Toon posts:

Tweaken voor beginners

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

sinds kort ben ik de tevreden eigenaar van een amd tb 700 op een asus a7v moederbordje. Omdat ik maar een gemiddelde gebruiker ben heb ik van tweaken helemaal geen kaas gegeten.

Wat is de beste manier om te beginnen een en ander in mijn pc te stroomlijnen, en vooral, waar moet ik mee beginnen?

Sneeuw

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Je moet beginnen met heel veel lezen en informatie verzamelen. Niet zomaar als een kip zonder kop beginnen. Gewoon rustig stap voor stap alles uitproberen.

Verwijderd

Hier is alvast een nuttige link om op een ongevaarlijke manier je mobo te optimaliseren:
http://www.hardware.fr/html/articles/lire.php3?article=246&page=3

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Inderdaad, niet te hard van stapel lopen. Allereerst, vind je je systeem snel genoeg, zou ik 'm gewoon zo laten. Ik heb hier nu zelf een T-Bird 800 en een Duron 650. En ja, bij mij lopen ze beide op de officiele snelheid. Tsja, van mij hoeft dat allemaal niet zo nodig.. :)
De games die ik speel draaien goed genoeg.

offtopic:
Tsja, misschien ben ik dan niet een echte tweaker die alles uit z'n PC probeert te halen. :) M'n T-Bird word stressed max 42 graden en m'n Duron die wordt stressed maar iets van 35 graden. En ja, mijn Abit KT7 temp sensor zit echt TEGEN de proc aan. :)
M'n Asus GeForce staat ook op standaard waarden, ding is zo al een kachel.

Oh ja, m'n Infineon geheugen heb ik wel op snellere settings draaien, draait nu 133 Mhz cas2. (ipv 133 Mhz cas3)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 december 2000 11:10 schreef Loebas het volgende:
Hier is alvast een nuttige link om op een ongevaarlijke manier je mobo te optimaliseren:
http://www.hardware.fr/html/articles/lire.php3?article=246&page=3
Bedankt Loebas, maar mijn Frans is niet zo geweldig :'(

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Het allereerste artikel van Femme himself;Overclocking Basics

The need for speed drives me

Verwijderd

tweaking is a state of mind.

If you don't like it, TWEAK IT.