Routers voor 8 Mbit/s verbindingen?

Pagina: 1
Acties:

• Jemboy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-04 13:49
Hallo,

ik heb een 8Mbit Demon verbinding. Mijn modem is een Alcatel Speedtouch Home.
Deze is weer aangesloten op een Draytek 2200e router.

Nu haal ik maximaal 5 Mbit/s bij het downloaden. Wilde voor de Draytek 2900 model gaan maar die heeft ook al de dezelfde beperkingen heb ik begrepen.

Weet iemand een router waarmee ik mijn volledige internet snelheid kan benutten?

Ik zoek een router dat het volgende aan kan:
a. 8 Mbit/s downloaden
b. 1 Mbit/s downloaden (640Kbit/s mag echter ook)
c. graag ondersteuning voor VPN lan-to-lan verbindingen of min. VPN passthrough

oja mijn onbeperkte budget ;) is door vriendin beperkt tot 150 pleuro's

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De 2600 kan de bovengenoemde dingen allemaal :) Weet alleen niet hoe duur die precies is..

Lijkt me sterk dat de 2900 die beperkingen ook heeft, maar 't staat niet op Draytek.nl :/

Verwijderd

Ligt het aan je router of aan je internet verbinding?
Misschien zit je te ver van de centrale om de max 8 Mbit binnen te halen.
Test het eens zonder je router zou ik zeggen

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou eerst even nagaan of jouw lijn niet gewoon al op z'n teentjes loopt nu. Het kan best zo zijn dat jouw koperlijn niet meer dan 5 megabit aan capaciteit kan leveren door slechte kwaliteit of een lange afstand. En dan sta je zo met een router die je voor niks gekocht hebt.

Verwijderd

de nieuwere draytek 2600plus kan 8mbit down en 1mbit up (de niet 2600 niet).
De 2200e kan volgens mij ook 8mbit down maar max 0.8mbit up.
oops 6.5 mbit dus :)
Ik zou zeggen verkoop die 2200e en je modem en koop een 2600 plus, dan blijf je net onder je budget. En de 2900 is volgens mij hetzelfde als de 2600plus maar dan zonder ingebouwd modem.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 01:52 ]

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 18:58
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 00:43:
de nieuwere draytek 2600plus kan 8mbit down en 1mbit up.
De 2200e kan volgens mij ook 8mbit down maar max 0.8mbit up.
2200e gaat max tot 6,5 mbit down

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 02:16

lSltAlKeR

Time destroys everything!

ik zou bijna zeggen neem een Thomson Speedtouch 510. Maar dat wil ik je niet aan doen met alle trammelant die ik er mee heb. Als je niet veel porten map en hem niet al te zwaar belast met veel verbindingen en veel bandbreedte is het overgens wel een goed aparaat.
Zorg wel dat je er een hebt die begint met model nummer DSLxx623MP of 624MP afhankelijk van ISDN of POTS aansluiting en niet een met 3EC dat zijn rampen dingen!!!!

Ga anders voor een groter budget en neem een cisco

Speedtouch freak

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Wij maken hier gebruik van een Allied Data Copperjet 820

Deze is door onze provider aangeleverd, maar voldoet iig aan de snelheidsnormen die je gesteld hebt.
Qua VPN > passthrough mag iig geen probleem zijn, tis dan naast xDSL connectie ook een router.

Hier bevalt ie goed, zowel qua functionaliteit (beveiliging e.d.) alsmede in de betrouwbaarheid.
edit:

ligt zo te zien net iets boven je budget...
Misschien dat vriendin-lieV nog wat ruimte wil inbouwen? :+

[ Voor 15% gewijzigd door Sundead op 29-03-2004 01:28 . Reden: TiepVaut ]

• Jemboy
Alsvast bedankt voor de vele reacties.

Van de www.draytek.nl af gehaald:

Werkt de Vigor 2100, 2200, 2300 en 2900 series met Cistron Maxx ADSL?
Ja, mits er een ethernet-modem aanwezig is, werkt - met uitzondering van de Vigor 2200USB - de Vigor 2100, 2200, 2300 en 2900 series via Cistron Maxx ADSL. De maximale doorvoer wordt beperkt tot 500-600kBps van de 800kBps.

Over de 2600(plus) wordt geen melding gemaakt wat de maximale doorvoer is.

Ik wil verder geen nieuwe modem. Ik heb VPN op de router nodig zodat ik voor mijn werk transparant naar enkele sites verbinding kan maken.
Epo, verkoop van de router is GEEN optie want die is niet van mij.

• Osiris
  • Niet online
Jemboy schreef op 30 maart 2004 @ 00:21:
Alsvast bedankt voor de vele reacties.

Van de www.draytek.nl af gehaald:

Werkt de Vigor 2100, 2200, 2300 en 2900 series met Cistron Maxx ADSL?
Ja, mits er een ethernet-modem aanwezig is, werkt - met uitzondering van de Vigor 2200USB - de Vigor 2100, 2200, 2300 en 2900 series via Cistron Maxx ADSL. De maximale doorvoer wordt beperkt tot 500-600kBps van de 800kBps.

Over de 2600(plus) wordt geen melding gemaakt wat de maximale doorvoer is.

