Welke Hardeschijf voor Athlon?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Welke Hardeschijf is het beste voor een Athlon? Ik wil in de toekomst ook kunnen overlocken.
Kan kiezen uit deze:

10200 Mb Quantum Fireball
13000 Mb Quantum Fireball
13600 Mb Maxtor 7200
17300 Mb Quantum Fireball
20400 Mb Maxtor 7200
27200 Mb Maxtor 7200

Heb het liefst een IBM, zijn deze vele malen beter dan de bovengenoemden?

Alvast Bedankt!

Whatever.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ja..IBM is goed. Maxtor is een beetje bekend dat ze slecht tegen overklokken kunnen. Maar hoe dat zit met de nieuwste schijven weet ik niet. Mijn maxtor 13 gig loopt bij een FSB van 75 mhz (reken zelf maar ff uit hoe hard hij dan loopt..) en doet het gewoon goed. Op 83 kan ik hem niet testen want dat wil m'n processor niet.

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
De nieuwe Maxtors kunnen WEL tegen overklokken. Het schijnt dat daar hetzelfde loopwerk in zit als de IBM, maar hij is iets goedkoper en stiller, dus...Ik zou voor de maxtor 13,6 7200 rpm gaan!

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

What the hell heeft een HD te maken met het overklokken van je P.C.?

Als je ATA66 hebt blijft hij toch gewoon op 66 lopen of niet soms???
Dit zijn toch vaste waarden die via een buffer aan de rest aan het systeem beschikbaar gesteld worden.

Dat de snelheid veranderd bij de buffer en controller is logisch. Maar de data overdracht blijft toch hetzelfde? Toch?

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

WarMaster:
volgens mij loopt je controller (onboard of niet) op de snelheid van de pci-bus, die weer op de halve (of eenderde) snelheid van de systeemsnelheid loopt, dus 33MHz. Bij een systeemsnelheid van 75 wordt dat 37,5Mhz (13,6% sneller). Als de HD 't niet trekt, heb je dus het hier boven genoemde probleem.
Correct me if i'm wrong

Join TeamBVD!

Verwijderd

IBM Janus en Pluto lopen in een K7M systeem met FSB instelling tot 110 probleemloos.

Dus wat mij betreft: IBM Janus of Pluto

Enne de beste manier om te overklokken is uiteraard met een GFD en kan je FSB gewoon op 100 blijven en overklok je de IDE controller niet.

Verwijderd

Maarre, als ik goed lees kun je helemaal geen IBM kiezen?!

En een IBM is meestal dan wel beter, maar vele malen...

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:28
Sake: duh dat je schijven op een fsb van 110 goed lopen, dan is je pci bus namelijk maar heel wieinig overgeklokt.

Maare ik zelf heb de diamondmax 6800+ 27,2GB Maxtor, hij is snel, stil en koud en kan bij mij goed tegen ocen. Perfecte disk dus, volgens mij zit er idd een IBM loopwerk in want hij haalt dezelfde prestaties als mijn buurjongen's 27.2 IBM
Pagina: 1