Anoniem: 104421
Als je een CDwisselaar in je auto hebt (met zo'n aparte box die je ergens in je kofferbak hebt), dan is het mogelijk om dmv een mini-jack <-> female tulp een verbinding te leggen. Bij mij in de auto heb ik 2 tulp aansluitingen richting mijn wisselaar. Daar kan ik die gmini met dat kabeltje gewoon tussenpluggen.Anoniem: 104421 schreef op 01 juli 2004 @ 21:20:
Weet iemand of er net zoals voor de Ipod een transmitter is die ervoor zorgt dat je het geluid van je gmini 220 over de boxen van je autoradio krijgt?? zo'n oplossing met een cassettebandje is leuk natuurlijk, maar word lastig als je geen cassettespeler in je auto hebt
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Ik heb nog maar even gewacht
Ik kom er net achter dat mijn Dane elec 128MB CF kaartjes niet (goed)ondersteunt worden. Aangezien we 16 julie al op vakantie gaan, wilde ik na lang zoeken zo'n ding halen. (De Archos AV320 vond ik toch te duur
Zijn er nog steeds veel problemen met de Dane Elec kaartjes
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Anoniem: 67410
koop dan een ander cf kaartje, kost niks meer tegenwoordig.Stiffener schreef op 04 juli 2004 @ 09:57:
[...]
Ik heb nog maar even gewacht![]()
Ik kom er net achter dat mijn Dane elec 128MB CF kaartjes niet (goed)ondersteunt worden. Aangezien we 16 julie al op vakantie gaan, wilde ik na lang zoeken zo'n ding halen. (De Archos AV320 vond ik toch te duur)
Zijn er nog steeds veel problemen met de Dane Elec kaartjes
Dat lijkt me geen optie. Ik heb nu eenmaal die kaartjes van Dane Elec. Als ik andere ga kopen, ben ik weer 80-150 euro duurder uit. Kan ik net zo goed een andere ImageTank/MP3 speler halen...Anoniem: 67410 schreef op 04 juli 2004 @ 10:51:
[...]
koop dan een ander cf kaartje, kost niks meer tegenwoordig.
If I agreed with you, we'd both be wrong.
128mb kost echt iets van 25 euro, en anders heb ik nog wel een 256 mb kaartje te koop voor jeStiffener schreef op 04 juli 2004 @ 11:54:
[...]
Dat lijkt me geen optie. Ik heb nu eenmaal die kaartjes van Dane Elec. Als ik andere ga kopen, ben ik weer 80-150 euro duurder uit. Kan ik net zo goed een andere ImageTank/MP3 speler halen...
Zijn er losse opladers te koop?
De amerikaanse versie ziet er iets anders uit VZVIW (geen zwart, maar aluminium kleur). De oplader is 100-240V, dus het enige wat je het het buitenland nodig hebt is een adapterstekker.Anoniem: 104421 schreef op 05 juli 2004 @ 11:41:
Heeft iemand een idee wat het verschil in de gmini 220 amerikaanse versie en de Europerse versie? Behalve de oplader natuurlijk?
Zijn er losse opladers te koop?
_██_
(ಠ_ృ)
Alleen in de map music kan ik niet zoeken op genre, of auteur. Iemand een idee hoe dit te wijzigen valt?
Bij het gebruik van de ABC library moet je synchroniseren met Musicmatch. Anders kan je niet zoeken op genre of iets anders. Zelf gebruik ik het niet dus kan ik je weinig over de werking vertellen.Anoniem: 67410 schreef op 09 juli 2004 @ 10:01:
Heb eindelijk het apparaat in huis.
Alleen in de map music kan ik niet zoeken op genre, of auteur. Iemand een idee hoe dit te wijzigen valt?
Firmware 1.8.0 is uit:
V1.8.0
---------------------------------------
Improvement: Added Spanish language.
Bug fixed: Allowed to rename a file if changing only the case of the letters.
Bug fixed: Fixed general browser displayed instead of the music browser after resuming a song.
