Toon posts:

[2003/98] Onzichtbare mappings*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een windows 98 werkstation binnen een windows 2003 netwerk zijn bepaalde netwerkbronnen niet zichtbaar, en niet toegankelijk. Als ik echter in "deze computer" een netwerk bron toevoeg is deze direct te zien, maar zodra ik "deze computer" sluit en weer opstart is deze weer niet zichtbaar en niet toegankelijk. Is iemand bekend met dit probleem of weet iemand waaraan dit eventueel zou kunnen liggen? Ik hoor graag van jullie. BvD

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:38
Heb je het dan over shares?

En als je een share mapt naar een driveletter is deze weer weg als je deze computer afsluit en weer opent?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is als volgt: We hebben een sharedrive V:\\servernaam\\sharenaam en nog een paar. Volgens windows zijn deze al in de lucht, maar ze zijn niet te zien in "verkenner", en ook niet bij opdracht-prompt command net use. Slechts enkele zijn zichtbaar binnen "verkenner". Alvast bedankt voor de reacties.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:38
Dus sommige shares zijn wél zichtbaar en andere niet? Dat is heel vreemd inderdaad.
Ik neem aan dat de werkgroep waarin die Windows 98 machines zitten dezelfde naam heeft als de Windows 2003 Domein-NETBIOS naam?

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad de ene is wel en de ander niet zichtbaar, en inderdaad ook heel vaag ;( .

Maar naar alle waarschijnlijkheid zit de werkgroep waarin die Windows 98 machines zitten in dezelfde naam als de Windows 2003 Domein-NETBIOS naam...

Dit is niet zeker omdat het zich op een andere lcoatie bevindt.

BvD
Pagina: 1