Toon posts:

[XP]Geen toegang meer na opnieuw aanmaken gebruiker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht, maar kwam volgens mij niet echt het antwoord op mij probleem tegen. Het zit zo:
Laatst moest ik mijn gebruiker op de hoofdcomputer verwijderen en opnieuw aanmaken. Geen probleem, de bestanden van iedereen staan op een aparte partitie en alles andere computers in het netwerk linken via een netwerkstation naar die bestanden. Nu kan ik na het opnieuw aanmaken van mijn account niet meer bij de bestanden van mijn map komen. Het netwerkstation werkt nog steeds, alle mappen van de rest ook, alleen mijn map zodra ik een bestand wil openen (mappen doorbladeren gaat wel) krijg ik error: kan niet openen of geen toegang. Bij beveiliging en delen heb ik alles op volledige toegang staan, dus er is iets anders wat blokkeert. Ook heb ik bij de share gewoon deze map, submappen en bestanden aanstaan dus dat is het ook niet. Erg vervelend. Ik moet zeggen dat dat 'delen'van windows (xp iig) erg vervelend is. Ze zeuren zoveel met rechten enzo. Én dan noemen ze voor 'home-gebruikers'. Maar dat terzijde.

Iemand een idee?

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Heb je wel rechten aan die gebruiker gegeven om in die map te komen en dingen te wijzigen? 8)7

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Een oplossing zou zijn om met Partition Magic van NTFS naar FAT32 te gaan en weer andersom, op die manier worden de rechten weggehaald. Ik kan me wel herinneren dat hier al eerder een topic over was, wel goed de search gebruikt?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
HyperDevil schreef op 29 maart 2004 @ 13:35:
Heb je wel rechten aan die gebruiker gegeven om in die map te komen en dingen te wijzigen? 8)7
Euh.. ja, meestal zet ik alles gewoon volledig. En dan nog dat gezeik van windows. Frustreerend.
Sluuut schreef op 29 maart 2004 @ 13:35:
Een oplossing zou zijn om met Partition Magic van NTFS naar FAT32 te gaan en weer andersom, op die manier worden de rechten weggehaald. Ik kan me wel herinneren dat hier al eerder een topic over was, wel goed de search gebruikt?
Ik had wel zoiets gelezen geloof ik, maar werd niet specifiek gezegd dat dat de rechten weg haalde. Maar misschien ook wel. Je kunt niet alles hebben. Maar ik ga iig even proberen. Tnx

Verwijderd

Topicstarter
Yes, gelukt. Wel belachelijk dat dit de makkelijkste manier was en wat blijft partition magic toch een mooi programma. Ook zo leuk: Bij beveiliging met 'iedereen', worden alleen de admin op de pc bedoeld dus nog niet eens netwerkmensen. Lekker verwarrend. Ik blijf het irritant vinden dat delen in windows. Netwerk maken gaat goed maar met dat delen, echt frustrerend af en toe. Iig hartstikke bedankt.