Toon posts:

router werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben dus aan de slag gegaan om een oude pc als server op te zetten, waarop freesco draait en zodoende software matig route.

ik krijg verbinding van de modem naar de router want ik zie mijn kabelmodem lichtjes (TELENET) branden.
en ook heeft de router een ip adres op.

het probleem is echter dat ik geen verbinding krijg en een melding kabel n,iet aangesloten naar de andere pc"s.
voor alle duidelijkheid

van telenet modem naar--->server pc
van de server pc naar --> hub
van de hub naar ---> 2 pc's

alles met straight kabels!!

Verwijderd

Het lijkt dat de hub niet aanstaat? Of het is een 10Mbit hub en je netwerk kaarten staan op 100mbit ipv auto.

(klinkt misschien dom, maar je krijg voor zover ik het begrijp geen signaal op je client pc's?)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 11:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ondertussen de hub er vantussen gehaald en rechtstreeks naar een client pc gegaan en krijg nog altijd de melding:
netwerk kabel niet aangesloten?
ik zit vast..:-(

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:12
Heb je op je router wel die netwerkkaart geactiveerd?
Dus dat hij een IP heeft en daar een DHCP server op heeft draaien?

Kan zijn dat de 2e netwerkkaart in Linux niet is geactiveerd, dus niet gebruikt wordt en de computers die eraan hangen niet merken dat hij er is.

En als je PC - PC gaat connecten, dan moet je een cross-cable gebruiken :)

let the past be the past.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

SPee schreef op 29 maart 2004 @ 16:51:
Heb je op je router wel die netwerkkaart geactiveerd?
Dus dat hij een IP heeft en daar een DHCP server op heeft draaien?

Kan zijn dat de 2e netwerkkaart in Linux niet is geactiveerd, dus niet gebruikt wordt en de computers die eraan hangen niet merken dat hij er is.

En als je PC - PC gaat connecten, dan moet je een cross-cable gebruiken :)
en altijd een werkende kabel gebruiken. Je zal niet de eerste zijn die uren loopt te zoeken naar een probleem en dan tot de ontdekking komen dat het de kabel is O-).

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.