[GHOST]Backup methode werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Topicstarter
offtopic:
Ik weet niet goed wat ik als titel moet doen. Ik heb gewoon wat mij het beste lijkt gekozen. Als er een modje een betere titel weet, verander hem maar.

Ik heb dus een probleem met de manier waarop ik een restore functie wil maken voor m'n opa z'n computer. Ik heb namelijk een computer voor hem in elkaar gezet en geïnstalleerd, maar nu wil ik hem ook zo houden (dus geen virussen/spyware of andere rotzooi). Nu bedacht ik dat een ghost backup wel handig zou zijn, dus ik heb 3 partities aangemaakt. 2 primair en 1 gewoon voor de data (dus logisch station).

Partitie indeling:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/hw.eghuizen/images/partindeling.gif

Nu heb ik als bootmenu gekozen voor BootMagic, dit omdat ik het een fijn in te stellen bootmenu vind en mooie layout en handige hidden partitie functie heeft.

Nu heb ik dus op partitie 1 windows staan en partitie 2 (backup partitie) ghost en bootmagic (voor als de mbr een beetje corrupt raakt).

Die ghost wil ik automatisch laten recoveren (alleen wel ff een waarschuwing geven of je het zeker weet). Nu heb ik dit als parameters:
code:
1
-clone,mode=prestore,src=C:\backup.gho,dst=E:\

Nu heb ik met bootmagic ervoor gezorgt dat de windows partitie gewoon toegankelijk is als de backup partitie word geboot. Backup=C:\ en windows=E:\

Nu geeft hij een fout aan van: "No source partition selected from image", maar er zit maar 1 partitie in. Wat doe ik verkeerd?

edit:

De titel is nu trouwens wel verkeerd, omdat ik eerst eigenlijk een ander probleem had hiermee, maar toen bedacht ik me iets, dus dat probleem is dus opgelost, maar vergeten de titel te veranderen. Ik heb nu dus een ander probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door eghie op 29-03-2004 10:57 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:35
Ghost werkt met partitie nummers ipv partitie aanduidingen..
Kijk wat de partitienummer is als je in restoremode(noem het maar even zo) opstart en vul dat in bij dst. (dus dst=1 voor partitie 1 en dst=2 voor partitie 2)..

Pvouput live

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Topicstarter
Ok, dat wist ik niet.

Nu werkt hij.

thnx _O_

De goede parameters waren:
code: