Toon posts:

[Win XP] Bewerken in kladblok

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer eens een probleem,

Ik ben nogal vaak bezig met een website daarom is het makkelijk om in Win XP bewerken te kiezen dat ie het dan gewoon opent in kladblok.. en als je dubbel klikt op het .htm bestand dat die hem dan opent in Internet Explorer. Alleen dit doet ie niet meer, hoe kan ik het nu weer goed instellen.

Hij opent nu via bewerken mijn web pagina in WORD terwijl er bij Internet opties --->> Programma's --->> toch echt wel kladblok als standard html editor staat ingesteld... En als ik het via openen met verander dan opent hij altijd het bestand in Kladblok, maar dat wil ik niet omdat hij hem met dubbelklik in IE moet openen

hoe kan ik dit nu weer goed krijgen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 10:12 . Reden: Typfout! ]

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:15
Kan je niet met je rechtermuis knop klikken op een htm bestand en dan kiezen voor 'openen met'. En dat IE kiezen en aanvinken dat het voor alle bestanden geldt?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het probleem is dat je waarschijnlijk het html bestand hebt gemaakt in een Word editor. Volgens mij staat er in header van de file een meta tag oid die aangeeft dat het een office document is. Sloop deze eruit en het zou weer goed moeten gaan. Of heb je dit probleem ook bij 'simpele' HTML files zoals
HTML:
1
<html><body></body></html>
:?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Folkert schreef op 29 maart 2004 @ 10:16:
Kan je niet met je rechtermuis knop klikken op een htm bestand en dan kiezen voor 'openen met'. En dat IE kiezen en aanvinken dat het voor alle bestanden geldt?
Ja dan doet hij het wel goed alleen dan zit ik nog met het probleem, rechtermuis knop, bewerken... dat opent die telkens in WORD, terwijl hij ingesteld staat op HTML editor Kladblok...

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 29 maart 2004 @ 10:16:
Het probleem is dat je waarschijnlijk het html bestand hebt gemaakt in een Word editor. Volgens mij staat er in header van de file een meta tag oid die aangeeft dat het een office document is. Sloop deze eruit en het zou weer goed moeten gaan. Of heb je dit probleem ook bij 'simpele' HTML files zoals
HTML:
1
<html><body></body></html>
:?
Nee helaas.... Mijn HTML site is puur alleen in kladblok gemaakt... ik ben net begonnen, ik weet dit heel zeker, er zit niks in van een WORD editor.. en het probleem van het goed zetten van HTML Body enzz staat ook goed want op me thuis computer opent die het wel goed. (dit is voor mijn pc op werk)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ga eens naar My Computer -> Tools -> Folder Options -> HTML -> Advanced -> Edit en kijk eens ofdat je er op die manier uit komt? :)

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Wat je ook kan doen is natuurlijk gewoon bij de mapopties aanpassen dat bij bewerken kladblok gebruikt wordt.

edit:
Dat bovenstaande zeg ik, alleen wat simpeler ;)
Ik zit nu niet achter een pc waarbij ik dat precies kan bekijken :P

[ Voor 39% gewijzigd door SaiBork op 29-03-2004 10:46 ]

Pagina: 1