Toon posts:

Yomanda in mijn computer?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag kabel gekregen. Nu was ik van plan om ff slackware iso te downen. Ik dol blij naar mijn vader: "we hebben kabel, dus laat ik vanavond me computer aanstaan en dan wordt ik morgen wakker met slackware op mijn HD", geeft mijn vader dit antwoord: "Elektrische Apparaten geven straling vrij die slecht voor je is" Ik: "waarom zou er nou in godsnaam nou straling komen uit mijn Celeron 400 systeempje?" :Pa "Dat dat is toch algemeen bekent, Je mag je computer niet aanhouden"

Hebben jullie last volgens mijn vader "Negatieve straling" ??

Ik denk dat ik me pa is een keer langs Yomanda stuur om zijn hersenen ff te laten stralen

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
mischien bedoelt je pa ionen.
electronische apparatuur geeft positive ionen af en die zijn slecht voor je. maar dan kan je een ionsator kopuhh en die geeft dan negative ionen af en dat is dan weer goed voor je.
ofzo.

I wish I had a cool signature like everybody else

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Je vader hangt dezelfde theorie aan die veel mensen hebben over hoogspanningsdraden: EMS, ofwel ElektroMagnetische Straling.
Als er een stroom door een draad loopt, dan hangt er een magnetisch veld omheen.
Dat is bij elk circuit zo, hoe klein ook.
Sommige mensen zijn van mening dat deze straling schadelijk is voor mensen. Ik denk dat het allemaal wel meevalt.
Zeker bij PC's; Als jij je kast gesloten hebt, dan zal die straling niet veel verder komen dan het plaatstaal van je kast.

Leuk experimentje: ga voor de gein eens met een TL-buis (losse buis, zonder armatuur ofzo) bij een hoogspanningsleiding staan. De buis zal licht geven door dat elektromagnetische veld.

Dan nog wat; heeft je pa een debiele telefoon? Ja? Nou, dat ding geeft ook straling af... Mikrogolven, naar het schijnt. ;)
Kaj.

Ok, laatste geintje: op GSM-antennestralers staat dat je er niet voor moet gaan staan.
Dat staat op een stickertje met vrij kleine letters.
Mogen jullie raden waar dat stickertje geplakt is...

Verwijderd

Goh...dat er mensen zijn die hun PC uitzetten.

Verwijderd

Als bij ons een pc uitgaat komt er gedonder van, of we kunnen niet meer internetten of onze mp3-server ligt plat!

Enne wij leven ook nog!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Paps draait er zeker ook 's nachts de stoppen uit??? Zodat alle electrische kabels in huis vooral geen straling af kunnen geven??

Wel kewl als je een electrische wekker hebt die op het lichtnet moet :)

Ik heb mijn servertje dag en nacht draaien ... maar die staat ook in een andere kamer ... anders komt er weinig van slapen (hoewel geen 30 x 30 koeler ... hij maakt bestwel herrie)

Verwijderd

wat een gezeik, ook al geeft dat ding radioactieve straling, hij staat toch in jouw kamer???

btw : als je erachter zit ben je natuurlijk wakker en dus immuum voor die straling :)

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Ergens heeft je pa wel een beetje gelijk maar is ie tegelijk behoorlijk hypocriet.

Hij heeft zeker een auto voor de deur staan of niet? Enig idee hoe gevaarlijk zo'n ding is???? :) :9

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Pagina: 1