Bug fixed: Fixed recorded file not properly closed when power off is requested during record.
Bug fixed: Fixed menu title not updated when changing the current language.
Bug fixed: Fixed FAT possibly corrupted after saving a new file.
Bug fixed:Fixed incorrect USB2 handcheck on some PCs.
Het FAT probleem zal misschien helpen bij het probleem wat soms (bij mij) optreedt, wanneer je een nieuw aangemaakte map probeert te benaderen slaat het apparaat af en moet je op de PC de boel fixen. Ik heb hem pas gister geinstalleerd dus in het gebruik weet ik nog geen duidelijke verschillen.
Iemand misschien een idee, waar je goedkoop die Piel Frama cases kan kopen??
Aansluiten van de Archos doe ik via een reeds bestelde Soundfeeder SF250 die via de FM stereo het signaal overbrengt, ideaal ding (volgens mij wel illegaal in de EU maar gewoon te koop bij http://www.mobileplaza.nl voor 37 incl verzenden).
De auto-oplader zoek ik dus nog, iemand suggesties? Volgens mij is de voedingsoutput standaard 5v, dan komt het aan op het stekkertje wat in dat usb adaptertje past..... .
Denk er over om er ook eentje te kopen.
Nog wat vragen:
- Ik lees dat het apparaat wordt herkend als externe schijf. Kun je vanuit Linux/BSD het ding zo mounten?
- Zitten er, zoals bij de iPod, ook DRM-fratsen in? Kun je de MP3's er ook afhalen? Geen lame protecties?
- Is het ding een beetje stevig?
Anoniem: 110443
Nee geen beveiliging van welk soort dan ook.- Zitten er, zoals bij de iPod, ook DRM-fratsen in? Kun je de MP3's er ook afhalen? Geen lame protecties?
ja zeker, hij heeft een soort van rubbere stootbanden aan de zijkant. De knoppen en andere onderdelen zit goed vast. Heb hem nu 2 maanden en doet het nog evengoed als in het begin en hij is nog steeds in perfecte staat- Is het ding een beetje stevig?
deze past perfect.
Anoniem: 119181
is het mogelijk om bestanden die de gmini 220 niet ondersteunt er op te zetten en op n andere pc er weer vanav te halen?
Ja, gewoon inpluggen via usb en een paar seconden later heb je er een 20Gb externe harddisk bij. Onder XP althans. Zie verder de startpost en de archos site voor specs.Anoniem: 119181 schreef op 20 juli 2004 @ 23:17:
kan je m ook als externe hard disk gebruiken?
is het mogelijk om bestanden die de gmini 220 niet ondersteunt er op te zetten en op n andere pc er weer vanav te halen?
_██_
(ಠ_ృ)
Anoniem: 105559
http://www.kensington.nl/...asp?subsection=28&id=1612
Ik heb eigenlijk nog vragen over de ARCHOS 4-in-1 CompactFlash™ Adapter:
http://www.archos.com/products/prw_500587.html
Waarmee je dus bijvoorbeeld SD kaartjes kan aflezen (die ik dus gebruik
nope niet dat ik weetAnoniem: 119181 schreef op 21 juli 2004 @ 20:40:
weet er iemand mischien of er ook n soort dock station voor de gmini 220 is?.(netzooiets als i poddocking station)?
ik hoe nietzo van kabeltjes r steeds in en uitplugen en dan heeft ieteminste n vaste plek naast mn pc.
Hoe lang duurt het bijvoorbeeld vanaf het moment dat je hem aanzet tot het moment dat je muziek hoort?
En de snelheid van de menu's?
PSN: Shiver23
Als ik het goed begrijp is die oplossing precies verkeerdom, het lijkt me dat de telefoon wordt opgeladen vanuit een USB-poort, en niet andersom. Ik zie meer heil in een zelfbouwoplossing met een sigarettenplug, een 7805 en een doorgeknipte USB-kabel. Ik vraag me alleen af waarom de Gmini zich niet oplaadt uit een USB-kabel en wel uit de adapter die ook een USB-stekker heeft? Misschien gebruiken ze de vierde pin op de plug die normaal niet gebruikt wordt. Niets waar je met een multimeter niet achterkomt...Anoniem: 105559 schreef op 21 juli 2004 @ 14:44:
Voor de autolader. Is dit niet iets of misschien verder zoeken in deze trant, aangezien de Gmini 220 opgeladen kan worden via de USB port:
http://www.kensington.nl/...asp?subsection=28&id=1612
*komisch intermezzo involving lompe reverse engineering, veel gepiel en een paar enge gele vonken*
Ok, het klopt: terwijl de USB 5 volt normaal gesproken op pin 1 staat, levert de adapter de 5 volt via pin 4, die normaal gesproken niet gebruikt wordt. Dit opent perspectieven voor het zelf bouwen van (auto-)laders of het aansluiten van andere bestaande laders, EN voor het omvrotten van standaard USB-kabels zodat je je Gmini ook uit pc's kunt opladen (voor de dapperen onder ons met een potige USB-hub die 1600 mA levert?). Misschien heeft het zin om de stroom te beperken met een stroombron?
Welke durfal probeert het uit?
Even iets heel anders: op de bovengenoemde Piel Frama-site lijkt het net alsof de Gmini die daar op de foto staat een veel mooier display heeft dan de mijne (net als op de Archos-site, maar dit lijkt me geen render maar een echte foto). Ook lijken de icoontjes wat anders. Hier kan je het beter zien. Is dit een beta-versie? Of juist een nieuwere? Heeft iemand dit display ooit gezien?
[ Voor 15% gewijzigd door Slein op 21-07-2004 23:09 ]
-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)
De snelheid van de bediening is, tja, acceptabel. Erg snel gaat het niet allemaal, bladeren door lange lijsten gaat niet erg soepel. Ook reageren de menu's erg traag wanneer de muziek ondertussen speelt, en duurt het even voordat je het 'now playing'-scherm te zien krijgt, en in die tijd kan je helemaal niks doen (niet doorzappen en OOK het ding niet zachter zetten, wat je wel een halve gehoorbeschadiging kan opleveren). Ik heb wel eens een iPod in handen gehad en dat ging allemaal veel soepeler.Shiver23 schreef op 21 juli 2004 @ 22:35:
Hoe zit het met de snelheid van de bediening?
Hoe lang duurt het bijvoorbeeld vanaf het moment dat je hem aanzet tot het moment dat je muziek hoort?
En de snelheid van de menu's?
Na het aanzetten moet je even een muziekje uitzoeken om te gaan spelen, dus dat duurt wel een paar klikken, op zijn minst. Maar wanneer je de bookmark-functie gebruikt kan je met een druk op de knop verder spelen waar je het apparaat hebt uitgezet (mits je voor het uitzetten een bookmark hebt gezet, dat gaat vrij handig met drie knopdrukken).
Powerup duurt een seconde of acht (met bookmark, inclusief de drie seconden dat je de powerknop ingedrukt moet houden voor het aanzetten). Wanneer je kiest dat je verder wilt spelen bij de bookmark heb je na drie seconden muziek. De late op de fiets springer heeft dus na 11 seconden muziek, als 'ie haast heeft.
-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)
[ Voor 5% gewijzigd door Slein op 22-07-2004 01:20 ]
Met het opladen mbv de +5V op de PC zou ik trouwens maar oppassen. Enige maanden terug heb ik een moederbord kunnen weggooien omdat de twee USB aansluitingen waren vanwege een wat al te gulzige ADSL modem. De +5V aansluitingen van de moederbordplug waren helemaal verkoold.

_██_
(ಠ_ృ)
Anoniem: 110443
V1.9.0
Bug fixed: Fixed some Spanish translations.
Bug fixed: Fixed progressbar and time not displayed after closing the audio popup menu when playback is paused.
