Toon posts:

[JVC XV-N33SL] Regiovrij maken.. (?)

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vorige maand hebben nijn oue lui deze dvd speler aangeschaft:
De JVC XV-N33SL

Afbeeldingslocatie: http://www.goelectronic.com/Merchant2/graphics/00000001/11/xv-n33sl.jpg

Specs:
192kHz / 24-Bit Audio D/A Converter
10-Bit / 54MHz Video D/A Converter
Rolling Pickup (Tentative Name)
Express Play Start (Tentative Name)
VFP - Video Fine Processor
7 Parameters with 2 Presets & 2 Manual Settings
New High Resolution GUI (Graphical User Interface)
Scart with RGB
Zoom Play (6 Steps)
NTSC Playback on PAL TV
Low Profile Design - 53mm high
Playable Formats: DVD Video / DVD-RW / DVD+RW / DVD-R / CD / (S)VCD / CD-R/RW / MP3
Ultra-High Performance 1-Chip AV Decoder Featuring Adaptive Geometrical Chroma Mapping

Nu heb ik een NEC - 1300A DVD brander en ben de laatste tijd steeds vaker aan het branden maar nu heb ik een probleem.
Ik heb vorige week een heel stel dvd's gekocht (DVD-R) van het merk:
Ritek 4x DVD-R

Nu komt het:
De ene keer pakt hij een film wel op deze schijf, de andere keer niet. Nu heb ik zelfs van een vriend van me een dvd+r gekregen om te testen of hij die wel pakte en dat deed hij wel (nu zal dat volgens mij ook wel weer per film schelen maar dat heb ik nog niet uitvoerig getest).
Ik ben wezen zoeken op internet naar het 'regiovrij' maken van je dvd-speler
en heb hier wat gevonden, deze mensen hebben hetzelfde probleem als mij.
Maar dit staat er erg onduidelijk en er is nog niet een oplossing gevonden voor dit probleem

Ik wil gewoon dat hij iniedergeval alle DVD-R kan draaien en als DVD+R ook kan is dat mooi meegenomen.

Heeft iemand een link voor me of misschien een tutorial over hoe ik dit probleem kan verhelpen of waar het aan kan liggen ?

ps. Ik brand alles PAL

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-12 06:08
www.dvdrhelp.com heb net eff gekeken volgens mij gaat het NIET zonder extra hulpmiddelen...

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:39

Reptile209

- gers -

Heb je als eens gekeken onder [search=dvd regiovrij maken]? Zo op het oog wordt daar een enorm scala aan tips en links gegeven :).

Zo scherp als een voetbal!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-12 16:22

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Regiovrij heeft niets te maken met of de speler DVD+R en DVD-R speelt
En bij het backuppen van "jou" DVD's halen de meeste programma's de regiocodering eruit
(of je kan eens proberen die op regio 2 te zetten)

Ik zou eens kijken op dit forum of de combinatie van je brander en mediatype is, en vertel eens wat meer over hoe je DVD's brand.
Mijn ervaringen met dezelfde speler zijn in ieder geval goed voor zowel DVD- als DVD+R

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op 29 maart 2004 @ 13:57:
Heb je als eens gekeken onder [search=dvd regiovrij maken]? Zo op het oog wordt daar een enorm scala aan tips en links gegeven :).
heb ook hierop al gezocht maar, als je wat verder had gekeken dan je neus lang is :+ blijkt dat deze topics bijna allemaal gaan over het aanschaffen van een dvd-speler in de computer en hoe ze deze regiovrij maken... :Z

Verwijderd

Topicstarter
FUBAR schreef op 29 maart 2004 @ 14:05:
Regiovrij heeft niets te maken met of de speler DVD+R en DVD-R speelt
En bij het backuppen van "jou" DVD's halen de meeste programma's de regiocodering eruit
(of je kan eens proberen die op regio 2 te zetten)

Ik zou eens kijken op dit forum of de combinatie van je brander en mediatype is, en vertel eens wat meer over hoe je DVD's brand.
Mijn ervaringen met dezelfde speler zijn in ieder geval goed voor zowel DVD- als DVD+R
Hoe moet ik de regiocode omzetten dan, misschien de JVC algemeen lijn bellen... ??
ik heb gekeken in mijn handleiding (boekje van JVC zelf)
Ik brand gewoon met Nero, en verander er helemaal niks aan.. dus daar kan het niet aan liggen :O

