Toon posts:

Coreldraw (cdr) viewer

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik zit met een probleem, of een uitdaging :)
ik heb hier op de zaak coreldraw 12, die maakt dan *.CDR bestandjes, in zo'n bestandje zitten dan 20 pagina's.
wat ik dus wil is dat coreldraw bestanden te zien zijn voor de mensen op internet bijvoorbeeld. dit kan je natuurlijk doen door eerst coreldraw installeren. beetje moeilijk als je 1 pagina wilt zien dat je daarvoor 700mb moet gaan installeren.
en ik wil dat sommige mensen op internet dan dat bestandje downloaden en die dan op eigen pc kunnen zien, het kan dan handig zijn als daar dan een klein bestandje (de viewer) bij zit van enkele MB om die dan te downen en die dan te installeren.

tuurlijk kan corel ook wel exporteren naar jpg's en andere dingen, maar dan krijg je 20 losse bestandjes die dan allemaal stuk voor stuk moeten worden geopend, niet echt handig.

en ja ik kan ze ook wel kopyen naar word, wordt lekker groot en is een hells karwei, niet erg als het niet anders kan, maar of het handig is om dat na een update te doen.

dus ik wil een CDR bestandje met een viewer kunnen openen, of corel moet gemakkelijk kunnen exporteren, naar PDF ofzo, (wat dus zonder PDF writer ook niet kan, en dat kost te veel)

iemand een idee???

((((ps. als er weer van die gekken op school hierover beginnen zet ik mijn trekhaak in hun scooter/fiets of deur van auto :) ))))

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 14:55
Ja, een PDF printer installeren, krijg je het keurig in een PDF bestand.

www.pdf995.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk er gelijk naar, even een printer installeren :)

Ik heb de printer inmiddels geinstalleerd en ik moet zeggen dat het FANTASTISCH is, het werkt goed, niet heel snel, de bestanden worden wat groot maar is niet er.

alleen sommige kleuren worden wat raar, maar ik ben nu met kleurbeheer aan het spelen en misschien komt de oplossing nog, ik kijk nu ook gelijk naar onderstaande oplossing..

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 14:46 ]

Verwijderd

Met ST Thumbnails Explorer kun je .CDR previewen zonder Corel zelf te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
die pdf printer is goed, alleen de kleuren willen wel eens niet goed zijn maar dat is niet heel erg, en ik heb naar de maker ervan een mailtje gestuurd, kijken wat daar op uit komt.

bovenstaande oplossing van st is helaas niet te downloaden in 10 minuten hier en daar, bestand is vaak al weg op die plaats.

dus verder bedankt en ik kijk nog even verder, en ik wacht het antwoord van de pdf printer mannen af voor de kleuren..

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Corel kan naar mijn weten exprteren naar verschillende soorten bestanden dus misschien moet je de export fuctie eens gebruiken.
naar mijn weten kan hij zelfs jpg of bmpp van het geheel maken. dit is door iedere internet gebruiker te doen

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 14:55
Mystic Spirit schreef op 29 maart 2004 @ 15:45:
Corel kan naar mijn weten exprteren naar verschillende soorten bestanden dus misschien moet je de export fuctie eens gebruiken.
naar mijn weten kan hij zelfs jpg of bmpp van het geheel maken. dit is door iedere internet gebruiker te doen
BMP echt niet dus he? :X Doe het dan goed, maak screenshots en gooi alles in een Word document! :D

Verder is PDF portable, en meestal zijn de bestanden lekker klein, 1 jpg met 20 pagina's d'r in is niet zo handig lijkt me. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Arnout op 29-03-2004 16:02 ]

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-08 14:56
CorelDraw 11 kan al exporteren naar PDF, dan zal 12 dat toch ook wel kunnen niet???

http://www.acrosoftware.com/Products/CutePDF/writer.asp Ook een hele handige freeware PDF printer zonder reclame e.d. werkt goed!!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal,
ik heb inderdaad een pdf printer geinstalleerd, en de kleuren zijn waarschijnlijk niet goed omdat het CMYK is en geen RGB,

verder is het pdf verhaal goed, echter nu begin ik toch weer te kijken naar software van max 10 mb die een viewer is voor de originele coreldraw cdr bestanden. want een gemiddelde kaart bij ons wordt nu in pdf nu tussen de 5 en 45 MB groot, ook niet erg handig als je snel bij een klant die kaart wilt tonen :)
(ik ben nu ook aan het proberen om een kaart die nu op 30mb zit te verkleinen naar enkele MB's aangezien ik ook nog via internet en mail die dingen wil kunnen zenden) (ik verklein die dingen door de kwal. te verlagen van 600dpi printen is wat veel :))

maar als er nog mensen zijn die viewer software hebben of weten??
Pagina: 1