Bug fixed: Fixed unit shutting down when trying to display large pictures with non standard header.
Bug fixed: Fixed photo rotation not disabled after failing to load a large picture.
http://www.archos.com/dow.../Gmini220_v190_update.zip
En archos heeft nu ook de USB auto adapter gemaakt voor de gmini 220
http://www.archos.com/products/prw_500503.html
http://www.archos.com/products/prw_500636.html
gaat je in totaal 45 E kosten

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 110443 op 22-07-2004 19:07 ]
hijs nieuw. Het wordt de waarschijnlijk de inkoopprijs van de av420 en kan de belasting er ook nog van aftrekken. Tgaat via een vriend en die wil waarschijnlijk niet heel GoT voorzien van een av420, dus ik kan niks regelen voor de geintresseerden. sorryAnoniem: 119181 schreef op 23 juli 2004 @ 18:14:
welke gmini prijsje? die van bbs??
en is ie nieuw of 2e hands

ze zeggen "je hebt toch n goede mp3speler"
ja een freecom beatman flash met wel 64 mb (veel te weinig)
moeten AAA batterijen in en daar doe ik net een week mee dus dat kost me al snel 90 euro per jaar aan batteryen.(k heb m al ruim 3 jaar dus in totaal ongeveer 270 euro)
maar ze willen maar niet begrijpen dat dit veel makkelijker zou zijn.
k heb n vakantie baantje en heb al ruim 400 euro verdiend deze zomer dus ik denk kan ik m mooi van kopen.
ouders zeggen "warom moet je altijd je geld meteen uitgeven als je wat hebt verdiend"
zeg ik "dit is veel meer als alleen een mp3 speler dit is ook n externe harde schijf en hij kan zelvs meteen de foto's van jullie kamera opslaan als we op vakantie zijn zodat je veel meer foto's kan maken"
ouders zegen"nou en??, nee is nee (enz)"
conclusie: ouders laten hun kinderen nooit dingen aanschaffen als het duurder dan n snoepje is
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 119181 op 24-07-2004 10:22 ]
hoe oud ben je man? je mag toch zelf beslissen wat je met je zuuverdiende centen doet?Anoniem: 119181 schreef op 24 juli 2004 @ 10:17:
ik wil ook gmini 220 maar mag m niet kopen van mn ouders.......
ze zeggen "je hebt toch n goede mp3speler"
ja een freecom beatman flash met wel 64 mb (veel te weinig)
moeten AAA batterijen in en daar doe ik net een week mee dus dat kost me al snel 90 euro per jaar aan batteryen.(k heb m al ruim 3 jaar dus in totaal ongeveer 270 euro)
maar ze willen maar niet begrijpen dat dit veel makkelijker zou zijn.
k heb n vakantie baantje en heb al ruim 400 euro verdiend deze zomer dus ik denk kan ik m mooi van kopen.
ouders zeggen "warom moet je altijd je geld meteen uitgeven als je wat hebt verdiend"
zeg ik "dit is veel meer als alleen een mp3 speler dit is ook n externe harde schijf en hij kan zelvs meteen de foto's van jullie kamera opslaan als we op vakantie zijn zodat je veel meer foto's kan maken"
ouders zegen"nou en??, nee is nee (enz)"
conclusie: ouders laten hun kinderen nooit dingen aanschaffen als het duurder dan n snoepje is
Anoniem: 119181 schreef op 24 juli 2004 @ 10:17:
Er bestaan ook oplaadbare AAA-batterijen hoor... kan je zelfs bij de HEMA halen.
