Mijn nieuwe RADEON 9800PRO geeft fouten

Pagina: 1
Acties:

• Athlon_2o0o
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik heb een Club3d ATI RADEON 9800PRO gekocht (met nog wat andere produkten) en deze in mijn AGP-slot gezet (van de NF7-S) in plaats van mijn ATI Radeon 8500le/9100 die ik eerst had.

Maar ik krijg nu allemaal rare gekleurde blokjes en fouten in mijn scherm. Het ziet er gewoon niet uit en is bijna onbruikbaar...

Ik heb de videokaart er talloze keren uitgehaald en het AGP-slot schoongemaakt. M'n bios gereset, allemaal opties in het bios veranderd (aperture size, fast write..) maar geen succes. Mijn voeding is een q-tec 500watt dus dat kon ook het probleem niet zijn.

Toen ik hem in mijn broer's PC zette gaf ie dezelfde fout. Ik dacht dus dat het een fabrikagefout zou zijn, maar mijn broer heeft hetzelfde moederbord dan ik.

Dus in mijn moeder's pc gezet: En daar werkt ie wel gewoon!!! Dus nu weet ik het echt niet meer. Is er een soort van conflict tussen de NF7-S en de ATI Radeon 9800pro? Zijn er speciale jumpers of settings die ik moet instellen om hem wel goed te laten werken?

Verwijderd

Het kan de voeding zijn, een Q-Tec 500 is niet zo... maar ook de driver. Welke versie gebruik je? 4.3 is erg relaxed.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:20
Heb je al een schone install gedaan met de laatste drivers?
Dit klinkt meer als het probleem.

@CABAL,

het lijkt me sterk dat zijn voeding het probleem is. Zo slecht is die 500 nog niet hoor. Neem aan dat zijn broertje ook alleen hetzelfde moederbord heeft en niet dezelfde voeding.
Zou het toch echt eerder in de drivers zoeken. En dan ook nog in een lege install.

[ Voor 60% gewijzigd door Arunia op 29-03-2004 11:19 ]

Verwijderd

Misschien heb jij in je windows van JOU pc een hoge clockrate staan oid?

Zijn het echt artifacts? Of anders?

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:25

K-Jay

Klaas Jan

Check de sites van Abit, Club3d en Ati eens of er iets staat over bekende hardware conflicten. Verder: misschien dat je AGP frequentie op de een of andere manier verkeerd staat?

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• Athlon_2o0o
Ik heb mijn moederbord geupdate naar de laatste BIOS-update maar dat geeft geen effect. Op de sites van ATI en ABIT kan ik niets vinden over een conflict... Mijn broer heeft inderdaad een andere voeding: Het enige wat eigenlijk overeenkomt is het moederbord.

Hebben videokaart drivers niet alleen effect op het gebruik in Windows? Mijn videokaart geeft namelijk meteen vanaf de boot in dos (dus meteen wat je ziet) al die rare blokjes en kleurtjes in het scherm.

Nog wat plaatjes ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://athlon.es-servers.nl/athlon/atifout1.jpg
Hier zie je rommel onderin het scherm

Afbeeldingslocatie: http://athlon.es-servers.nl/athlon/atifout2.jpg
Met deze vage groene blokjes start mijn pc dus op.

En elke keer is er wel wat andere zooi, blokjes of strepen door mijn scherm...

[ Voor 50% gewijzigd door Athlon_2o0o op 29-03-2004 12:56 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Blokjes vanaf het begin? RMA!

Gewoon terugsturen...

There is no place like ::1

Verwijderd

of gewoon de nieuwste VIA/NForce drivers op je computer zetten

het is natuurlijk wel wat he ipv een een 8500 naar 9800 pro 8)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 16:32:
of gewoon de nieuwste VIA/NForce drivers op je computer zetten

het is natuurlijk wel wat he ipv een een 8500 naar 9800 pro 8)
Umm, zulke blokjes al in DOS? bij het opstarten??????

Dan is er meer mis dan een driver probleempje!

• Sluuut
  • Laatst online: 13-08 19:29
Er is maar 1 antwoord: RMA!

[ Voor 0% gewijzigd door Sluuut op 29-03-2004 16:36 . Reden: Of [B]DOA[/B]! :P ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

wss brak geheugen :r ...... inwisselen !!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 16:37 ]

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:51
idd, duidelijk rma

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb ook dit soort blokjes gehad vlak voordat het ram op mijn ti4400 in pus veranderde, gewoon terugsturen inderdaad.

specs

• Arunia
  • Laatst online: 22:20
Dat is allemaal leuk en aardig wat jullie opperen, maar hij werkt bij zijn moeder in de pc wel gewoon.
Zijn het dan niet de instellingen in het bios waardoor dit gebeurt?
Misschien is er toch een conflict met het moederbord zelf. Vraag me ook echt af of door RMA het opgelost wordt.
Denk eigenlijk van niet, maar zeker weten kun je het ook niet.

