van ISDN naar ADSL (bedrijf)

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-05 23:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Wij hebben op dit bedrijf op dit moment internet (+eigen Groupwise Mailserver) via ISDN. Wij willen graag overstappen op ADSL maar wij zitten hier op een Bitstream locatie.

Onze eigen internet provider is er niet in geslaagd om succesvol ADSL voor ons aan te vragen, omdat KPN ofwel zegt dat er een kostenteller op de lijn zit (wat niet het geval is) ofwel dat er al ADSL op de lijn zit (ook niet het geval, anders hoef ik geen ADSL aanvraag te doen 8)7).

Wij zitten hier in ieder geval meer dan 3 kilometer van de wijkcentrale af.

Vanmorgen heb ik met Demon gebeld, om te kijken of zij wel ADSL konden leveren. De dame aan de lijn verkondigde mij dat zij bij een afstand van meer dan 3 kilometer van de wijkcentrale geen ADSL konden aanbieden, ook niet via BBNed.

Vraag1
Is het logisch dat wij geen ADSL kunnen krijgen, in de situatie die ik hierboven heb geschetst?

Alternatief is dan Flatfee ISDN.

Bij onze huidige internet provider hebben we een vast IP adres, en dat IP adres is gekoppeld aan mail.bedrijfsnaam.nl

Vraag2
Volstaat het als we overstappen op Flatfee ISDN dat we het mxrecord en de DNS laten aanpassen dat mail.bedrijfsnaam.nl gekoppeld wordt aan het nieuwe Demon IP adres? (Ivm de mail)?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

adsl van kpn zelf is niet mogelijk op jouw locatie dus? Als je een postcodecheck doet, zegmaar?

[ Voor 27% gewijzigd door JvS op 29-03-2004 11:59 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:22
Antwoord 1:

Is niet logisch :) Wij hebben hier ook ADSL (kpn), en zitten meer dan 3 km van de centrale af.

Antwoord 2:
Ja :) MX record naar nieuw (vast) ipadres laten verwijzen.

-

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-05 23:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
JvS schreef op 29 maart 2004 @ 11:59:
adsl van kpn zelf is niet mogelijk op jouw locatie dus? Als je een postcodecheck doet, zegmaar?
Volgens KPN.com is zakelijk ADSL via een analoge lijn 256/256 mogelijk op ons adres :{

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X