Toon posts:

Externe HD van WD formateren in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

heb even een vraagje en kon niet zo snel ergens een antwoord vinden op het forum. Ik heb zojuist een Light-Up drive (extern 120gb) aangeschaft van Western Digital. Standaard staat deze ingesteld op FAT32. Als ik hem nou wil formateren, dan zegt windows dat dit alleen op NTFS kan, aangezien de capaciteit te groot zou zijn voor FAT32, maar waarom staat ie standaard dan wel op FAT32? Kan ik hem überhaupt nog formateren dan of is het beter hem dan maar als NTFS te formateren?

En dan nog een vraagje.. Is zo'n schijf compatible met de Mac? Dus als ik er op mn PC data opzet, kan ik dit dan op de mac ook gewoon lezen? En zo ja, leest de Mac dan ook zowel FAT32 als NTFS..

Bedankt alvast.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt hem wel als FAT32 formatteren, maar niet via windows NT. Dan zul je toch format.com onder dos gebruiken, die kan tot 2TB formatteren in FAT32.

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-03 15:59

Snijkoek

Metal up your ass

NTFS is zowiezo beter voor je videofilms. Onder Mac zou ik eigenlijk geen idee hebben. Moet je even proberen op de academie.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is idd zo, dus ik denk dat ik er idd een NTFS van maak en ik kan er eventueel altijd weer een FAT32 van maken, dat weet ik nu ook dan.

Nu nog iemand die dat van apple toevallig weet ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 17:09:
Dat is idd zo, dus ik denk dat ik er idd een NTFS van maak en ik kan er eventueel altijd weer een FAT32 van maken, dat weet ik nu ook dan.

Nu nog iemand die dat van apple toevallig weet ;)
Google weet het wel.

http://www.osdata.com/holistic/connect/filesys.htm

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-03 15:59

Snijkoek

Metal up your ass

Met Fat32 heb je natuurlijk je 4GB limiet en dat is voor video niet zo verstandig.
hier kan je misschien wat meer info vinden over apple

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Met partition Magic onder windows lekker die schijf formatteren op NTFS.
Dat gaat helemaal goed met mijn externe Westerd Digital schijf.
Pagina: 1