SMC 2804WBR + Chello Motorola 4100 geen verbinding internet

Pagina: 1
Acties:

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 02:44

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Ik heb hier bij een kennis een probleem om met een SMC 2804WBR V.2 wireless router verbinding te maken met UPC Chello.

Ik zal de verhaal van af begin vertellen om zo duidelijk mogelijk te maken, deze mensen hadden eerst een PC om te internetten, maar helaas werd deze paar weken geleden bij een inbraak gestolen, toen hebben ze gewacht tot de actie van Lidl om laptop te kopen.

Als we laptop rechtstreeks aansluiten op de Motorola 4100 modem hebben we gewoon internet, dus hieruit maak ik dat UPC/Chello geen vaste MAC adres nodig heeft in ons regio want het werkt met de kaart in de laptop, eerste NIC die door UPC was verstreken is met de PC gestolen natuurlijk.
Als ik verbinding probeer te maken met een van de switch poorts in de router kom ik wel op de router instellingen pagina van SMC, maar ik heb geen verbinding tussen de modem en router zelf, ik heb het eerst met de kabel van SMC geprobeerd en van UPC om verbinding te krijgen op WAN om internet te krijgen maar dat lukt ook niet. Ik wist zeker dat het niet zou helpen om te klonen van mac adres van de NIC in de laptop omdat een niet door chello verstreken NIC gewoon werkt, maar ik heb het toch geprobeerd en alsnog geen verbinding met internet.
Ik heb het ook geprobeerd om draadloos verbinding te maken met router en dat lukt ook wel zoals bij de NIC, ik kan op de router settings van SMC en alsnog geen WAN verbinding ook na clonen niet.

Na genoeg topics te lezen, en vaste IP adressen toe wijzen aan de NIC was er nog steeds geen verbinding te verkrijgen tussen de router en modem, ik boedel met verbinding geen internet want router ziet de mac adres van de modem wel alleen geeft aan dat er geen verbinding is met internet.

Ik heb dus op GOT gespitst tussen deze topics maar geen oplossing kunnen vinden, meeste suggesties die gemaakt zijn in die topics die van belang waren heb ik geprobeerd maar heeft geen oplossing voor me geboden.

Hier is een uitleg hoe je ongeveer verbinding maakt met SMC routers:
http://www.wietje.nl/helpdesk/internet/SMC2404WBR_cable.asp

Om op een rijtje te zetten:
Een Motorola 4100 cabel modem
Een SMC 2804WBR V.2 wireless router
Een NIC in een laptop van realtek
Een PMCIA NIC in zelfde laptop ook van realtek 802.11b(ik heb ze allebei afzonderlijk geprobeerd)
Internet van UPC/Chello
Verschillende kabels
Klonen helpt niet
Laptop is een AMD Athlon xp-mobile 2800+ van target (gekocht bij lidl zie specs)
Verbinding tussen NIC of PMCIA en router ok
Verbinding tussen router en internet werkt niet.
Handleiding en bijgeleverde CD bieden geen oplossing en er is ook geen nieuwe firmware voor de router op SMC pagina.

Waarom een router als ze alleen een laptop gebruiken?
Omdat ze later van plan zijn om een PC te aanschaven.

Heeft iemand hier een oplossing voor mij? Misschien iemand met een motorola 4100 modem?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Ok, dus als je 'm op de laptop aansluit heb je gewoon internet. Geef het IP-adres eens vrij, voordat je de kabel in de router doet...
offtopic:
"Omdat ze later van plan zijn om een PC te aanschaven."
'te aanschaven' of 'aan te schaffen'? :)

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Ik heb inderdaad gewoon internet als ik rechtsreeks aansluit op de modem zonder router.
Wat bedoel je met IP adres vrij geven?
Als je IP adres toewijzen boedel dat heb ik al geprobeerd en geen succes helaas.

Meer tips zijn welkom, ik kan het allemaal aanstaande wekend pas proberen, dus hoe meer hoe beter :)

offtopic:
Ik denk dat er meer grammatica fouten in zitten dan alleen “te aanschaven”
:P

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Nee, vrijgeven. Dat doe je zo:

In 95/98/ME: Start -> Uitvoeren -> ipconfig -> netwerkkaart selecteren -> klik op vrijgeven (of release bij engelse versie)

In 2K/XP: Start -> Uitvoeren -> cmd -> ipconfig /release of /release_all (een van beide werkt wel)

[ Voor 16% gewijzigd door Bergen op 30-03-2004 01:02 ]

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:28
Weet niet of inmiddels al je probleem verholpen is, maar vandaag is er nieuwe firmware "gereleased" voor de SMC2804WBR V.2;
http://www.smc-europe.com...ual/wirel/2804WBR_V2.html
v1.00.007.1
Geen changelog dus ik weet ook niet of het je probleem verhelpt, in ieder geval heb ik de oude nog achter de hand mocht je die nodig hebben.

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Bedankt! Ik ga pas deze weekend proberen dus we zullen het zien :)

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Topicstarter
Bedankt mensen :)

Na een firmware update en "a2000.nl" als hostname werkt de boel gewoon.

Om eerlijk te zijn denk ik de firmware update oplossing was.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Dat denk ik ook, want bij Chello wordt er niet gelet op hostnames. Dat is een @home-iets. ;)
Pagina: 1