Ik zat net op de abit site te kijken, daar hebben ze wel compatibiliteits testen, maar deze zijn alleen uitgevoerd met Geforce kaarten. Heb je ook lekker veel aan.

Misschien een hele stomme hoor, maar heeft jouw broertje dat mobo niet rond dezelfde tijd gekocht en bij dezelfde winkel?
Kan namelijk zijn dat het toevallig een brakke serie was.
Heb het zelf namelijk gehad met (een ander onderdeel) compact flash kaarten. Geloof dat ik ze wel 3 keer heb geruild. Was gewoon een slechte serie, dus dit is ook een mogelijkheid.
Heb je je oude videokaart nog geprobeert in je pc?
Als deze dan ook hetzelfde probleem heeft, dan zou ik het eerder in het moederbord zoeken.

[ Voor 50% gewijzigd door Arunia op 30-03-2004 10:54 ]

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad als jij. :'(
Alleen met een 9700 pro. En ook in een andere pc geprobeerd.
in mijn vader's PC om precies te zijn met hetzelfde mobo.
Deed het daar ook prima. Ik Heb gewoon het mobo verwisseld problem solved!
Het was een jetway 876 as nogal brak bordje maja ik ben een arme jongen.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:01

Madrox

Oh, Pharaoh!

idd, VGA-kaart lijkt niks mis mee als die het in mam's pc wel goed doet. Mam's zal wel een mooi systeempje hebben :+ (welk mobo/voeding zit daarin?)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 08:41
Ik zou de videokaart gewoon terugbrengen/sturen en een nieuwe meenemen. Dit klinkt toch als een hardware probleem (van de videokaart). Het zou best kunnen dat hij het in je moeders pc wel goed doet, maar dat wil niet meteen zeggen dat hij niet stuk kan zijn. Zoals al gezegd, gewoon RMA

Verwijderd

Het kan de filtering van de voeding / moederbord zijn.
Door signaalstoringen kan daardoor je videokaart behoorlijk brak gaan doen.

• Laurenz
  • Laatst online: 22-05 17:35
Probeer anders even de voeding uit de pc van je ma in jouw pc :)
Als hij het dan doet kan je een nieuwe voeding gaan halen..
Of jouw voeding in de pc van je ma stoppen, als dat werkt.

Leave only footprints, take only memories

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn Hercules AIW 9800 SE. Deed het bij mij ook helemaal niet (Eerst lelijke blokjes en later werd het steeds erger, tot vastlopers aan toe. Bij een vriend van me deed hij het wel. Ik heb hem gewoon omgeruild bij de zaak waar ik hem vandaan had, en daar doen ze helemaal niet moeilijk over!

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:36
Ik mis 1 reactie in het geheel. Het voltage van je AGP slot.

Het kan zijn dat dat op jouw board niet goed staat (en die van je moeder wel).
Heb je in je BIOS gekeken waar die op staat ?

Er is een groot verschil tussen een AGP 2.0 en 3.0 instelling

AGP 1.0 gebruikt 3,3v key en 3,3 v signal
AGP 2.0 gebruikt 1,5v key en 1,5v signal
AGP 3.0 gebruikt 1,5 key en 0,8v signal

Staat die goed bij jou ?

Verwijderd

Kun je niet gewoon het moederboard uit je moeder's pc omwisselen met de jouwe. :+

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 20:11
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 15:00:
Kun je niet gewoon het moederboard uit je moeder's pc omwisselen met de jouwe. :+
Of nog makkelijker, geef die radeon 9800 pro maar aan je moeder en dan pak jij haar videokaart ;)

• Athlon_2o0o
Haha nee zij heeft allemaal brakke rommel :). Ik heb de videokaart terug gebracht naar de winkel, en daar was ie ook kapot. Gelukkig dus toch RMA hehe. Ze hadden alleen geen nieuwe op de voorraad dus moet ik er vrijdag weer heen (rotwinkel...)

• Athlon_2o0o
Jaa het was dus toch een fabrieksfout! Gelukkig maar.... Ik weet dat RMA fabrieksfout betekent, maar wat betekent de afkorting RMA letterlijk?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Athlon_2o0o schreef op 04 april 2004 @ 01:56:
Jaa het was dus toch een fabrieksfout! Gelukkig maar.... Ik weet dat RMA fabrieksfout betekent, maar wat betekent de afkorting RMA letterlijk?
Ik heb gehoord dat het te maken heeft met de voltage regeling...oftewel zowel de GPU als het geheugen krijgt iets van 2x het aangerade voltage aangeleverd. En wordt daardoor ook megaheet!

Schijnt dat de voltage regelaar brak is.... en dat een behoorlijke serie kaarten van Club3d dat probleem had.

Zelfde probleem gehad, ook een Club3d 9800 Pro...zit nu in de RMA procedure ... gelukkig heb ik nog een goede kaart als backup ( 9500 Pro dus ... ik heb nog wat performance.. ) dus... ik overleef de 2 weken die het kan duren wel...

Pagina: 1