Toon posts:

Radio uitzenden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej,
Iedereen weet wel dat je via winamp over internet kan uitzenden. Alleen dan zit je vast aan je eigen upload snelheid. En aangezien ik casema heb is dat dus maar ongeveer 15 kb/s :( . Dus ik vroeg me af of iemand weet of het mogelijk is om zelf naar 1 ding uit te zenden (ergens anders een webserver zeg maar) en dan mensen van daar af luisteren dus dat ze niet vanaf mijn computer luisteren maar vanaf de server waar ik het zeg maar "upload" dat ie zeg maar steeds een klein buffertje opbouwt zeg maar.
Nou ik hoop dat iemand dit weet!
Alvast bedankt iig,
gr Chiel

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Shoutcast Server is de magic word :)

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08 15:14
Yep, je moet dus ergens een servertje zien te regelen met voldoende bandbreedte.

Jij kan je daarheen streamen. En naar de gebruikers geef je de link van die server door.

Over hoe te installeren zie shoutcast.com

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt,
Dusk moet de console op die server uitvoeren gloof t toch?

Verwijderd

mischien moet je hier ook ff kijken.

http://www.globalstage.tv/

Met dit systeem kan je ook chatten en webcam uitzenden.
Maar je upload naar server en dat was de bedoeling van dit topic toch...:?

maar als je idd alleen radio wil uitzenden moet je ook maar eens zoeken op google naar icecast.... dat werkt met ogg ivp mp3. Meer kwalitiet mindere bandbreedte nodig...

Verwijderd

probeer anders eens www.live365.com ,succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Bij die server hebk geen remote acces mar weet iemand dan wel hoe ik het daarheen krijg uitgezonden? Want voor live 365 moet je betalen en k ben maar een arme student :'(
Alvast bedankt

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zijn al zat topics over geweest op GoT, heb je wel goed gezocht als ik vragen mag?
sdomburg schreef op 29 maart 2004 @ 12:04:
Shoutcast Server is de magic word :)
Als je zelf een dikke pijp naar internet hebt wel... TS bedoeld hier dat hij zelf naar 1 webserver upstreamed, en dat de luisteraars dan naar de streamserver downstreamen zeg maar...

Het is (denk ik) wel mogelijk, maar dan moet je zelf executables uit moeten kunnen voeren op een webserver, en die heb je niet... Misschien dat het met PHP of Java ofzo mogelijk is, maar lijkt me niet eigenlijk...

http://www.live365.com is dan een van de oplossingen, geloof alleen dat live365 niet gratis is...

Verwijderd

Topicstarter
GJ-tje schreef op 30 maart 2004 @ 15:29:
Zijn al zat topics over geweest op GoT, heb je wel goed gezocht als ik vragen mag?

[...]
Als je zelf een dikke pijp naar internet hebt wel... TS bedoeld hier dat hij zelf naar 1 webserver upstreamed, en dat de luisteraars dan naar de streamserver downstreamen zeg maar...

Het is (denk ik) wel mogelijk, maar dan moet je zelf executables uit moeten kunnen voeren op een webserver, en die heb je niet... Misschien dat het met PHP of Java ofzo mogelijk is, maar lijkt me niet eigenlijk...

http://www.live365.com is dan een van de oplossingen, geloof alleen dat live365 niet gratis is...
Ja dat mag je vragen en k had niks gevonden, en k zei al dat live365 nie gratis was dus... :P
toch bedankt voor de reactie :>

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08 15:14
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 15:25:
Bij die server hebk geen remote acces mar weet iemand dan wel hoe ik het daarheen krijg uitgezonden? Want voor live 365 moet je betalen en k ben maar een arme student :'(
Alvast bedankt
Als je een arme student bent kun je het wel vergeten.

Een server zal je niet veel kosten maar bandbreedte is zo'n beetje het duurste onderdeel van het internet.

Bij het streamen van MP3/ogg/whatever gebruik je veel bandbreedte en iemand moet dat betalen...

Edit:
Natuurlijk zou je kunnen proberen de kosten te dekken door advertentieinkomsten, maar dan doe je er verstandig aan hier onderzoek naar te doen en een adequate kosten/baten analyse uit te voeren =) =)

[ Voor 17% gewijzigd door Markieman op 30-03-2004 16:06 ]

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

Pagina: 1