[Novell] Netwerk zonder NAL ?

Pagina: 1
Acties:

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:29

Fed-Ex

Hakuna Matata

Topicstarter
Op gebied van Novell ben ik nogal een nieuwkomer dus misschien is dit een onnozele vraag.....

Hier op deze basisschool hebben ze een Novell netwerkje te draaien.
Nou vraag een van de meesters me hier (de meester met het meeste verstand van computers ;)) of ik het ook zo voor elkaar kan krijgen dat ik zijn laptop aan kan sluiten op het netwerk. Natuurlijk kan dat wel.... doh. Maar hij wil graag dat de NAL niet word gelanceerd want dan krijg je al die duffe programma's op je laptoppie geïnstalleerd.

Hij wil dus wel alle novell recources ter beschikking hebben maar niet dat de NAL gelanceerd word.

Hij heeft zelf ook een netwerk, dus kan dat naast elkaar ? Laptop staat win 98 op geloof ik... misschien ook wel XP (wazig O+ )

Maar ik zou eerst even informatie bij elkaar zoeken voordat ik met die laptop ging knoeien ;) geef hem eens ongelijk

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

Verwijderd

NAl is een op zich staand iets. Ik weet niet hoe jullie het starten, maar zorg ervoor dat NalDesk, NalExplorer of Nal.exe niet gestart worden. Bij de installatie van de client kun je dit soort zaken (workstation manager etc. de-selecteren).

Succes

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:42

CAP-Team

XBL: CAPTeam

euh de NAL niet aanroepen in het inlogscript? Dus maak een aparte laptopuser aan die niet start met NAL

code:
1
EXIT "nal"

moet dus niet bij die user worden uitgevoerd.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X