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 15:26 ]

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je zou www.dvdrhelp.com kunnen proberen. Die hebben geloof ik ook een forum. Ook staat daar geregistreerd (dmv reacties van gebruikers) welke dvd-r's er nu wel en niet goed afspelen.
Je zegt dat je gebrande dvd-r's het soms wel en soms niet doen.
Is het wel eens gebeurd dan, dat je een bepaalde film bv twee of meerdere keren gebrand hebt, en dat ze het niet allemaal deden, maar sommige wel?
Dan ligt het waarschijnlijk aan de gebruikte dvd-r in combinatie met je speler. Als de film het op alle schijfjes het niet doet, dan zou het idd aan een regiocode probleem kunnen liggen, ervan uitgaande dat je die niet verwijderd hebt. Zo wel, dan ligt het daar dus ook niet aan.

Ik zou iig een paar andere merken schijfjes proberen voordat je je speler gaat hacken. ;)

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
MaximusTG schreef op 29 maart 2004 @ 15:25:
Je zou www.dvdrhelp.com kunnen proberen. Die hebben geloof ik ook een forum. Ook staat daar geregistreerd (dmv reacties van gebruikers) welke dvd-r's er nu wel en niet goed afspelen.
Je zegt dat je gebrande dvd-r's het soms wel en soms niet doen.
Is het wel eens gebeurd dan, dat je een bepaalde film bv twee of meerdere keren gebrand hebt, en dat ze het niet allemaal deden, maar sommige wel?
Dan ligt het waarschijnlijk aan de gebruikte dvd-r in combinatie met je speler. Als de film het op alle schijfjes het niet doet, dan zou het idd aan een regiocode probleem kunnen liggen, ervan uitgaande dat je die niet verwijderd hebt. Zo wel, dan ligt het daar dus ook niet aan.

Ik zou iig een paar andere merken schijfjes proberen voordat je je speler gaat hacken. ;)
Ik heb het tot nu toe bij de helft van mij gebrande schijfjes gehad dat ze het niet deden en heb tot nu toe nog niks kunnen vinden op www.dvdrhelp.com hier is inderdaad een topic lopende maar daar hebben ze het over een black box zodat je je region code kan veranderen tot **. Alleen dat kost me wel 30 pond (want met de afstandbediening het proberen is zinloos lees ik uit opmerkingen van verschillende gebruikers die het wel geprobeerd hebben.. |:(

Verwijderd

http://www.dvdchips.co.uk/ > nosolderjvc.htm > JVC_Tool.pdf

Oftewel, je kunt het niet alleen met je AB doen...

Verwijderd

Topicstarter
daar was ik al achter :9 maar vind 25 pond voor een dingetje dat je regio van 2 naar 0 zet beetje prijzig B) om het alleeeeeen maar te huren voor 1 weekje :(
zat eigenlijk te hopen op een bepaalde combinatie van toetsen of misschien een soortgelijke tutorial

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 15:39 ]

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 15:36:
[...]

daar was ik al achter :9 maar vind 25 pond voor een dingetje dat je regio van 2 naar 0 zet beetje prijzig B) om het alleeeeeen maar te huren voor 1 weekje :(
zat eigenlijk te hopen op een bepaalde combinatie van toetsen of misschien een soortgelijke tutorial
Ja das idd vrij duur, sommige spelers zijn alleen al goedkoper. Ik denk dat er niets anders opzit dan, of te wachten tot iemand een manier vindt om het met de AB te doen, of gewoon proberen met combinaties van schijfjes en brandprogramma's / ripprogramma's/conversieprogramma's.
Probeer eens svcd's en vcd's te maken. Als die het ook af en toe niet doen, zou ik toch echt wat andere merken schijfjes proberen

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
MaximusTG schreef op 29 maart 2004 @ 15:43:
[...]

