If Newton was a juggler, he would have caught the apple...
Je hebt het .NET framework nodig:
- Je app draait onder de runtime
- Je hebt de classlib's nodig
unmanaged code wordt niet 'beheerd' door de CLR.
[ Voor 96% gewijzigd door whoami op 29-03-2004 09:47 ]
https://fgheysels.github.io/
If Newton was a juggler, he would have caught the apple...
Is er een tool beschikbaar die managed code om kan zetten naar unmanaged? Of moeten we dan zelf l337 alles handmatig om gaan zetten, of gewoon stoer doen en vanaf het begin af aan unmanaged coden?
Laatste lijkt mij een schoner resultaat te geven, maar toch kan een tool handig zijn in een situatie die ik nu niet kan bedenken
Als je toch alles wilt gaan omzetten, waarom werk je dan nog in VB.Net en neem je niet een andere taal?GX schreef op 29 maart 2004 @ 10:15:
Om de vraag dan uit te breiden;
Is er een tool beschikbaar die managed code om kan zetten naar unmanaged? Of moeten we dan zelf l337 alles handmatig om gaan zetten, of gewoon stoer doen en vanaf het begin af aan unmanaged coden?
Laatste lijkt mij een schoner resultaat te geven, maar toch kan een tool handig zijn in een situatie die ik nu niet kan bedenken
Afaik moet het Framework gewoon geinstalleerd worden en kan je geen unmanaged code in VB.Net kwijt. Alleen C# kan dit aan.
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Ik vraag me trouwens -net als gorgi_19- af, waarom je in .NET zou gaan programmeren, als je dan geen gebruik wilt maken van het .NET framework?
Je hebt voor VB ook je runtimes nodig en voor JAVA je Virtual Machine.
Bijvoorbeeld omdat iemand anders een boel geschreven heeft, en ik wil geen framework-code hebbengorgi_19 schreef op 29 maart 2004 @ 10:18:
[...]
Als je toch alles wilt gaan omzetten, waarom werk je dan nog in VB.Net en neem je niet een andere taal?
Afaik moet het Framework gewoon geinstalleerd worden en kan je geen unmanaged code in VB.Net kwijt. Alleen C# kan dit aan.
Ik doel niet op een reele situatie met m'n post, maar het zou kunnen gebeuren, vooral als je iemands positie overneemt.
Het probleem eraan vind ik dat het geheugen vreet als een gek, een simpele VB.net "Hello world" eet al 18 mb aan geheugen hier! (Framework eet 9 en de app ook - Maar dat kan ook liggen aan mijn gebrek aan VB.Net kennisquesta schreef op 29 maart 2004 @ 10:29:
Ik snap niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan over het .NET Framework. Je kan dit gewoon meenemen in je installatie en het is gratis te downloaden op de Microsoft site. Het is ook al standaart megenomen in de Windows Updater. En straks zit het in je OS ingebakken en heeft niemand het er meer over.
Je hebt voor VB ook je runtimes nodig en voor JAVA je Virtual Machine.
[ Voor 4% gewijzigd door GX op 29-03-2004 11:32 ]
Als je geen frameworkcode wilt hebben, kan je ook geen regel programmeren. Zelfs de standaard / oude VB functies staan in een .Net class, namelijk Microsoft.VisualBasic.GX schreef op 29 maart 2004 @ 11:31:
Bijvoorbeeld omdat iemand anders een boel geschreven heeft, en ik wil geen framework-code hebben
Ik doel niet op een reele situatie met m'n post, maar het zou kunnen gebeuren, vooral als je iemands positie overneemt.
Verder worden applicaties dan ontzettend groot, omdat dubbele code gebruikt moet gaan worden,
Als het geheugen beschikbaar is, pakt hij deze. Heeft hij geheugen nodig, dan kijkt hij of hij geheugen vrij kan maken (of ondertussen al vrigjemaakt is)Het probleem eraan vind ik dat het geheugen vreet als een gek, een simpele VB.net "Hello world" eet al 18 mb aan geheugen hier! (Framework eet 9 en de app ook - Maar dat kan ook liggen aan mijn gebrek aan VB.Net kennis). Echter weet ik niet of het evenredig omhoog klimt als de applicatie groeit. Verder is de opzet van .Net wel fijn. Vooral als je ook met PEAR werkt raak je snel gewend aan de standaard classes...
