Toon posts:

[2K]Active Dir Printer wel op server, niet op domain clients

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo langzamerhand lijkt de server hier goed geconfigureerd te zijn. :)
Inloggen en netwerkresources gaat allemaal goed, alleen het printers delen lukt nog niet.
Wanneer ik een printer heb toegevoegd (uiteraard "list in the directory" aangevinkt), kan ik die mooi op de server zien onder Printer --> Toevoegen--> (browse in) Entire Directory. Vanaf de server kan ik ook perfect printen. :)

Vanaf de clients kan ik de printers niet vinden in de AD. Als ik zoek in het domein (genaamd X.local) , kan ik ze wel vinden. Als ik echter rechtermuisknop --> Verbinden doe, krijg ik de melding dat de printernaam waarschijnlijk gewijzigd is of dat ie helemaal verwijderd is. :/

Wanneer er NIET op het domein wordt ingelogd (met een laptop bijv.) en er wordt gezocht naar printers, dan worden deze gewoon gevonden en kan er gewoon worden geprint.
Het probleem zit 'm dus waarschijnlijk in de AD, maar mijn vraag: waar? :?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk server OS en welk client OS gaat het hier over? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 29 maart 2004 @ 14:54:
Welk server OS en welk client OS gaat het hier over? :)
Sorry :)
Het gaat hier om Windows 2000 Advanced als server en de clients XP Pro en 2000 Pro.

Een workaround is eventueel ook een optie, het hoeft niet per se via AD te gaan van mij :)

Nog even over de printers: die staan op de server in verbinding via een printserver, maar ik neem aan dat dat geen probleem mag vormen. Er wordt namelijk gewoon een lokale poort aangemaakt op de server.

Kan het probleem zitten in de client/server instellingen? Dus qua DNS bijvoorbeeld? Het inloggen gaat, zoals reeds vermeld wel gewoon vlot (geen onnodig oponthoud, binnen 3 seconden ingelogd; loginscript wordt ook gewoon geladen)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 15:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het inmiddels opgelost door de printers met een simpel netwerkpad toe te voegen op elke pc ( \\server\printer1 bijv. ). Niet zo'n nette manier, maar het werkt wel, en daar gaat het om :)

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 17:39
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 14:50:
Ik heb het inmiddels opgelost door de printers met een simpel netwerkpad toe te voegen op elke pc ( \\server\printer1 bijv. ). Niet zo'n nette manier, maar het werkt wel, en daar gaat het om :)
Local Port :P

Je zegt eerder het niet erg te vinden als het niet via ad loopt.
Waarom laat je de clients dan niet gewoon direct op de printserver afdrukken,
dan doet dat ding ook niks iets :)