Toon posts:

Geen automatische herkenning!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het netwerk installeren tussen 3 computers. De computer zijn verbonden door middel van een switch. 2 computers draaien windows XP en andere computer draait Windows ME. Nu heb ik de wizzard thuisnetwerk verschillende malen uitgevoerd waarbij ik als instellingen hetzelfde Thuisnetwerk naam en verschillende computer namen heb opgegeven.
Er staat bij eigenschappen dat de Ethernet kaart verbinding heeft.

Nu denken de meeste dat ik gewoon iets niet goed heb ingesteld maar nu is het volgende het geval. Als ik \\COMPUTER1\C invoer waarbij COMPUTER1 de naam van een andere computer op het netwerk is krijg ik wel verbinding met deze computer. Ik kan bestanden openen, bewerken of kopieëren.
Maar toch staat er bij Mijn Netwerk geen enkele computer. Ook als ik de netwerklocaties open duurt het een hele tijd voordat Microsoft Windows-netwerk is geopend. :>

Als ik handmatig links toevoeg naar de andere computesrs op het netwerk werkt dit wel. Maar het delen van de internet verbinding werkt weer niet. Het lijkt erop dat Windows niet automatisch een verbinding maakt met de andere computer.
Omdat ik het ooit wel eens werkend heb gehad wil ik het graag weer normaal werkend hebben. Wie weet wat ik fout doe? :r

P.S. ik weet dat ik de internetverbinding met andere programma's kan delen maar dit lost dus eigelijk niet echt mijn probleem op. Ik zou graag willen dat het via de Thuisnetwerk manier werkt... :*)

Verwijderd

iek ME :) Als het echt om 3 pc's gaat, lijkt het je dan niet handiger om een router voor 3 of 4 tientjes te kopen dat ook dhcp en dergelijke doet? Heb je heel wat meer plezier van denk ik dan op deze manier, en dan hoeft de "server" ook niet altijd aan te staan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de FAQ nog maar eens uitgespit en kom wel soort gelijke problemen tegen. Maar als ik het troubleshoot topic doe dan blijk ik met een probleem. Als ik vanaf computer1 naar 2 ping krijg ik:
Doelhost onberijkbaar
Doelhost onberijkbaar
Doelhost onberijkbaar
Doelhost onberijkbaar

En als ik vanaf 2 naar 1 ping krijg ik wat anders namelijk: Time-out bij opdracht

In troubleshoot topic zeggen ze dat de hardware dan niet goed is, maar de lampjes branden en ook kan ik wel weer handmatig verbinen door '\\computer1\c in te typen.

Wat een gedoe dat netwerk :P

edit: Ik heb wel IP-adressen ingesteld voor iedere computer met dezelfde subnetmask.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 16:15 ]