Ja das idd vrij duur, sommige spelers zijn alleen al goedkoper. Ik denk dat er niets anders opzit dan, of te wachten tot iemand een manier vindt om het met de AB te doen, of gewoon proberen met combinaties van schijfjes en brandprogramma's / ripprogramma's/conversieprogramma's.
Probeer eens svcd's en vcd's te maken. Als die het ook af en toe niet doen, zou ik toch echt wat andere merken schijfjes proberen
SVCD of VCD is juist op 700mb cd's (encode met TMPEG)
Deze doen het prima alleen is de kwaliteit is echt verrot

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik dan maar JVC ga bellen en hopen dat zij mij verder kunnen helpen,
had dat vanmiddag ook gedaan maar toen kreeg een meneer aan de lijn die de schuld legde aan de brand software (hij kon alleen niet verklaren waarom de een het wel deed en de ander niet :?)

• FUBAR

FUBAR

Ja, leuk allemaal maar nogmaals: De regiocode heeft niets te maken met DVD+R en DVD-R !

Dus als je een probleem hebt met DVD-R op je JVC, probeer dan eens een ander kopieer programma op de PC zoals: DVDShrink en CloneDVD2, beide verwijderen de regiocode bij het kopieren (of je kan met deze programma's de kopies bijvoorbeeld regio 2 schijfjes maken)

Probeer eens een ander merk DVD- (bijvoorbeeld geen princo's) of zet het booktype van je brander op DVD-ROM

(zoek maar op media compatabiliteti en het grote NEC 1x00 topic op dit forum en lees je eerst eens wat meer in)

Verwijderd

Topicstarter
FUBAR schreef op 30 maart 2004 @ 12:08:
Dus als je een probleem hebt met DVD-R op je JVC, probeer dan eens een ander kopieer programma op de PC zoals: DVDShrink en CloneDVD2, beide verwijderen de regiocode bij het kopieren (of je kan met deze programma's de kopies bijvoorbeeld regio 2 schijfjes maken)

)zoek maar op media compatabiliteti en het grote NEC 1x00 topic op dit forum en lees je eerst eens wat meer in)
Misschien weet jij hoe je de proggies op regio 2 zet :P

Ik zal nu maar eens beginnen aan het grote NEC topic..

• FUBAR

FUBAR

trouwens DVD+R schrijven als DVD-ROM werkt zoals gezegt practisch altijd.
dus waarom niet gewoon DVD+R's gebruiken?
Het kost je misschien 20 cent meer per schijfje, maar dan heb je wel kwaliteit en compatabiliteit.

maar lees inderdaad eerst de NEC topics maar even door :)

Verwijderd

Misschien weet jij hoe je de proggies op regio 2 zet
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/27154/full.gif
DVD-Shrink > Backup > Options-Popup > DVD-Region-tab

Must read: [rml]DVD's backuppen; de beste manier [ Deel 2][/rml]

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 14:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 14:52:
[...]
[afbeelding]
DVD-Shrink > Backup > Options-Popup > DVD-Region-tab

Must read: [rml]DVD's backuppen; de beste manier [ Deel 2][/rml]
Wat stom dat ik hem dan op region 2 moet zetten want hij staat toch allang aangevinkt ??

mja.. ik zal het vanavond eens proberen en jullie op de hoogte houden :)

Verwijderd

Topicstarter
FUBAR schreef op 30 maart 2004 @ 12:08:
Waarom regio 2 eigenlijk ??.. Is dat mijn DVD-R instelling voor deze JVC speler ?

heb hier al wat gevonden wat wel handig is :)

Afbeeldingslocatie: http://www.dvd.nl/images/woordenlijst/regios.gif

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 22:31 . Reden: Info gevonden ]

• FUBAR

FUBAR

Laat die regiocodering nou maar gewoon zitten, je probleem is dat je niet alle DVD-R's kunt lezen.
Zoek eens uit waar dat aan kan liggen (mediatype, brandmethode etc.) want hier heb je allemaal niets aan

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een aantal dingen geprobeerd:

Ik heb andere schijfjes geprobeerd.. geen resultaat (deden het niet)

Ik ben erachter dat als ik een dvd gewoon van het internet afgepluk en die brand het wel doen. Als ik deze dan weer probeer te rippen (op de manier Eus heeft beschreven werkt ie niet, ik krijg dan met dvd shrink een foutmelding over dat het programma hem niet herkent |:(

Programmas gebruikt:
- stomp record max
- clone dvd
- nero 6.3

Als ik een gebrande dvd-r wilde rippen kreeg ik een foutmelding :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 19:10 ]

Pagina: 1