Toon posts:

P4C800 de luxe instabiel na plaasing nieuwe CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik Heb een Vraag ik heb gister een nieuwe processor Gekocht, het is een pentuim 2.8E (e = extreme edition) maar sinds gister alleen problemen. de cpu wordt te warm. 58 graden als ik gewoon in windows ben, zonder een spel te spelen. en me geheugen word ook 35 graden. het 2* 512 mb 400 mhz geheugen. en er word gebruikt gemaakt van standaard intel coeler.

dit Is mijn system

P4 2.8E Ghz 1mb cache
Asus pc800 De luxe serie,
2* 512 mb Geheugen DDr 400 Mhz
2 harde schijven van 80 Gb per stuk.
Sony Dvd Speler
Pioneer Dvd Brander A07 serie
Videokaart Ati 9700 pro 256 mb
Gewoon midi tower Kast Zwart.

maar nu is mij vraag hoe kan ik me pc weer stabiel maken, moet ik daarvoor een andre kast gaan kopen, dat vindt ik ook niet erg. en een andre coeler. en wat voor voeding?

ik hoop dat jullie mij hier mee kan helpen. want ik kan helmaal niks met deze pc want na ongeveer 30 min gaat hij uit vanzelf.

al Vast bedankt.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Da's normaal hoor..
Je hebt de nieuwe Pentium 4 'Prescott', aka PresHot gekocht. Als je een beetje info zou hebben gezocht, was je erachter gekomen dat die processor erg warm kan worden.
Die e is trouwens gewoon het volgnummer (daarvoor had je c) en staat niet voor Extreme Edition (EE).
Nou is het natuurlijk niet de bedoeling dat je pc zomaar uitvalt, en dat zou aan de voeding kunnen liggen... welke heb je?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titelfix PC800 » P4C800 ;)

De E in P4 2.8E staat niet voor Extreme Edition :+ Alleen de 3,2GHz en 3,4GHz met de Gallatin core en 2MB L2 cache worden P4 EE genoemd :) De E in de benaming van jouw CPU betekent dat je een nieuwere Prescott core hebt in plaats van de oude vertrouwde Northwood core. Zie ook de CPU overzichten die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden :)

Terugkomend op je probleem: ga eerst op de website van de moederbordfabrikant na of een Prescott überhaupt wordt ondersteund op je mobo met de huidige BIOS. Doe eventueel een BIOS update als blijkt dat de Prescott-ondersteuning pas ingaat met een nieuwere BIOS die beschikbaar is op de website van de mobofabrikant.

Mocht dat niks oplossen, ga dan de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter af, zoals in de startpost van het PMG Beleid van jou wordt gevraagd.

Overigens, kasten hebben in principe geen invloed op de werking, en dus de stabiliteit, van de hardware ;) Ook kunnen we geen oordeel geven over je voeding, aangezien je deze geeneens in je specslijstje opnoemt B)

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

edit! lol la ma hangen ik zie al dat de meesters mij voor waren :P

[ Voor 86% gewijzigd door plapz0r op 29-03-2004 08:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. voor jullie rectie. en over de voeding is een standaard 350 wat voeding.
maar is het niet aan te raden om een andre koeler er op te zetten. want in me mainboard staat als gewoon auto. daar heb ik niks aangedaan. en op de tweede vraag deze pc heb ik zelf in elkaar gezet maar toen met een 1.7 ghz zonder problemen.

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:39

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Ten overvloede (staat vast wel in een of andere faq):
Is je koeler goed bevestigd?
Heb je niet te veel/te weinig koelpasta gebruikt?

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Lijkt me duidelijk dan -> ik zou er een 'echte' voeding in zetten. Je hebt nl een behoorlijk stroomverslindende configuratie in je kast zitten nu, dus dat gaat een standaar 350 Watt voeding gewoon niet trekken.
Meer info vind je hier Welke voeding heb ik nodig? Deel 3

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
58 graden is eigenlijk best wel normaal voor een Prescot (alleen vind ik het niet normaal dat een cpu 'normaal' zo heet wordt)

Verwijderd

Topicstarter
de coeler is met standaard pasta gedaaan (zat al op de coeler) en ik ga dan toch maar een andre voeding (meteen een andre kast) halen als dat helpt. en misshien ook een beter coeler. en op de andre vraag is het antwoord me mainboard ondersteunt de niewe cpu. ik moest wel een bios update doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 08:19 ]

• Jilvoos
  • Laatst online: 29-07 23:05
Nou een nieuwe koeler (niet coeler ;)) is neit nodig aangezien 58C niet al te gek is. En je kunt ook een losse voeding halen hoor (tenzij je natuurlijk perse een nieuwe kast wilt)

offtopic:
*Offtopic: Radeon 9700 met 256 mb bestaat niet ;)

[ Voor 78% gewijzigd door Jilvoos op 29-03-2004 12:04 ]

• Jilvoos
  • Laatst online: 29-07 23:05
Dubbel post

[ Voor 113% gewijzigd door Jilvoos op 29-03-2004 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik bedoel de 9800 pro 265 mb, sorry dus voor de fout, en ik ga wel even kijken bij mycom voor een andre voeding. al vast bedankt voor jullie hulp.

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:42

Lief Adje

Love is in the air

lol ik heb ongeveer dezelfde pc maar dan met me P4 @ 3500mhz icm een 300wat Aopen voeding == stabiel alst maar kan

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je toch voor een andere kast wilt gaan, kijk dan meteen naar een met een goede airflow, of een waar het (bij)plaatsen van extra fan's mogelijk is. Een met een goede intake, liefst zo groot mogelijk, om toch een rustige kast te behouden. En natuurlijk een outtake fan, liefst ook weer zo groot mogelijk of 2 80x80's. Neem een merkvoeding. Bijv. Antec of Enermax, die hebben mooie kasten met goede voedingen. En ik zou daarbij niet onder de 400Watt gaan, dan kun je ook nog uitbreiden en loopt de voeding niet de hele tijd op z'n tenen.

[ Voor 20% gewijzigd door _XipHiaS_ op 29-03-2004 15:53 ]

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kijk ook even of je een van de laatste bios-versies hebt draaien !

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Misschien moet je eens nadenken over een bios update?
ik weet niet welke processoren er ondersteund worden door dit mobo maar voor mijn p4p800 zijn er in bios updates ondersteuning voor nieuwere processoren bijgekomen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp. maar me computer is nu eindelijk weer stabiel. cpu wordt nu 40 geraden. en valt niet meer uit. dankzij een nieuwe koeler. en wat extra airflow.
Pagina: 1