Ik zit met een probleempje.
Ik wil in mijn database als ik een factuur uitdraai en artikelen selecteer er gecontroleerd wordt of van dat artikel wel voldoende op voorraad is en zo niet een melding op het scherm poept.
Nu zou hij bij verkocht aantal bij wijziging een query uit kunnen voeren.
Ik heb dit in elkaar gedraaid.
Beschik dus over een Tabel ARTIKELEN waar "aanv" staat voor het aantal in voorraad en artknr spreekt voor zich
Nu haal ik de waardes op uit het formulier dit gaat allemaal aardig, maar ik wil dus nu dat het gecontroleerd wordt.
Dit moet als het goed is kunnen met het IIF commando, maar krijg het nog niet erg aan de praat.
Maar dit werkt dus niet, hopelijk heeft iemand wat waardevolle suggesties
Ik wil in mijn database als ik een factuur uitdraai en artikelen selecteer er gecontroleerd wordt of van dat artikel wel voldoende op voorraad is en zo niet een melding op het scherm poept.
Nu zou hij bij verkocht aantal bij wijziging een query uit kunnen voeren.
Ik heb dit in elkaar gedraaid.
code:
1
2
3
| SELECT ARTIKELEN.aanv, Forms!FACTUUR!vaantal AS verkochtewaarde, ARTIKELEN.artknr FROM ARTIKELEN WHERE (((ARTIKELEN.artknr)=[Forms]![FACTUUR]![artknr]); |
Beschik dus over een Tabel ARTIKELEN waar "aanv" staat voor het aantal in voorraad en artknr spreekt voor zich
Nu haal ik de waardes op uit het formulier dit gaat allemaal aardig, maar ik wil dus nu dat het gecontroleerd wordt.
Dit moet als het goed is kunnen met het IIF commando, maar krijg het nog niet erg aan de praat.
code:
1
| IIF [Forms!Factuur!vaantal] > aanv THEN "blaat te weinig in voorraad" |
Maar dit werkt dus niet, hopelijk heeft iemand wat waardevolle suggesties