Toon posts:

windows '98 loopt vast, harde schijf is opeens dood

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Lieve techneuten,

Ik heb een Compaq presario 4555, een oud beestje met AMD K6 233 MHZ processor.

Ik heb de volgende problemen. Aangezien ik deze pc aan een Franstalige vriendin ga geven heb ik de pc geformateerd en een Franse Windows '98 erop gezet. Na alle stappen succesvol te hebben doorlopen blijf hij hangen bij het opstarten. Hij heeft het bios gepasseerd alsmede harde schijven herkent. Daarnaast zie ik al het windows '98 laat scherm. Bij de laatste 'dos' stapt doet hij niets meer.

Ik heb de harde schijf wederom geformateerd. En op dit moment weer hetzelfde probleem. Toen heb ik met FDISK de partitie weggehaald en weer vernieuwd en geformateerd... Wederom hetzelfde probleem. Op een gegeven moment kon hij de c: schijf niet meer vinden en gaf de windows setup aan dat de harde schijf beschadigd was (ik heb niets raars gedaan). Op dit moment kan hij scandisk ook niet uitvoeren, evenals fdisk. Ik heb toen format c: in getypt via de opstartdiskette. We zijn nu 2 uur verder en nog steeds op 0 procent.

Op dit moment is deze pc echt waardeloos terwijl ik hier iemand die geen pc kan betalen een plezier meedoen. Wie kan mij helpen om de harde schijf weer leven te maken? Desnoods zet ik er de originele windows '95 van compaq op met de recovery disc.

merci a vous (alvast bedankt)

Wouter Glaser

Verwijderd

***scandisk al gedaan***

ff kijken.. als je die hd eens hangt in jouw pc en dan gaat testen, doet hij dan nog niks, dan is hij wel crap ja..

Heb zelf ook een 98 schijf die volzit met de foute clusters, maar waar nog enkele belangrijke info op staat.. hij start op, ik kan ff in windows98 kloten, dan loopt hij weer vast, HD begint te tikken etc.. dus die moet ik nog wel zien te redden. :P

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 12:38 ]

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-05 10:33
Als je BIOS je schijf niet meer herkent is 't in de meeste gevallen ver voorbij met je schijf. Deze kan dan ook niet meer benaderd worden. Anders hab je misschien nog een low-level format kunnen proberen

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:22

K-Jay

Klaas Jan

Misschien een beetje rigoreus, maar t is toch al een oud beestje: geef de schijf een paar tikken of laat hem van de trap vallen (!) heeft soms verassende resultaten.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
Wat voor merk hdd zit erin? Download eventjes de tooltjes van de fabrikant, dan kan je met dat tooltje checken of de hdd echt dood is, en indien niet, kan je een format uitvoeren die best drastisch is, maar vaak wel goed werkt :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

wouterglaser - welkom op GoT :)
Ik zie dat je je topic op 2 plaatsen gepost hebt - dat is niet de bedoeling op GoT :)

Ik ga dit topic dan ook sluiten omdat je probleem zich lijkt toe te spitsen op fouten met je harddisk op verschillende plekken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.