[VoIP] hoe zit dat nu, status etc

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Na veel zoeken kom ik elke keer weer tot de concusie dat ik niet anders kan dan ISDN <-->PC met modem <--lan--> ontvanger moet gebruiken om een geschikte VoIP met nummer weergave etc te doen.

Nu lijkt het me zeer handig om over een POTS aansluiting (dat hebben de meesten nog thuis) VoIP te doen zowel outbound als inbound.

het zoeken op GOT-search en google bleef ik op hetzelfde uitkomen VoIP via POTS kan wel maar je verliest je nummerweergave en that S**ks zeg maar

Omdat het een Vrij Hot topic is wat lang speelt vroeg ik me af behalve de ervaring om mensen hier meer info over hebben.

een analaloge lijn/isdn lijn op een netwerk aansluiten, en dan puur gezien het stukje software + aansluiting hardware tussen KPN en Server niet de telefonie die daar achter hangt.

Tja vanalles

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Je LAN is packet-switched; ik ga er voor het gemak van uit dat je een TCP/IP netwerk gebruikt.

POTS is niet packet-switched, ongeacht of je nu Analoog of ISDN gebruikt.

Je hebt dus een gateway nodig die de twee met elkaar verbindt, en deze zijn er volop; uit de datahoek via Cisco, 3com enzovoort, en uit de telefoniehoek (verdient de voorkeur!) van bijv Avaya, Mitel enz.

De technologie is er dus wel indien je zoekt naar een professionele oplossing.

Vandaag geen signature

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 23:00
vso schreef op 29 maart 2004 @ 12:27:
Na veel zoeken kom ik elke keer weer tot de concusie dat ik niet anders kan dan ISDN <-->PC met modem <--lan--> ontvanger moet gebruiken om een geschikte VoIP met nummer weergave etc te doen.
Er zijn zogenaamde FXO kaarten die analoge lijnen aan een PBX kunnen koppelen en zo via VoIP verder. Voor elke kaart is het weer de vraag of ze de Nederlandse caller-id ondersteunen. Dat zul je zelf uit moeten zoeken.

Kijk eens op http://www.asterisk.org/index.php?menu=hardware of de rest van de Asterisk site. Asterisk is een leuk product om eens met VoIP te spelen.

• glashio
  • Laatst online: 20-02 19:37

glashio

C64 > AMIGA > PC

Skype gaat de complete telefonie markt van het vaste net overnemen in de wereld :)

zie hier , als Siemens het serieus neemt dan mag je aannemen dat ik gelijk krijg :)

* glashio koopt al aandelen skype O-)

edit:
Met deze POT<->VoIP Gateway erg goeie ervaring :)

[ Voor 25% gewijzigd door glashio op 29-03-2004 13:46 ]

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
oke maar heeft iemand nu eravring met het koppelen van een analoge lijn aan PBX/Gateway ? en waar moet ik op letten bij het uitzoeken ?

Tja vanalles

• Maarten @klet.st
vso schreef op 31 maart 2004 @ 09:51:
oke maar heeft iemand nu eravring met het koppelen van een analoge lijn aan PBX/Gateway ? en waar moet ik op letten bij het uitzoeken ?
Asterisk, zoals ik al aangaf. Ik heb het zelf met ISDN gedaan. Maar wellicht moet je zelf eens op onderzoek uit; dit forum is niet om je van A tot Z uit te leggen wat je moet doen.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Maarten.O schreef op 31 maart 2004 @ 11:11:
[...]

Asterisk, zoals ik al aangaf. Ik heb het zelf met ISDN gedaan. Maar wellicht moet je zelf eens op onderzoek uit; dit forum is niet om je van A tot Z uit te leggen wat je moet doen.
[zucht....]

als je goed leest (indien je dat gedaan had) en dan met name de start post van dit topic had je gelezen dat:

- ISDN niet gewenst is
- ik menig link (dus voor jou info .. ook astrisk) bezocht heb
- ik via de topic's (betreft VoIP) op GOT ook wel op die site geweest zou zijn
- ik niet op zoek ben naar een Manual maar naar een PRODUCT

- ik op zoek ben naar een geschikte kaart voor POTS/Analoog die werkt in combinatie met KPN

[/zucht....]
:X :X 8)7 |:( :z :(

ik zeg het maar met smilies

Tja vanalles

• glashio
  • Laatst online: 20-02 19:37

glashio

C64 > AMIGA > PC

Verduidelijk dan je verhaal... t'is nogal warrig geschreven..
Vrij Hot topic
Blijkbaar niet anders had je de vraag bij 1 of andere "betrokken" community kunnen stellen.

