Toon posts:

Chello Com21 RD uit, TD knippert

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Sinds zondagmiddag heb ik geen internetverbinding meer. Op het COM21 modem van Chello branden de PWR, RF en LNK groen, TD knippert neurotisch en RD is uit.

Helpdesk gebeld, maar die houden vol dat ze goede waardes kunnen uitlezen van het modem, maar het niet kunnen pingen. Ik heb echt niks aanstaan wat de boel kan verstieren, zoals firewall, antivirus, etc. In mijn config is ook niets veranderd.

Ik vermoed echt iets bij Chello, maar de Helpdesk beweert dat het bij mij ligt.

Wat nu?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:48

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je hebt geen firewall en antivirus, etc aanstaan? In dat geval zou ik toch echt eerst eens naar jezelf kijken. Zeker ook omdat het TD lampje neurotisch knippert terwijl je zelf niks doet. Dat lijkt me een redelijke indicatie voor een computer die redelijk bevuilt is met verschillende virussen en spy/ad/malware.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Janoz,

Thanks. Maar zelfs als ik er een compleet schone laptop aan hang, hou ik hetzelfde effect.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:40

TwoR

Gekleurde stippen

Ik had het zondag middag ook dat het ineens td bleef idd knipperen. Maar bij mij was het na een minuut of 5/10 weer goed. In welke omgeveving zit je? Ik in noord veluwe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit in *niet relevant*

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 12:19 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WTF doet dit in Overige Hardware :? Dit is zo Internet & Telefonie als maar zijn kan :o

Move OH->IT

Enneh, als op een Com21 PWR en RF branden is die modem gewoon online, en als LNK brandt is de link met je PC OK. Wat hou je dan over :? Juist ja, toch software/drivers/IP instellingen.

Plus dat er momenteel geen storingen gemeld zijn bij UPC over Com Controllers in EDxx :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1