Toon posts:

Active Directory & lokale gebruikers en printers

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo..

de eerste server heeft veel te weinig ruimte om vaak grote printopdrachten te vervullen.. ik heb besloten om een nieuwe printserver te bouwen die alle opdrachten kan uitvoeren en om het een beetje overzichtelijk te houden in de active directory..

Hij is nu zo ingesteld dat wanneer gebruikers inloggen op het domein, ze ook een netwerkprinter kunnen toevoegen van mijn server. Maar willen gebruikers die lokaal zijn ingelogd een printer toevoegen, dan wil dit niet..

wanneer wil dit wel:
wanneer zij een netwerkverbinding hebben aangemaakt met een bepaalde map op de server.. maar, dit klopt niet. De eerste server kan ook bereikt worden door lokale gebruikers die totaal niks met het netwerk te maken hebben. Mijn printserver kan dit niet.

Alle opties staan zo'n beetje gelijk ingesteld, het enigste verschil is dat de eerste server als rol een Domeincontroller is, en de printserver nu nog Workstation of Server als rol heeft.

Ook staat het vinkje van "Computer vertrouwen voor overdracht" uitgevinkt bij de printserver en bij server01 wel.

Wat is hier nou het probleem, want ik wil hem absoluut goed werkend inzetten met als uiteindelijke datum dinsdag.

Verwijderd

Gast account aanzetten op de printserver zou de oplossing moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Deze user valt onder beveiliging of security.. ik heb de gast account beide toegevoegd, zowel als machtiging bij het delen als bij de beveiliging zelf.. ook iedereen was toegevoegd en had alle rechten..

Als het een domeincontroller is, zou hij dan wel te zien zijn voor iedereen? Dus ook ovor gebruikers die lokaal zijn ingelogd en verder niks met het netwerk te maken hebben?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 09:08 ]

Verwijderd

??

Het gast account moet je enabelen via computer beheer--> Lokale gebruikers en groepen.
Deze optie is op een DC uitgeschakeld. Dus volgens mij doe je het verkeerd :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 09:12:
??

Het gast account moet je enabelen via computer beheer--> Lokale gebruikers en groepen.
Deze optie is op een DC uitgeschakeld. Dus volgens mij doe je het verkeerd :)
Guest account zou ik zeker ivm security niet enabelen. Wil je het enabelen moet je het middels policies doen. Je moet je gebruikers gewoon aanleren dat ze verplicht moeten inloggen op het domain. Als ze lokaal inloggen krijgen ze verder ook geen policies over zich heen hou hier rekening mee!

verder zouden ze nog net use lpt1 \\server\printershare * /user:domain\domainuser (de asterix staat voor Password)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk operating system hebben we het hier over?

Zie ook de Windows Operated Systems Policy in verband met topic titels :)

Verwijderd

Topicstarter
Damn.. het was dus wel het "guest" account.. ik had er al mee gekloot, maar dan weet ik nu ook altijd dat het gast account altijd staat uitgeschakeld.. (dom irritant foutje van me)

Maar met beveiliging maak ik me geen zorgen, de pc is goed afgeschermd en je kunt er toch zeer zeer weinig weghalen.. misschien nog net een aantal foto'die erop geplaatst worden, maar dat is dan alles.

Nu nog kijken hoe een lokale gebruiker een printer kan toevoegen die is geinstaleerd op een lpr poort.. (heb daar dus geen rechten voor -_-)
elevator schreef op 29 maart 2004 @ 09:33:
Welk operating system hebben we het hier over?

Zie ook de Windows Operated Systems Policy in verband met topic titels :)
Sorry.. volgende keer houd ik me aan de regels.. topic kan btw ook wel gesloten worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 09:37 ]

Pagina: 1