Toon posts:

FarCry probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een probleem met farcry het probleem is dat ik aleen software renderer kan gebruiken en dat loop allemaal niet bepaald soepel ik heb een goeie pc p4 2,8 met een video kaart ati 9200 se wat kan ik hier aan doen ook kan ik niet ingame selecteren dat ik opengl wil gebruiken help mij aub
Zelfs op de laagste instellingen loopt het helemaal niet soepel! :(
Alvast bedankt.
Groeten Stu

Verwijderd

Weet je hoezo Farcry slecht loopt omdat je een slechte videokaart hebt.
Farcry is echt een zwaar spel. Dit spel vraagt echt wel een beetje een videokaart...

Een processor zegt niet zoveel tegenwoordig bij spellen. Wat belangrijker is wat voor een videokaart je hebt. Daarna komt denk je processor daarna je ram.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 14:09 ]

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-02 16:35

Nibbz

Postmaster General

heb je DX9.0 geinstalleerd?

13:37

Verwijderd

inderdaad super zwaar spel.
bij mij schokt het nog met mijn
radeon 9700
AMd 1800 +
512 mb pc2700

dus ik zou je een goede videokaart aanraden..
en anders direct x inderdaad.. mischien is dat het.
Of andere (nieuwere)drivers proberen voor je videokaart

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 14:08:
Weet je hoezo Farcry slecht loopt omdat je een slechte videokaart hebt.
Farcry is echt een zwaar spel. Dit spel vraagt echt wel een beetje een videokaart...

Een processor zegt niet zoveel tegenwoordig bij spellen. Wat belangrijker is wat voor een videokaart je hebt. Daarna komt denk je processor daarna je ram.
Ik draai het met een Radeon 8500 die is wel wat slechter dan een 9200SE dacht ik. Als je alles op de laagste instelling zet moet hij gewoon perfect draaien.

Mijn specs

Radeon 8500 64mb
AMD 1800+
512mb

[ Voor 6% gewijzigd door OneUp op 29-03-2004 14:18 ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
hij draaid slecht op laagste instelling maar ik kan hem ook niet op open gl zetten het spel hoort dat zo? ik heb direct x9

• Primal
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 09:08
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 14:04:
Hoi ik heb een probleem met farcry het probleem is dat ik aleen software renderer kan gebruiken en dat loop allemaal niet bepaald soepel ik heb een goeie pc p4 2,8 met een video kaart ati 9200 se wat kan ik hier aan doen ook kan ik niet ingame selecteren dat ik opengl wil gebruiken help mij aub
Zelfs op de laagste instellingen loopt het helemaal niet soepel! :(
Alvast bedankt.
Groeten Stu
Zoals je zelf al aangeeft kun je alleen de software renderer gebruiken. Dit houdt in dat de CPU gebruikt wordt om al de grafische pracht op je scherm te toveren en niet de GPU (videokaartprocessor) en al de andere mooie features op je videokaart. Met andere woorden: Je hebt wel een verrekt snelle CPU nodig om dit allemaal te kunnen behappen (en dan praat ik niet over een Pentium 2Ghz.). Een CPU is namelijk niet gebouwd/geoptimaliseerd voor dergelijke taken (ook al werd er voor een aantal jaren geleden gesproken over MMX/3DNow! etc. Dat was marketingpraat).

Waarschijnlijk ligt dit aan het feit dat je of de grafische drivers van je videokaart niet hebt geïnstalleerd of de benodigde versie van DirectX is niet correct geïnstalleerd/geconfigureerd waardoor de 3D capaciteiten van je videokaart niet herkend worden of de drivers van je videokaart hebben problemen (en dit klinkt niet geheel onwaarschijnlijk met een Ati, ook al presteren deze kaarten verder goed).

[ Voor 8% gewijzigd door Primal op 29-03-2004 20:21 ]

"The fastest code, is the code that is never called."

Verwijderd

Topicstarter
OK maar wat doe je er aan?

• Primal
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 09:08
Een aantal mogelijke (niet gegarandeerde) oplossingen heb ik beschreven in mijn vorige post. Heb je die wel goed gelezen?

Anders eens op de website van de makers van Far Cry kijken.

"The fastest code, is the code that is never called."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles gedaan uit je vorige post het werkt nog niet.
Op de site zelf heb ik ook niet echt wat hulp gekregen ik vat er nu helemaal nix meer van.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:26
Welke drivers heb je dan nu geinstalleerd?

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 16:34

Goku33

Ownage!

Primal schreef op 29 maart 2004 @ 20:11:
Waarschijnlijk ligt dit aan het feit dat je of de grafische drivers van je videokaart niet hebt geïnstalleerd of de benodigde versie van DirectX is niet correct geïnstalleerd/geconfigureerd waardoor de 3D capaciteiten van je videokaart niet herkend worden of de drivers van je videokaart hebben problemen (en dit klinkt niet geheel onwaarschijnlijk met een Ati, ook al presteren deze kaarten verder goed).
Lezen, nieuwste drivers installen en nieuwste DX installen, en dan nog eens kijken
Pagina: 1