie voor de smtp.planet.nl aanzetten.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

De smtp server van Planet is toch mail.planet.nl??

mail.wxs.nl(195.121.6.51)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 17:48 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

WOS --> Software Algemeen + kleine titeledit, 'probleem' is wat kort door de bocht. Overigens is het in het vervolg handig om even de Outlook versie te noemen :)

[ Voor 42% gewijzigd door F_J_K op 30-03-2004 17:47 . Reden: Oeps; er was al over het kicken 'gezeurd' buiten dit topic om :P ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
pop = mail.planet.nl
inderdaad.

Ik denk dat ik het even met de bovenstaande oplossing ga proberen, indien ik daar niet uit kom dan horen jullie het uiteraard.

bedankt wederom

Het draait hier allemaal om: Outlook Express 2000 (Office 2k Prem.)"

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 19:35 ]

• Ook

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 19:34:
[...]
Het draait hier allemaal om: Outlook Express 2000 (Office 2k Prem.)"
Laat dat Express er maar vanaf, het zal zeer hoogst waarschijnlijk "Outlook" zijn wat je gebruikt, anders kan je nl ook geen Exchange account instellen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ook schreef op 30 maart 2004 @ 22:00:
[...]

Laat dat Express er maar vanaf, het zal zeer hoogst waarschijnlijk "Outlook" zijn wat je gebruikt, anders kan je nl ook geen Exchange account instellen :)
klopt idd ;) gewoon Outlook
Pagina: 1