Maargoed... Streep eronder
--------------------------------------------------------------------------------------

Je heb een server met LAN en een Analoge POTS modem.
En nu wil je een VoIP-gesprek (tussen Client/Server) softwarematig omzetten naar een POTS-gesprek via de modem in de server (incl. nummerherkenningbehoud).

Dit moet gelden voor Inkomende als Uitgaand ?

Bijvoorbeeld :

Inkomend :
Oproep Servermodem --> Software Herkend Nummerherkening --> Server (aan de hand van inkomende nummerherkennig ) start een VoIP gesprek naar een VoIP Client ?

* glashio hoopt dat vso niet meer zo boos wordt als mensen de moeite nemen hem te helpen

[ Voor 9% gewijzigd door glashio op 31-03-2004 16:57 ]

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Maarten @klet.st
glashio schreef op 31 maart 2004 @ 16:52:
* glashio hoopt dat vso niet meer zo boos wordt als mensen de moeite nemen hem te helpen
Precies. Als je wil weten hoe het werkt zul je het ZELF moeten proberen. Wil je meer zekerheid voordat je iets koop, dan zul je in betreffende fora moeten gaan zoeken of vragen stellen. Ik had niet echt begrepen dat de TS dat echt gedaan had, maar ok.

Ik heb aangegeven dat er FXO kaarten zijn die kunnen wat de TS wil. Verder weet ik dat er nederlandse gebruikers in diverse VoIP fora zitten omdat ik ze tegen gekomen ben. Gewoon aan de fabrikanten vragen of hun kaarten de Nederlandse caller-id ondersteunen is natuurlijk ook een optie.. Enige zelfredzaamheid moet je natuurlijk wel hebben in deze wereld.

..en anders zul je moeten wachten tot er een artikel in de PCM/C'T of zelfs ComputerIdee staat.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
glashio schreef op 31 maart 2004 @ 16:52:

Je heb een server met LAN en een Analoge POTS modem.
En nu wil je een VoIP-gesprek (tussen Client/Server) softwarematig omzetten naar een POTS-gesprek via de modem in de server (incl. nummerherkenningbehoud).

Dit moet gelden voor Inkomende als Uitgaand ?

Bijvoorbeeld :

Inkomend :
Oproep Servermodem --> Software Herkend Nummerherkening --> Server (aan de hand van inkomende nummerherkennig ) start een VoIP gesprek naar een VoIP Client ?

[off-topic]
ik wordt niet zo snel boos, alleen als jij de vraag wel begrijpt waarom dan de rest niet?
[/off-topic]

kijk google of yahoo of GOT afzoeken op VoIP + analoog/Pots/DTFM keuze levert zoveel mogelijkheden op (met name ADSL/ISDN) dat ik een beetje de boom in het bos kwijt ben zeg maar...

ik heb zeg maar VoIP intern lopen ja, echter er bestaat geen koppeling tussen KPN <--> LAN

ik ben maar een arme particulier die zijn geld in het netwerk heeft gestoken. ik werk ook veel met BSD/Linux + windows 2k3, waarom wil ik dat doen ? omdat je het meeste leert door het zelf te doen.
echter het wiel opnieuw uitvinden vind ik ook weer een beetje tever gaan vandaar dat ik me afvraag of:
- kan dit (moet wel naar mijn idee)
- welke fabrikant is een aanrader (ervaring van anderen telt ook wel mee)

Maarten. O heb je ook adressen van fora of iets dergelijks ? na mijn avonden zoektochten ben ik de draad een beetje kwijt

Tja vanalles

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 23:56
Op isdn zijn er een aantal "goedkope" oplossingen mogelijk... zoals jij het wilt met een externe analoge kaart wordt het vrij kostbaar.
Voor een geschikte kaart moet je eens kijken op www.digium.com.

De koppeling die jij wilt is niet te maken met een normale analoge modem (bij isdn in sommige gevallen dus wel), maar heb je een speciale netlijn-kaart nodig (meestal FXO/FXS kaart genoemd oid.)

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:20
Het lijkt me nu niet echt zinvol om een topic van een jaar oud te schoppen...
Ach ja, een oplossing is ook nooit weg :D

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

zie ^^

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.