Toon posts:

Divx /Xvid naar DVD met TmpgEnc hakerig bij tekenfilms.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het hele forum afgezocht naar dit fenomeen : Als ik een Xvid of Divx overzet naar DVD met TmpgEnc, dan met DVD-Maestro er DVD bestanden van maak heb ik het probleem met het volgende:

Bij tenminste tekenfilms wordt het beeld als je met name rustige passages hebt hakerig, het lijkt alsof er 25 frames afgespeeld worden, 1 pauze, en dan weer 25 frames. Dus steeds een kleine pauze, als er veel actie is, verneem je dit niet. Ik heb het ook nog niet geconstateerd bij gewone speelfilms.

Het is geen probleem van m'n dvd speler, omdat als ik de files afspeel op de pc is hetzelfde probleem. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd met de instellingen van Tmpgenc, maar ik weet niet wat.

Verwijderd

Weet je zeker dat je geen NTSC films aan het omzetten bent naar Pal, want die verschillen namelijk in framerate (23,976 ofzo tegen 25) en dan krijg je dit fenomeen.

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:11
Bij tekenfilms moet je volgens mij de noise reduction op +- 80% zetten. Daarnaast zijn er ook speciale Matrixen voor TMPGENC i.c.m. tekenfilms. Zoek eens op CG/Animation matrix.

[ Voor 4% gewijzigd door mitalp op 29-03-2004 12:19 . Reden: typo ]

Verwijderd

http://www.sectie.be/divx2dvdr/divx2dvdr.htm

hier staat het allemaal in :) heb het zelf al aantal keren gedaan. Het enige probleem is dat het uren duurt zelfs met mijn ownende pc :P

GL

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11-2025

TrasherXL

Bicky burger for life

probeer eens de MPEG Encoder van Mainconcept, die codeert ze in 1 tot 1,5 uur en betere kwaliteit, bovendien kun je m zo cracken, kijk maar op cracks.am,

suc6

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik zou canopus procoder pakken, die kan een framerate conversion doen door frames te blenden ipv te kopieren en/of deleten.

Avisynth kan dit ook, maar dat werkt nog erg gaar.

zeg haal die link naar die cracksite eens weg! :o

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Mainconcept is inderdaad veel sneller, maar de kwaliteit van TMPGenc is veruit superieur.
Het lijkt er toch erg op dat er een framerateconversie is geweest.
Heb ik ook al enige malen gehad. Ook bij gewone speelfilms, alleen bij tekenfilms valt het meer op.

Gr.
Paulus
Pagina: 1