Toon posts:

[firewall] Port 1050 open voor Emule*

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Emule gebruikt port 1050 (corba) en laat de port open voor portscans.
Iemand enig idee hoe ik de poort open houdt voor Emule maar in Stealth voor externe port scans?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In netwerk termen bestaat er niet zoiets als 'Emule' - er zijn gewoon programma's die proberen een connectie te maken op een poort - in dit geval port 1050.

Het is dus onmogelijk om 'Emule' wel toe te staan connectie te laten maken, en een portscanner niet, tenzij er ook nog een ander criteria is waar op te filteren is (bv. lokaal) :)

Verwijderd

Maar sinds wanneer gebruikt eMule 1050? Hooguit outbound.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb nog nooit van poort 1050 voor eMule gehoord.
Wel TCP-4662, UDP-4672 en 4673.

Ik weet wel van Kerio (en ZoneAlarm) dat ze de poorten sluiten als er geen programma meer is wat de poorten gebruikt.

De clients die van je willen downloaden hebben natuurlijk data nodig, die kunnen ze niet krijgen als ze niet met je computer kunnen communiceren, dus die poorten stealthen als eMule aanstaat kan niet lijkt mij.

-edit-
Even kijken bij mijn KPF:
Uit:
variabel, 1088, 4478, 4672
In:
4662

doorgemapt in mijn speedtouch home:
4662, 4672, 4673

Ik ben nu niet aan het downloaden, ik weet niet welke poorten er dan bij komen.

[ Voor 22% gewijzigd door Resistor op 29-03-2004 15:19 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Andere dan de standaard (hierboven genoemde) poorten instellen voor emule kan erg zinnig zijn.. sommige isp's blokken die standaard poorten namelijk.. ik gebruik zelf TCP4678, UDP4679 en UDP4680..

Verwijderd

Topicstarter
Wat er gebeurt is dat wanneer ik emule opstart er direct een incoming connection verzoek komt op port 1050 (terwijk ik nog niet met een server ben verbonden). Als ik die verbinding blokkeer dan wordt emule volledig geblokkeerd (waarschijnlijk door automatisch application centered management dat de regels voor emule aanpast).

Ik heb nu voor emule alleen local ports tcp 4661 en udp 4672,4673
toegestaan en alle remote ports. Dat zou moeten werken toch?

Nee nu heb ik een lowid

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 15:46 ]

Pagina: 1