Toon posts:

A7N8X-X Deluxe gaat tijdens boot spontaan uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vandaag heb ik dit moederbord gemonteerd.
Ik weet echt 100 % zeker dat alles goed aangesloten is en alle kaarten goed aangedrukt zijn.

Tevens heb ik een 100 % werkende video kaart erin zitten.

De eerste keer dat ik de pc aanzette met het nieuw moederbord gaf deze de melding dat de CPU naar 1050 Mhz gezet was. (AMD 1600+)

Wanneer ik hem nu opstart komt hij niet verder dan het biosscherm van het moederbord. (de plaats waar je op alt+F2 moet drukken om in het bios te kunnen komen)

Wanneer hij bij dit scherm komt dan springt hij spontaan UIT (stroom eraf) en moet ik hem opnieuw aanzetten maar dan krijg ik weer hetzelfde.

Wat kan dit zijn.
( ik weet dus niet of mijn CPU nog 100 % is, ik krijg morgen wel een andere (2600+)

specs:
asus a7n8x-x deluxe
amd 1600+ (+ originele cooler)
werkende vga kaart
265 MB geheugen (1 module)
voeding 300 watt
maxtor 20 gb hdd

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:12
Als je die 'voice speech' aanzet in je bios, krijg je dan nog iets interessants te horen over je speakers?
Kun je trouwens uberhaubt wel je bios in? :)
Zo ja, kijk ook ff naar je beveiligings settings. Het kan zijn dat je toerental van je CPU koeler aan de lage kant is waardoor de PC zich uit zichzelf ter bescherming uitschakelt.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Of je hebt de koeler verkeerd geplaatst op de CPU...het lijkt mij óf een warmteprobleem óf een PSU probleem. Is je PSU nog in orde verder? Probeer eens een andere anders.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom dus zoiezo mijn bios niet in.

Ik bedacht me net dat ik de core van de processor wel eens kon bekijken en daar is het linker bovenste stukje van af!

de proc is dus kadoek!

morgen komt er een nieuwe, die had ik namelijk al besteld!

greetz