Toon posts:

[Voeding] kabel converter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw supersocket7 moederbord gekocht voor mijn oude computer, omdat ik er een AMD K6 processor in wilde stoppen en mijn oude VX moederbord dat niet ondersteunde. Probleem is dat ik de voeding die er inzat wilde gebruiken, maar nu blijken de twee moederborden verschillende voedingsaansluitingen te hebben. Op het internet een beetje gezocht en ontdekt dat er inderdaad verschillende standaarden zijn en dat er converter kabeltjes bestaan. Weet iemand waar ik die in Nederland kan bestellen of ergens goedkoop op het net? Of toch maar een nieuwe voeding?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat heb je nu dan nodig? een AT of een ATX.
Er bestaan wel converters voor, maar een nieuwe voeding is net zo makkelijk. Let er dan wel op dat je wel met problemen komt als je van AT naar ATX gaat omdat ATX geen powerknop meer aan de voeding heeft zitten, maar deze naar je mobo moet (met beetje modden is dat ook wel op te lossen).

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nog een verschil is dat de +3.3V ontbreekt op de AT P8 en P9.
Deze is standaard oranje bij ATX. AT heeft ook een oranje draad, maar deze wordt gebruikt voor het power good (5V) signaal.

Dat is de reden dat er meer nodig is dan een simpel verloopje.

Maar het kan ook zijn dat je het zelfs over nog andere connectors hebt, zoals een afwijkende OEM oid.
Post anders de naampjes van deze stekkers en indien onbekend het aantal en afmetingen van de connectoren.

edit:

Ja, goed herinnerd, zie hier:
AT
ATX

[ Voor 47% gewijzigd door Voutloos op 29-03-2004 00:53 ]

{signature}