Ik wil verder geen nieuwe modem. Ik heb VPN op de router nodig zodat ik voor mijn werk transparant naar enkele sites verbinding kan maken.
Epo, verkoop van de router is GEEN optie want die is niet van mij.
Óók van www.draytek.nl:
Doorvoersnelheid 8Mbit/s downstream en 1Mbit/s upstream
En de reden dat hij niet in jou lijstje voorkomt is omdat hij een ingebouwd modem heeft. :)

Of hij met Cistron Maxx werkt weet ik niet, maar dan moet je maar ff zoeken wat voor systeem Cistron gebruikt. De 2600 (Plus) ondersteunt namelijk vanalles, als het niet alles is 8)7 :)

• Jemboy
En de reden dat hij niet in jou lijstje voorkomt is omdat hij een ingebouwd modem heeft. :)

Of hij met Cistron Maxx werkt weet ik niet, maar dan moet je maar ff zoeken wat voor systeem Cistron gebruikt. De 2600 (Plus) ondersteunt namelijk vanalles, als het niet alles is 8)7 :)
Heb gezien dat de 2600 (plus) een doorvoersnelheid 8Mbit/s downstream en 1Mbit/s upstream zou hebben (aldus draytek.nl), vraag me alleen af of dit niet is toegevoegd om "populair" te doen. Bedoelen ze dat hij aan te sluiten is op een 8Mbit ADSL verbinding of een maximale doorvoor heeft van 8 Mbit?

Vindt het zo jammer dat weinig fabrikanten de maximale doorvoer bij hun routers zetten!

P.s. Osiris, Cistron Maxx is quote Draytek, heb zelf de "Demon Maxx" :)

[ Voor 9% gewijzigd door Jemboy op 30-03-2004 01:11 ]

• Osiris
  • Niet online
Jemboy schreef op 30 maart 2004 @ 01:00:
[...]

Heb gezien dat de 2600 (plus) een doorvoersnelheid 8Mbit/s downstream en 1Mbit/s upstream zou hebben (aldus draytek.nl), vraag me alleen af of dit niet is toegevoegd om "populair" te doen. Bedoelen ze dat hij aan te sluiten is op een 8Mbit ADSL verbinding of een maximale doorvoor heeft van 8 Mbit?

Vindt het zou jammer dat weinig fabrikanten de maximale doorvoer bij hun routers zetten!

Ik heb zelf de 2600WE en ook Demon en mijn modem traint en loopt met deze waarden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
> adsl status
  --------------------------- ATU-R Info (annex A) ----------------------------
   Running Mode            :    G.DMT       State                : SHOWTIME
   DS Actual Rate          :  8064000 bps   US Actual Rate       :   896000 bps
   DS maximum Rate         :  9568000 bps   US maximum Rate      :   992000 bps
   DS Path Mode            :  Interleave    US Path Mode         :  Interleave
   NE Current Attenuation  :    17.5  dB    Cur SNR Margin       :    11.0  dB
   DS actual PSDM(C)       : 00000005       US actual PSDM(R)    : 00003e77
   ADSL Firmware Version   : 42e2ea53
  -------------------------------- ATU-C Info ---------------------------------
   Far Current Attenuation :    13.0  dB    Far SNR Margin       :     7.0  dB
   CO ITU Version[0]       : 00004753       CO ITU Version[1]    : 504e0007
   DSLAM CHIPSET VENDOR    : < Nokia >
  -----------------------------------------------------------------------------
   INTL, DSTREAM bytes/depth=  16, symbols/codewords  =   0, latency= 0*0.25ms.
       , USTREAM bytes/depth=   2, symbols/codewords  =   0, latency= 0*0.25ms.
   CODE, DSTREAM fast parity bytes=   0, fast codeword=   0.
         DSTREAM intl parity bytes=   2, intl codeword= 255.
   CODE, USTREAM fast parity bytes=   0, fast codeword=   0.
         USTREAM intl parity bytes=  16, intl codeword= 248.
   Setting>>
       FDQ : Enable, TCM : Enable, EC : Disable, Framing Mode : 3.
   Running>>
       FDQ : In Use, TCM : In Use, EC :    Off.
       DS : Framing Mode 3, US : Framing Mode 3.
   ADI ADSL Firmware Version: 42e2ea53
>

Dus hij zou officieel nog hoger "moeten", die upload en de download was ooit ook 10.000.000, maar sinds de DSLAM Nokia is niet meer ofzo :/

Verwijderd

Jemboy schreef op 30 maart 2004 @ 01:00:
[...]

Vindt het zo jammer dat weinig fabrikanten de maximale doorvoer bij hun routers zetten!

De maximale doorvoer snelheid wordt in dat geval net zoiets als watten vermogen van een versterker. als je niet weet hoe dat gemeten is zegt het dus ook niets.

enerzijds zou je een router met een lage utilisation een flow van 10mb kunnen laten verwerken, anderzijds kun je dezelfde router totaal omzeep helpen met een troughput van 128kb.

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 08:44:
[...]

De maximale doorvoer snelheid wordt in dat geval net zoiets als watten vermogen van een versterker. als je niet weet hoe dat gemeten is zegt het dus ook niets.

enerzijds zou je een router met een lage utilisation een flow van 10mb kunnen laten verwerken, anderzijds kun je dezelfde router totaal omzeep helpen met een troughput van 128kb.
De enige manier hoe ik m'n router "totaal omzeep" (gewoon vast dus) heb kunnen krijgen is met 8 VPN-tunnels die samen C&C Generals aan 't spelen waren. Dus veel UDP-packets door een encrypted tunnel etc.. Maar voor de rest nooit problemen :)

• Jemboy
Osiris schreef op 30 maart 2004 @ 12:33:
[...]

De enige manier hoe ik m'n router "totaal omzeep" (gewoon vast dus) heb kunnen krijgen is met 8 VPN-tunnels die samen C&C Generals aan 't spelen waren. Dus veel UDP-packets door een encrypted tunnel etc.. Maar voor de rest nooit problemen :)
Thankx Osiris voor alle informatie. Ik ga maar shoppen voor een Draytek 2600Plus.
CU.

Jemb :) y.
Pagina: 1