Toon posts:

Email Reply met Code

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Kan er een knopje in een email bericht worden gezet zodra de ontvanger er op klikt dat zijn emailadres word terug gemaild naar mij?

(dit heeft te maken met SPAM)

Alvast bedankt :)

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-08 19:36

Khaine

Python liefhebber

Je bedoelt waarschijnlijk gewoon een script in php ??

Wees eens wat uitgebreider met je omschrijving EN zoek zelf op google eerst . Ervaring leert dat je op google binnen 0.02 seconden ongeveer een antwoord op je scherm hebt :D.

Suc6 iig

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel dus dat ik emails wil gaan verzenden, maar als een ontvanger geen email meer wil ontvangen van ons dat hij dat op een knopje of link kan klikken zodat zijn adres word toegemailed naar ons. zodat ik dit email adres kan verwijderen uit onze mailinglist.

Kan dit met PHP in het email zelf? of moet ik een link neerzetten naar een webpagina waar het moet gebeuren.

sorry ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten doen

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 11:44:
ik bedoel dus dat ik emails wil gaan verzenden, maar als een ontvanger geen email meer wil ontvangen van ons dat hij dat op een knopje of link kan klikken zodat zijn adres word toegemailed naar ons. zodat ik dit email adres kan verwijderen uit onze mailinglist.

Kan dit met PHP in het email zelf? of moet ik een link neerzetten naar een webpagina waar het moet gebeuren.

sorry ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten doen
2e manier zie je vaak

gewoon een linkje zoals dit
code:
1
www.blaat.nl/nieuwsbrief.php?unsubscribe=jouwmail@provider.nl

Multimonitor is relax :P

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:08

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

PHP is serverside dus je kan geen PHPscript in een mail zetten.
je moet een link plaatsen in je mail naar
www.site.nl/afmelden.php?mail=blaat@huppeltjepup.nl

En als die actie wordt aangeroepen dat dat dat maialdres wordt verwijderd uit de database.

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 29-03-2004 11:47 ]

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En met die tip moet het volgens mij heel goed lukken. Ook kan je denken aan een unsubscribe@bla.bla en dan iedereen die daar naartoe mailt van de lijst afhalen. Iets dat ook een klein beetje scriptingwerk kost :)

Een clientside oplossing gaat hoe dan ook nooit werken aangezien er vele verschillende mail clients bestaan - en een (groot?) deel daarvan zal fatsoenlijke beveiligingsinstelingen hebben.

Maar goed, je vraag past beter bij de collegae van http://gathering.tweakers.net/forum/list_category/4 maar aangezien dit daar onder de noemer script request valt en ze het daar zouden sluiten, sluit ik het topic ipv het te verplaatsen. Lees daar de policy even door als je er zelf nog niet uit komt met een script, dan kan je evt daar een nieuw topic openen.

Succes :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.