Toon posts:

[Win XP] Regedit bewerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu even in Regedit te werken, ik maak een waarschuwing bij het opstarten van de computer.. dat je je aan de regels moet houden enzz...

Dit kan je in de registry doen door een bestand aan te passen, ik heb het bestand gevonden, alles gaat goed maaar omdat je zo'n dun lang blakje hebt in regedit om dingen aan te passen staat mijn tekst erg onduidelijk en langdradig aan elkaar......

Ik wil er graag enters tussen zetten, hoe doe ik dit... is hier een speciale code voor???

(Sorrry ik kan het echt niet beter uitleggen, is gewoon moeilijk!)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

\n volgens mij. ;)

Signature

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 20:39
Misschien handig om te vermelden welke Windows je draait?

Misschien kan je die code laten verwijzen naar een file waar je die text in kan wegschrijven.

Of een bepaalde code als %7E ~ is.. Is er misschien ook een code voor een Enter idd.. dat bedoel jij toch?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Helaas het is geen \n... net geprobeerd

Verwijderd

Topicstarter
Sluuut schreef op 29 maart 2004 @ 16:51:
Misschien handig om te vermelden welke Windows je draait?

Misschien kan je die code laten verwijzen naar een file waar je die text in kan wegschrijven.

Of een bepaalde code als %7E ~ is.. Is er misschien ook een code voor een Enter idd.. dat bedoel jij toch?
Ja dat bedoel ik, zo'n soort code moet dan gelijk zijn aan een enter..... En het gaat om Win XP Pro (staat trouwens ook in de titel, maar dat maakt niet uit >:) )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 12:44 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

josverstappen - als je zelf de laatste reactie geplaatst hebt, wil je dan je laatste bericht bewerken in plaats van een nieuwe reactie te plaatsen? :)

Verder - normaal kan je gewoon ALT+13 intypen waardoor je een enter krijgt :)

Verwijderd

Je kan ook gewoon een autoexec.bat laten starten en je informatie in een dos venster laten weergeven, of wil je per see een meldingsvenster?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 20:50:
Je kan ook gewoon een autoexec.bat laten starten en je informatie in een dos venster laten weergeven, of wil je per see een meldingsvenster?
Ja ik wil wel perse een meldingsvenster... 8)

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
gpedit.msc kan je het ook doen incl. die enters :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 29 maart 2004 @ 19:50:
josverstappen - als je zelf de laatste reactie geplaatst hebt, wil je dan je laatste bericht bewerken in plaats van een nieuwe reactie te plaatsen? :)

Verder - normaal kan je gewoon ALT+13 intypen waardoor je een enter krijgt :)
Ik heb het bewerkt 8) maar dat ALT+13 helpt helaas niet... want ik zie gewoon het woord 13 staan. Helaas :/

Verwijderd

Topicstarter
HyperDevil schreef op 31 maart 2004 @ 12:32:
gpedit.msc kan je het ook doen incl. die enters :)
Waar kan ik dat in GPEDIT.MSC doen?? Kon hetzelf namelijk nergens vinden 8)7

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:55
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 12:42:
[...]

Ik heb het bewerkt 8) maar dat ALT+13 helpt helaas niet... want ik zie gewoon het woord ALT+13 staan. Helaas :/
Euh? Ik neem aan dat je op de alt toets duwt en dan op je numerieke toetsenbord het getal 13 intypt? 8)7

Dat is iig wel de bedoeling dus :P

Is het trouwens niet alt-013?? :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
want ik zie gewoon het woord ALT+13 staan. Helaas
Is dit een grapje of heb je echt de letters A L T + 1 3 ingetyped ? , Je moet ALT in drukken en inhouden en dan 1 en daarna 3 in drukken op de numlock toetsen.

(Telaat) het is inderdaad 013 en niet 13 in Windows ...

[ Voor 12% gewijzigd door djexplo op 31-03-2004 12:47 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 15:20

job

XanderH schreef op 31 maart 2004 @ 12:46:
Is het trouwens niet alt-013?? :?
013 inderdaad

edit: :O te laat..

[ Voor 8% gewijzigd door job op 31-03-2004 12:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op 31 maart 2004 @ 12:46:
[...]
Is dit een grapje of heb je echt de letters A L T + 1 3 ingetyped ? , Je moet ALT in drukken en inhouden en dan 1 en daarna 3 in drukken op de numlock toetsen.

(Telaat) het is inderdaad 013 en niet 13 in Windows ...
Nee duh! ik heb woord ALT niet ingetoetst... Heb waarschijnlijk iets verkeerds uitgelegd zodat jullie dat dacht maar nee dat is niet waar.... :) Maaar alt + 013 werkt ook niet.... misschien doe ik het verkeerd maar ik hou gewoon alt ingedruk en dan toets ik in 013... er gebeurd niks, en als ik verder typ blijft het achter elkaar aankomen (ik heb het opgeslagen en gechecked...) helaas

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 13:00 ]

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
@verstappen

Start->uitvoeren->gpedit.msc :)

Verwijderd

Topicstarter
HyperDevil schreef op 31 maart 2004 @ 12:59:
@verstappen

Start->uitvoeren->gpedit.msc :)
Ja dat wist ik ook nog :) maar waar kan ik dat instellen in GPEDIT.MSC.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:55
edit:

Lama, ik ben uber traag :X

[ Voor 90% gewijzigd door Xander op 31-03-2004 13:02 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 12:56:
misschien doe ik het verkeerd maar ik hou gewoon alt ingedruk en dan toets ik in 013... er gebeurd niks, en als ik verder typ blijft het achter elkaar aankomen (ik heb het opgeslagen en gechecked...) helaas
Er zou normaal een vierkant blokje moeten komen wat dus die enter representeert - als dat niet werkt zou je het ook nog eens met alt-010 kunnen proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 31 maart 2004 @ 13:09:
[...]

