audigy 2 volume heeft eigen wil

Pagina: 1
Acties:

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:31
Ik ben al geruime tijd in bezit van een audigy 2 kaart, maar sinds ik een nieuw mobo+proc heb is het volume een eigen leven gaan lijden. (zie sig. voor specs)

Het probleem is dat het volume zomaar zachter word, als ik dan aan het volume wieltje draai schiet ie ineens weer omhoog. Als het volume weer weg zakt en ik geef een klap op die volume controller van me Creative Inspire 6700 6.1 audio setje knalt het volume weer omhoog. Heel irritant want het is nu heel moeilijk om het gewenste volume te krijgen.

Met mijn vorige hardware configuratie (ECS K7S5A+TB 1200) had ik nergens last van. :)

wat heb ik tot nu toe geprobeert:
- nieuwste drivers
- meerdere formats :|
- winxp pro en win 2003 standard
- alleen drivers installe zonder andere zooi
- meerdere media players, overal hetzelfde probleem
- stekkers nagekeken en goed vast gezet
- Volume controller van me boxen uit elkaar gehaald, nix te zien 8)7

niks helpt! ;(

iemand enig idee wat het kan zijn :?

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
lijkt toch op een kapotte volume controller. . . . . misschien ff rma-en?of is je garantie al voorbij?

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:12

K-Jay

Klaas Jan

Heb je misschien een multimedia-toetsenbord met volumeregeling? Die willen de boel ook nog wel eens in de war sturen.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• The_Duke
K-Jay schreef op 29 maart 2004 @ 12:07:
Heb je misschien een multimedia-toetsenbord met volumeregeling? Die willen de boel ook nog wel eens in de war sturen.
jah ik heb een logitech internet navigator maar ik kan me niet voorstellen dat die het probleem is omdat ik dit toetsenbord altijd al heb gehad en ook de drivers daarvoor niet heb geinstalleerd.

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-07 07:40

Thunde®

Don't Worry :)

Ik heb precies hetzelfde met mn inspire 5100 set met ook die losse volumecontroler, ik heb hem al open gemaakt en uitgeblazen maar hij blijft het doen. Ik heb sowiezo geen garantie meer maar het is inderdaad heel irritant.

Mijn spec's | Modelbouwforum

Verwijderd

Thunde® schreef op 29 maart 2004 @ 17:31:
Ik heb precies hetzelfde met mn inspire 5100 set met ook die losse volumecontroler, ik heb hem al open gemaakt en uitgeblazen maar hij blijft het doen. Ik heb sowiezo geen garantie meer maar het is inderdaad heel irritant.
misschien moet je even kijken of de potmeter is verkoolt ( de mijne ( 7.1 set )) doet het prima en kheb hem al eens ingesmeert met speciale olie ) denk niet dat dat aan de geluidskaart ligt. Je kan ook kijken of het windows volume hoger of lager wordt he ( volume balkje in windows )

• The_Duke
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 17:44:
[...]

misschien moet je even kijken of de potmeter is verkoolt ( de mijne ( 7.1 set )) doet het prima en kheb hem al eens ingesmeert met speciale olie ) denk niet dat dat aan de geluidskaart ligt. Je kan ook kijken of het windows volume hoger of lager wordt he ( volume balkje in windows )
Net nog es da ding open geschroeft maar der is echt nix aan te zien, ziet er keurig uit.
In Windows zie ik ook geen volume balkjes verandere, dat heb ik allemaal al goed gecotroleerd.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
The_Duke schreef op 29 maart 2004 @ 18:05:
[...]

Net nog es da ding open geschroeft maar der is echt nix aan te zien, ziet er keurig uit.
In Windows zie ik ook geen volume balkjes verandere, dat heb ik allemaal al goed gecotroleerd.
Zou je het kunnen testen met een ander speakersetje/hoofdtelefoon? Het lijkt mij inderdaad logischer dat het probleem in je volumecontroller zit van je speakerset, ipv je audigy2. :)

• The_Duke
Thufir_Hawat schreef op 29 maart 2004 @ 18:38:
[...]

Zou je het kunnen testen met een ander speakersetje/hoofdtelefoon? Het lijkt mij inderdaad logischer dat het probleem in je volumecontroller zit van je speakerset, ipv je audigy2. :)
hmm, jah ik vind het ook al zo vreemd dat waneer ik op die controller mep dat ie dan van volume veranderd, dat is denk ik wel een teken dat dat ding gewoon stuk is.
Wel raar, der is echt nix aan te zien en hij heeft altijd gewoon op me bureau gelegen ;(
Vriend van me heb dezelfde boxe...maybe kank wel een keer met m ruile, als hij dan hetzelfde probleem heeft is het duidelijk.
Pagina: 1