[ Voor 9% gewijzigd door gorgi_19 op 29-03-2004 11:36 ]
Volgens mij kan je ergens een unmanaged project aanmaken, ben ik echter niet zeker van. (Ik heb geen VS.Net op deze pc)gorgi_19 schreef op 29 maart 2004 @ 11:34:
Als je geen frameworkcode wilt hebben, kan je ook geen regel programmeren. Zelfs de standaard / oude VB functies staan in een .Net class, namelijk Microsoft.VisualBasic.
Verder worden applicaties dan ontzettend groot, omdat dubbele code gebruikt moet gaan worden,
Je bedoeld hiermee dat hij een soort van 'pool' aanmaakt en daaruit de nodige resources plukt? Of echt dat hij gewoon alles maar inlaadt wat met framework te maken heeft?Als het geheugen beschikbaar is, pakt hij deze. Heeft hij geheugen nodig, dan kijkt hij of hij geheugen vrij kan maken (of ondertussen al vrigjemaakt is)
Het is maandag, ik ben niet helder.
Het zou me niets verbazen als je een c++ project kan aanmaken, welke volledig bestaat uit unmanaged code en welke ook geen .Net nodig heeft. Geen idee; nog nooit dit onderzocht.GX schreef op 29 maart 2004 @ 11:40:
[...]
Volgens mij kan je ergens een unmanaged project aanmaken, ben ik echter niet zeker van. (Ik heb geen VS.Net op deze pc)
Alleen dan werk je niet in VB.Net / C# / C++.Net. VS.Net ondersteunt meerdere talen.
Nee, Garbage CollectionJe bedoeld hiermee dat hij een soort van 'pool' aanmaakt en daaruit de nodige resources plukt? Of echt dat hij gewoon alles maar inlaadt wat met framework te maken heeft?
[ Voor 20% gewijzigd door gorgi_19 op 29-03-2004 11:46 ]
Even m'n laptop aangeslingerd, en inderdaad, het kan tot zover ik gezien heb alleen in C++.gorgi_19 schreef op 29 maart 2004 @ 11:42:
Het zou me niets verbazen als je een c++ project kan aanmaken, welke volledig bestaat uit unmanaged code en welke ook geen .Net nodig heeft. Geen idee; nog nooit dit onderzocht.
Alleen dan werk je niet in VB.Net / C# / C++.Net. VS.Net ondersteunt meerdere talen.
Ok, helemaal gelijk. Maar toch schrok ik van dat geheugengebruik, verder draait een helloworld app nooit zo lang dus die resource vermindering maak ik dan logischerwijs nooit mee.Nee, Garbage CollectionHij laadt een aantal onderdelen in, en zaken die hij niet meer gebruikt, gooit hij pas later weg. Verder kijkt hij ook naar de hoeveelheid beschikbaar geheugen. Veel geheugengebruik is niet erg, zeker niet als het toch anders maar niets staat te doen.
Bij deze is mijn anti-.Net argumentatie beeindigd
Niet helemaal correct.gorgi_19 schreef op 29 maart 2004 @ 11:42:
[...]
Nee, Garbage CollectionHij laadt een aantal onderdelen in, en zaken die hij niet meer gebruikt, gooit hij pas later weg. Verder kijkt hij ook naar de hoeveelheid beschikbaar geheugen. Veel geheugengebruik is niet erg, zeker niet als het toch anders maar niets staat te doen.
Garbage collection zorgt ervoor dat geheugen-blokken die ge-alloceerd werden, en die niet meer 'bereikbaar' zijn (waar er geen referenties meer naar zijn) vrijgegeven worden.
Garbage collection 'kicked' trouwens pas op bepaalde momenten in. Wanneer dit gebeurt, wordt door de CLR bepaald op basis van de allocaties enzo die gebeuren.