SpeedTouch = Firewall ?

Pagina: 1
Acties:

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022
Beste mensen,

Bij een ADSL abonnement wordt in vele gevallen een SpeedTouch router meegeleverd. Ik heb dit nu op mijn werk geïnstalleerd, op één van de servers. Ik hoorde dat daar een lichte firewall in moest zitten, dus heb ik vanuit thuis een portscan uitgevoerd op dit vaste IP adres, met als resultaat machtig veel openenstaande poorten. Zelfs netbios, dus binnen no-time zat ik op de C$...

Ik kan geen mogelijkheid vinden om poorten dicht te zetten, terwijl de mogelijkheid om poorten te forwarden wel aanwezig is. Kan dit aan de instelling van mijn modem of misschien wel provider liggen? Iemand (geen) goede ervaringen met de beveiliging omtrend de SpeedTouch (510i, Thomson)?

An assumption is the mother of all fuck-ups

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

DjRp schreef op 29 maart 2004 @ 09:19:
Ik kan geen mogelijkheid vinden om poorten dicht te zetten
in de cli manual staat anders toch gewoon de firewall beschreven.

• Arnout
  • Laatst online: 19-11 21:03
Speedtouch is standaard een NAT router en er zijn geen poorten geforward (=firewall). Dus waarschijnlijk is er op je werk een aanpassing gedaan aan de speedtouch (bijv. bridge mode, of er is een "default gateway server" toegekend, of er is echt 1337 gedaan door hem als pptp modem te gebruiken).

[ Voor 6% gewijzigd door Arnout op 29-03-2004 09:25 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je hebt 'm als modem met 1:1 verbinding met je serverbak verbonden, niet als router over NAT. Of je DefaultServer staat op het IP van je server ingesteld.

[ Voor 27% gewijzigd door HunterPro op 29-03-2004 09:22 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

verbind eens met het apparaat via telnet, daar kan je wel de firewall inschakelen

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• RpR
Ik heb de default server op het IP van de server staan, maar wist niet dat alle poorten dan 1 op 1 worden overgenomen... Heb ik nu uit staan, iemand interrese om een portscan uit te voeren op mijn IP? (En alléén een portscan... >:) )

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
DjRp schreef op 29 maart 2004 @ 09:33:
Ik heb de default server op het IP van de server staan, maar wist niet dat alle poorten dan 1 op 1 worden overgenomen... Heb ik nu uit staan, iemand interrese om een portscan uit te voeren op mijn IP? (En alléén een portscan... >:) )
Op www.grc.com kun je met de Shields Up test controleren welke poorten er open staan, met een uitleg van de verschillende poorten.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Arnout
  • Laatst online: 19-11 21:03
DjRp schreef op 29 maart 2004 @ 09:33:
Ik heb de default server op het IP van de server staan, maar wist niet dat alle poorten dan 1 op 1 worden overgenomen...
Ik snap niet waarom je een DefaultServer opgeeft terwijl je niet weet wat het doet? :?

Beetje stom had maxima gezegd. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Arnout op 29-03-2004 09:41 ]

• RpR
Heej, www.grc.com ken ik! Ik zal de test doen, ik wist niet dat je daar zo'n test kunt doen, thanx for the tip!

Beetje off-topic: Mooie verhaaltjes daar over 13 jarige jochies :r , moeite waard om ze te lezen!

Pagina: 1