Performance probleem met de P4R800-vm

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• djmulder
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Hallo,

Ik heb onlangs dit mobo'tje op de kop getikt en mja na install van XP draait die zo traag als maar kan. Mun scores met 3dmark 2001 (2200 marks) zijn nog slechter als die ik had met mun oude AMD duron 1.3Ghz met een GF mx440 (4000 marks) en op dit bordje zit een cellie 2200! Iemand hier ervaringen mee en kan me helpen? (ik heb natuurlijk al de standaard dingen geprobeert: nieuwe bios, nieuwste drivers, etc)

Groet en thx,

DJ_M

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:17
Uhhh... geef eerst eens je volledige system specs eens :)
Heb je je mobo drivers en andere drivers goed geinstalleerd?
Staan je hardeschijven wel op DMA en niet op PIO?

Heb je trouwens na het vervangen van je mobo wel Windows opnieuw geinstalleerd?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21
Je mag idd wel wat meer vermelden want aan alleen 3DMarks hebben we echt helemaal niks. Is 'ie op andere gebieden ook traag? En wat heb je zoal geprobeerd? Zie voor tips ook de PMG FAQ en de V&B FAQ (en meer specs is wel een vereiste ja)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• djmulder
Mja sorry dacht dat de huidige specs al duidelijk genoeg was :)

Maar in iig:

P4R800-vm met onboard: 3com lan 10/100, ATI Radeon 9100 igp
Celeron 2200
Geheugen 512 mb ddr 333 waarvan shared naar de radeon 64 MB (heb ook al getest op 128)
Hd: 1x 60 GB 7200 rpm ata 100 (staat ook gewoon netjes op dma)

Op andere gebieden....sja..ik had gevoel bij installatie dat het iets trager ging..maar ging er toen vanuit dat het een driver issue was...met mark 2003 red ik ook geen top prestaties maar halverwege uitgegooid..zal als ik thuis was ff aanzetten..

grtz,

DJ_M

• Crash
Je 3DMark score is grotendeels toe te wijzen aan je onboard videokaart :)
En verder zoals hierboven al genoemd: mobo drivers installeren.
Kun je trouwens ook nog even antwoord geven op die andere vragen?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21
Oh, je gebruikt de on-board grafische kaart. Ja, met shared geheugen en zo kun je ook geen top 3D performance verwachten natuurlijk 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• djmulder
Wederom hoi,

Ik heb de drivers van de mobo geinstalleerd en geupdate tot de nieuwste...(die van de ati site dus niet die van asus)

Wat ik allemaal al heb geprobeerd: Iig mb drivers up to date gebracht....idem met vga drivers....gechecked of hd niet op pio staat...staan ze niet.....zo kaal mogelijk gehouden qua installatie zodat geen derde processen de boel kunnen verstoren....nieuwste bios (1003 geloof ik uit mun hoofd).......sja verder...nie veel meer te proberen volgens mij?

Mja ik weet dat een onboard vga kaart niet echt top is...maar zou iig altijd nog wel beter zijn dan mun Geforce 4 MX440 (toch?) in 3d mark kreeg ik iig meer vga opties om aan / uit te zetten...

Grtz,

DJ_M

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
Nou volgens mij is die mx440 beter, maar dat maakt niet uit aangezien het beide zware bagger kaartjes zijn en nog geeneens volledig directx8 aan kunnen, waardoor ze 3dm2003 dus niet kunnen spelen . Dus koop een nieuwe graf kaart (en een nieuwe proc, want cellie = :r )

[ Voor 14% gewijzigd door Jilvoos op 29-03-2004 19:06 ]

• Crash
Euh... nee. Die onboard videokaart legt het dus echt wel af tegen die Geforce4 MX :)

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
Ok maar zoals ik zei maakt dat niet uit, het gaat erom dat ze beide neit zo erg van DX9 houden, toch!?

• djmulder
Mja volgens mij gaan de kaarten aan elkaar op (die 9100 is iig nieuwer als de mx dus zal beter worden ondersteund door dx8 mijn motivatie achter de 9100)

zowiezo weet ik dat ik geen goede vga kaart heb....maar vind ik ook niet (enorm) belangrijk..zo veel game ik ook weer niet..vind het leuker om te coden..maar nog....verwachte ik gewoon betere prestaties van dit geheel....het mogen dan matige specs zijn maar denk wel dat ik met mark 2k1 toch wel boven de 4000 kan komen..(met een duron 1.3Ghz redde ik het ook) en zou graag willen weten hoe dat zo komt...

maarja grtz wederom en thx voor de help zo ver al :)

DJ_M

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ook heel veel problemen ermee gehad. Uiteindelijk maar een I865 mb eronder en dat werkt top en stukken beter. Wat een kl*te bord was dit.

- Windows XP was niet vooruit te branden!!! Letterlijk niet!!
- Internet ging helemaal niet meer op een gegeven moment
- Geheugen was volgens het bord brak(Kingston Value RAM PC3200)
- Langzaam beeld opbouw
- Ghosten harde schijf ging voor geen meter vooruit (4MB/PM)
- NIC werkte niet met mijn 3Com switch

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• djmulder
Oh dus ik ben niet de enige? hmz..interessant

Maarja ik heb net pcmark 04 gedraaid en online vergeleken..en die ging ongeveer gelijk op...maarja stond maar 1 systeem om mee te testen dus sja kan vanalles betekenen

grtz,

DJ_M

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 15:41

makje

Professioneel prutser

De Radeon 9100IGP is niet gebaseerd op de Radeon 9100 (=8500) maar op de Radeon 9200, maar dan met maar 2 pipelines ipv de 4 van de 9200. Daarnaast maakt hij natuurlijk ook nog eens gebruik van shared memory.

nieuws: Een vooruitblik geworpen op de ATi Radeon 9100 IGP
nieuws: ATi Radeon 9100 IGP-chipset review

Verder is een Cellie 2200 niet echt heel veel sneller dan een Duron 1300 vermoed ik, aangezien een Duron 1600 meestal sneller is dan een Cellie 2666: nieuws: AnandTech vergelijkt AMD en Intel budgetprocessors

(toegegeven, de 1600 is een Applebred waar de 1300 een Morgan is)

9800x3d

• djmulder
Hey thanks voor de info....schept steeds meer duidelijkheid :) maarja toont ook steeds meer aan dat er toch iets fout zit..aangezien ie in de buurt van een duron 1450 oid moet zitten qua performance..(weet ze bestaan niet maar ff als vergelijking)..dus mja...zit een beetje met mun handen in het haar van goh..wat is het nou? is het echt zo'n waste geweest dat ik deze config heb gekocht? (wel goedkoop maar nog als ik er niets mee opschiet is het toch voor niets geweest)

grtz,

DJ_M
ps bij die tweede link..waarmee is die getest? staat wel igp 9100 maar wat voor verdere stats?

• djmulder
Even een laatste update voor de status van dit probleem: Heb er nu mijn oude mx440 in terug gezet en snelheid is verdubbeld. Dus het ligt aan de vga chip...wat mij enorm verbaast omdat de chip gebaseerd is op een ati9200 zou het qua prestaties beter moeten zijn dan een mx440 (niet veel dat wel maar toch)

Iig dit was de update :)

DJ_M

Verwijderd

komt omdat je een enorme prutser bent sukkel

Verwijderd

Waar slaat dat nou weer op? Doe een beetje normaal vriend.

• Mentalist
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Dit topic is nu een beetje oud en gaat dus dicht. ssaccothier mag z'n inbox bekijken.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.