Mede-Tweakers,
De situatie:
Met Crystal Reports ben ik druk bezig rapporten te bouwen waarmee een Oracle database uitgelezen wordt.
Nu ben ik met een rapport bezig waar datum's heel belangrijk zijn. Ik stuit op problemen.
In tabel 1 staan datum's genoteerd als getallen (bijv. 731581 stelt 01-01-2004 voor). In tabel 2 staan de datum's wel gewoon in datumnotatie.
Dus heb ik met een formule de datum uit tabel 1 om kunnen zetten:
Het liefste zou ik het resultaat van die formule (de gewenste datumnotitie: 01-01-2004) koppelen aan TABEL2.DATUM.
Deze twee tabellen kan ik zo dus niet koppelen in Crystal Reports maar dat wil ik wel.
Dat is allemaal leuk en aardig JasonX, maar als het niet kan, kan het niet!
Nou, misschien is er een oplossing alleen ik heb geen SQL kennis en kom er dus niet helemaal uit:
Op Knowledge Base van Crystal geven ze de mogelijkheid een Command te koppelen aan een tabel.
In het voorbeeld geven ze een SQL query:
Wat een verhaal. Get to the point
Zoals gezegd: ik heb geen SQL kennis verder. Heeft iemand een idee hoe de SQL query in mijn geval eruit moet zien?
Mijn gok is iets in de trend van:
Maar hoe bouw ik hierin ook de datumconversie uit zoals in de formule?
ALVAST BEDANKT!!
EDIT: Er is volgens mij ook een SQL command die die datum meteen omzet. Misschien kan die gebruikt worden? Niet dat ik weet welke het is....
De situatie:
Met Crystal Reports ben ik druk bezig rapporten te bouwen waarmee een Oracle database uitgelezen wordt.
Nu ben ik met een rapport bezig waar datum's heel belangrijk zijn. Ik stuit op problemen.
In tabel 1 staan datum's genoteerd als getallen (bijv. 731581 stelt 01-01-2004 voor). In tabel 2 staan de datum's wel gewoon in datumnotatie.
Dus heb ik met een formule de datum uit tabel 1 om kunnen zetten:
code:
1
2
3
| if {TABEL1.DATUM}>0
then CDate ({TABEL1.DATUM}-693594)
else #01-01-2001# |
Het liefste zou ik het resultaat van die formule (de gewenste datumnotitie: 01-01-2004) koppelen aan TABEL2.DATUM.
Deze twee tabellen kan ik zo dus niet koppelen in Crystal Reports maar dat wil ik wel.
Dat is allemaal leuk en aardig JasonX, maar als het niet kan, kan het niet!
Nou, misschien is er een oplossing alleen ik heb geen SQL kennis en kom er dus niet helemaal uit:
Op Knowledge Base van Crystal geven ze de mogelijkheid een Command te koppelen aan een tabel.
In het voorbeeld geven ze een SQL query:
code:
1
2
3
| SELECT `Customer`.`First Name`, `Customer`.`Last Name`, (`Customer`.`First Name` + ' ' + `Customer`.`Last Name`) FROM `Customer` `Customer` |
Wat een verhaal. Get to the point
Zoals gezegd: ik heb geen SQL kennis verder. Heeft iemand een idee hoe de SQL query in mijn geval eruit moet zien?
Mijn gok is iets in de trend van:
code:
1
| SELECT datum FROM Tabel1 WHERE datum > 0 |
Maar hoe bouw ik hierin ook de datumconversie uit zoals in de formule?
ALVAST BEDANKT!!
EDIT: Er is volgens mij ook een SQL command die die datum meteen omzet. Misschien kan die gebruikt worden? Niet dat ik weet welke het is....
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 14:43 ]