SMS 2.0 installeren met eDirectory

Pagina: 1
Acties:

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Topicstarter
Goedemiddag ;)

Ik loop nu stage bij een bedrijf waar zo'n 150 pc's staan, in verband met een stage opdracht ben ik enkele testsituatie's aan het opbouwen voor software distributie/desktop management (Landesk, SMS, Zenworks).

Aangezien het bedrijf gebruik maakt van eDirectory van novell, gebruik ik deze ook in mijn testsituatie. Nu wil ik SMS 2.0 installeren (2003 zou niet compatible zijn met eDirectory las ik) en loop ik tegen een vervelend probleem aan.

SMS wil niet installeren zonder dat de server een domain controller is, of op zijn minst hier op ingelogged is. Om gebruik te maken van de eDirectory zou ik een "Redirector" moeten gebruiken volgens een document van microsoft. Dit document noemt "intranetware 4.5" als de beste redirector, omdat deze in ieder geval alle functies ondersteunt.

Het probleem is alleen dat ik dit stukje software nergens kan vinden, of een alternatief kan vinden hiervoor.

Is er misschien iemand die weet hoe ik aan dit stukje software kan komen, of hoe ik op een andere manier SMS met eDirectory (liefst zonder Active Directory) aan het werk krijg ?

Mvg,

Dennis

• iceme
  • Laatst online: 22-02 20:16
Hoi,

Ik las je verhaal en ik heb even de volgende dingen voor je opgezocht wat je natuurlijk ook zelf had kunnen doen >:) .

E-directory ondersteund wel degelijk windows server 2003. http://www.novell.com/products/edirectory/sysreqs.html

SMS 2.0 kun je wel draaien zonder Active directory maar niet op edirectory maar de database van NT4 (ik denk dat je daar weinig aan hebt :Y) ).

Verder lijkt het mij logisch dat als je organisatie draait op Edirectory je zen gaat gebruiken voor je applicatie distributie/ desktop beheer omdat dit het beste aansluit op je huidige situatie en het is waarschijnlijk snelste te implementeren zodat het waarschijnlijk ook de goedkoopste optie is.

p.s.

Tipje :

Als je informatie zoekt over het het samenwerken van mircrosoft producten met producten van andere leveranciers kun je naar mijn mening ( en ervaring) beter zoeken bij de support van de andere leverancier omdat je daar up to date informatie vind over het laatste product en niet het product waar miscosoft 5 jaar geleden voor het laatst naar heeft gekeken.

[ Voor 22% gewijzigd door iceme op 30-03-2004 00:05 . Reden: een tipje ]

• Dennizz
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Topicstarter
Compatibility met Windows server 2003 ben ik ook niet bang voor ;) ik bedoelde SMS 2003. Sorry voor de Onvolledigheid/onduidelijkheid dus :)

Het lijkt misschien logisch om Zenworks te gaan gebruiken inderdaad, dat kan ook de oplossing worden. Maar voor dat die keuze gemaakt wordt wil ik alle 3 de pakketten testen in een Novell omgeving.

Zo kan er het beste een vergelijk gemaakt worden hoe het in het bedrijfsnetwerk zou werken. En in verband met reeds aanwezige micrososft licentie's kan het zijn dat een SMS server goedkoper uitvalt dan een Zenworks oplossing, of Landesk oplossing. Vandaar dat SMS ook een interresante optie is.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Imo valt SMS direct af omdat het totaal niet aansluit bij je huidige netwerk omdat je geen dc hebt draaien enz enz.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:47

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

En mocht je 't toch willen, dan kom je niet onder een Active Directory installatie uit. Die kun je dan natuurlijk wel weer syncen met eDirectory, maar me dunkt dat je dan een hele grote omweg maakt.

Enige linkjes, mocht je ze nog niet zelf gezien hebben:

Zenworks vs SMS 2003
http://www.novell.com/pro.../whitepapers/sms_2003.pdf

vs Altiris
http://www.novell.com/collateral/4621336/4621336.pdf

vs LANdesk
http://www.novell.com/collateral/4621337/4621337.pdf

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?