Toon posts:

E-Tech router sloom met doorrouten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier zo'n E-tech routertje staan (witte versie, nieuwste firmware uiteraard) die aan een xs4all 1024/320 lijntje hangt.

Die xs4all lijn is echt bloedje snel, ping van 10ms strak (en constant) naar tweakers.net totdat ik mijn e-tech router ertussen hang (Speedtouch staat spoofing te doen)

code:
1
2
3
4
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=13 ms TTL=249
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=12 ms TTL=249
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=12 ms TTL=249
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=11 ms TTL=249

Nou is 2ms vertraging voor een router wel erg veel te noemen.. Gemiddeld zit ik dus op 12 ms, de vraag is nu kan ik dit verbeteren of zal ik daarvoor een andere router moeten kopen. Hebben de sweex'jes, SMC's e.d. hier ook zo sterk last van?

Ik weet dat het een slok op een borrel is maar als je dan toch van chello af komt dan wil je ook een strakke ping hebben :)

Verwijderd

ik vind een vertraging van 1 of 2 miliseconden niet echt noemenswaardig :) Packetloss zou erger zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 12:06 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 12:05:
ik vind een vertraging van 1 of 2 miliseconden niet echt noemenswaardig :) Packetloss zou erger zijn.
1 tot 2 ms is vrij veel voor 1 router... Een beetje teveel imho :)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

sinds wanneer heb je die speedtouch.....

de nieuwere heeft zelf routerfunctionaliteiten dus persoonlijk zou ik die dan gebruiken.
maar over het algemeen zijn e-tech router redelijk snel (ik heb laatst met een chello verbinding getest, geen enkel probleem. heb alleen de tijden niet meer...)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen switch in huis alleen deze router :) En met meerdere pc's heb ik aan de ene poort van de speedtouch geen jota natuurlijk :)

Gloednieuwe xs4all verbinding overigens :)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

als je de nieuwere 1 poort speedtouch hebt, dan is dit zeg maar dezelfde als de 4 poort speedtouch, maar dan zonder ingebouwde switch, dus ik zou eens kijken of het met een cheap ass switch beter gaat (sweex ofzo kost tegenwoordig niks meer, en werkt bij mij al een klein half jaar....)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan eens even kijken of ik een switchje kan regelen om te testen, moet vast wel lukken...

Eens kijken of die speedtouch sneller is met NAT :)
Pagina: 1