Er zou normaal een vierkant blokje moeten komen wat dus die enter representeert - als dat niet werkt zou je het ook nog eens met alt-010 kunnen proberen :)
Helaas, geen vierkant blokje te zien... :/

• elevator
  • Niet online

elevator

Exporteer je regfile eens, open die met notepad, zet er dan eens die alt-013 erin, en importeer die regfile dan weer eens? B)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 31 maart 2004 @ 13:32:
Exporteer je regfile eens, open die met notepad, zet er dan eens die alt-013 erin, en importeer die regfile dan weer eens? B)
In kladblok maakt ie dan wel enters, maar wanneer ik het toevoeg en de pc opnieuw opstart zie ik ineens helemaal geen regels meer 8)

• elevator
  • Niet online

elevator

En als je het variabele tpe gewoon verandert naar een MULTI_SZ oid? :) (dus value wissen en een nieuwe met exact dezelfde naam aanmaken?)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

hmmpf.

Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/messgpol.jpg

Lijkt me iets prettiger werken dan een harde regedit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

:O *uitrek* :)

Zo moeilijk is het allemaal niet..

Makkelijkste is idd. doen wat BackSlash32 aangeeft hiervoor.

En dan ALT + 0160 in een regel zetten nadat je simpelweg op ENTER hebt gemept.

Zoals onderstaande;
code:
1
2
3
Regel1

Regel3

Regel 2 lijkt leeg, maar is wel gevuld ;).

CB 8).

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat GPEDIT.msc is allemaal hartstikke mooi maar niet als je NOVELL gebruikt

Novell group policy laat niet toe dat je GPEDIT gebruikt. Windows en Novell Group Policy's werken niet samen. Gevolg: GPedit kan je niet gebruiken!

Duzz daarom wil ik het graag in Reg Edit doen, het is voor mensen die gaan inloggen in een lokaal, die zien dan als waarschuwing dat ze zich aan de regels moeten houden!

Ik heb alle bovenstaande dingen geprobeerd.... Heeft iemand misschien nog een idee om de "Enter" in Windows Regedit te krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 13:19 ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Misschien is het even handig om dat soort info dan te vermelden, of een advertentie "gratis glazen bollen af te halen" plaatsen

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
HerbyNL schreef op 01 april 2004 @ 15:46:
Misschien is het even handig om dat soort info dan te vermelden, of een advertentie "gratis glazen bollen af te halen" plaatsen
Hoezo?? Ik vraag toch om de code voor de REGEDIT... dat jullie dan allemaal komen met GPEDIT.MSC kan ik toch niet weten 8)7

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als jij gezegd had dat je novell clients gebruikt hadden we niet eens gpedit als optie aangegeven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Niet online

elevator

Maar nu heeft ie nog z'n regedit code niet :P

Wat je natuurlijk kan doen is GPEDIT gebruiken om de policy toe te passen, en vervolgens met regedit een export te doen en deze importeren? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 03 april 2004 @ 00:55:
Maar nu heeft ie nog z'n regedit code niet :P

Wat je natuurlijk kan doen is GPEDIT gebruiken om de policy toe te passen, en vervolgens met regedit een export te doen en deze importeren? :)
Lukt ook niet want op geen enkele computer doet GPEDIT het... duzz via GPEDIT is het onmogelijk... want hij reageerd er niet op, wat je ook insteld! ;(

• elevator
  • Niet online

elevator

Het werkt niet - of verandert je registry niet?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 08 april 2004 @ 10:18:
Het werkt niet - of verandert je registry niet?
Het hele programma GPEDIT werkt niet!

• elevator
  • Niet online

elevator

Start -> Run -> Gpedit.msc (let op de extensie) op een XP pro machine moet toch zeker wel starten hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 08 april 2004 @ 10:34:
Start -> Run -> Gpedit.msc (let op de extensie) op een XP pro machine moet toch zeker wel starten hoor :)
Ja ok! Hij start het programma wel op maar de veranderingen die je instelt voert die niet door. Je kunt alles instellen maar hij reageerd er gewoon niet op! GPEDIT.MSC helpt niet met hetgene dat ik nu heb.... zekr!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :|

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Las iets over Novell Netware :? Welke Netware versie en gebruik je ZEN :?

Kortom, geef iets meer informatie (zo blijft het gokken).

[ Voor 30% gewijzigd door aReaRe op 19-04-2004 15:09 . Reden: toevoeging ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Goed, ik had iets voorgesteld dat helaas niet werkte, bummer. Heb ondertussen wel een handige tip gevonden, probeer deze eens:

How do I control new lines in the Windows 2000 LegalNoticeText?

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 21:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel... het werk nu perfect...

dankzij de tip van Max_Kool....

(off topic: Iedereen ga niet zo zeuren over wat men allemaal verkeerd doet maar probeer mee te denken |:( )
Pagina: 1