Toon posts:

[W2K] config. in AD op welke PC een user niet mag inloggen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb me suf gezocht, maar tot op heden zonder veel success. Dit is de situatie:

Een domain met Active Directory met waar ca 450 host member van zijn. Nu wil ik dat een gebruiker op
alle PC's kan inloggen, behalve op een. Er zit wel een dergelijke optie in AD maar dit geeft alleen aan
of een user WEL op bepaalde hosts mag aanloggen. Het is natuurlijk een beetje te veel werk
om de 449 computers waar de user wel op mag aanloggen allemaal in de lijst te gaan zetten.

Wat is dus eigenlijk nodig heb, is een optie waar ik uitsluitend kan aangeven, op welke computers
de gebruiker niet mag aanloggen.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

alvast bedankt!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:25
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 10:13:
Hallo allen,

Ik heb me suf gezocht, maar tot op heden zonder veel success. Dit is de situatie:

Een domain met Active Directory met waar ca 450 host member van zijn. Nu wil ik dat een gebruiker op
alle PC's kan inloggen, behalve op een. Er zit wel een dergelijke optie in AD maar dit geeft alleen aan
of een user WEL op bepaalde hosts mag aanloggen. Het is natuurlijk een beetje te veel werk
om de 449 computers waar de user wel op mag aanloggen allemaal in de lijst te gaan zetten.

Wat is dus eigenlijk nodig heb, is een optie waar ik uitsluitend kan aangeven, op welke computers
de gebruiker niet mag aanloggen.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

alvast bedankt!
Dat moet je niet in AD doen, maar met de user rights op dat systeem; gewoon zorgen dat deze user het 'logon locally' recht niet heeft.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel even welk OS :)

Verwijderd

Topicstarter
os is W2K

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit :)

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op 29 maart 2004 @ 11:37:
[...]

Dat moet je niet in AD doen, maar met de user rights op dat systeem; gewoon zorgen dat deze user het 'logon locally' recht niet heeft.
waar stond dat ook al weer
Pagina: 1