jezus ga naar de dichtsbijzijnde dixons en je kan 2 stuks kopen a 9,99Anoniem: 119181 schreef op 25 juli 2004 @ 12:16:
ik ben 15
en zoek al 3 jaar naar olaadbare AAA maar zie ze nergens
* Batterijduur van zo'n 5 uur bij normaal gebruik vind ik toch net iets te krap;
* Geen goede remote of een dure die bovendien storing geeft;
* Ietwat lompe vierkante design 'zit' toch niet zo lekker in de gemiddelde broekzak;
* Geen powersupply via USB, zeker lastig als ik niet altijd die AC adapter bij de hand heb maar wel muziek wil luisteren op werkplek bijvoorbeeld;
* Brakke ondersteuning van mijn CF kaartjes
Dit zijn dus even de con's, er zitten nog genoeg pro's aan het spelertje maar niet genoeg voor mij persoonlijk om em te houden, ik kijk nu uit naar de Iaudio M3, ietwat aan de prijs maar deze past wat meer bij m'n eisen.
Weet iemand of je van de Archos Gmini 220 kan booten? Ik wil hem zowel als MP3 speler als externe disk gebruiken en dan is het verrekte handig als ik er van kan booten.
P.S. Ik begrijp dat het niet vanzelf gaat, maar dat ik eerst een bootable os op moet zetten. De vraag is of dat kan en of dan de oorspronkelijke functies nog goed werken.
[ Voor 28% gewijzigd door max3D op 10-08-2004 19:19 ]
http://www.archos.com/dow...Gmini220_v1100_update.zipV1.10.0
Improvement:Displayed a warning message when selecting a file with an unknown type.
Improvement:Finder.dat files are now filered by browsers.
Bug fixed:Fixed file corruption when transferring files from CompactFlash cards.
Bug fixed:Fixed files sometimes overwritten without confirmation when copied to a folder containing files with the same name.
Bug fixed:Fixed wrong bitrate and track duration when playing some WMA files.
Bug fixed:Fixed unit hanging when trying to play some WMA tracks.
Bug fixed:Fixed playback popup menu not handled properly when the current track changes.
Bug fixed:Unit is now powered down now automatically when battery level is too low without waiting for user confirmation.
Wat ze voor mij wel eens mogen fixen is dat (bij het kopieren van een CF kaart) je voor ELKE file moet bevestigen of je die wel wilt overschrijven (of de mogelijkheid geven om te skippen). Stel dat tijdens het kopieren blijkt dat er te weinig ruimte is en het kopieren onderbroken wordt, moet je in een slecht geval 500x op 'ok' drukken voordat je alles bij een tweede poging gekopieerd hebt. (Been there, almost done that, betere oplossing bedacht).
Zie dat er ook een Gmini 400 aankomt, met kleurtjes en film! Hij lijkt me alleen wat groter, een 220 met kleur en dikkere accu lijkt me beter. Eh well. t:)
Anoniem: 3747
"This version replaces our previous versions for Gmini200. It has been developped mainly to fix all currently known corruption issues during Compact Flash transfers, resulting from a component change. Some users may experience an error message during Compact Flash data transfers : "CF transfer error : Please contact technical support for instructions.".
At this stage, please do not return the unit. Technical support will provide you with a procedure to fix the problem (there is no need to send the unit back to the technical support)."
Vage Aziaatjes maar misschien is het ding nu compatible voor meer CF kaartjes.
Vermoed trouwens bij voorbaat dat dit om andere problemen gaat dan de mijne
Jahoor, "card invalid"
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 3747 op 28-09-2004 23:10 ]

Nu kan ik tenminste zeggen: perfect ding, ben er erg tevreden mee!
Maar hoe groot is het gat tussen 2 liedjes? (in sec.)
V1.13.0
Improvement: Reduced delay when entering a folder which contains a lot of unicode names (Asian files).
Bug fixed: Fixed FF/rewind not working for the current song after pause/unpause.
Bug fixed: Fixed resume from ARCLIB not working for the current song after pressing NEXT.
Bug fixed: Do not allow user to create an empty name with the virtual keyboard.
Bug fixed: Fixed volume sometimes greater than 99 in the setup>sound menu.
Bug fixed: Return to the browser instead of the audio player after displaying the info screen from the browser during playback.
Misschien interessant voor de genen die nog van plan zijn zon ding te kopen:
Die van mij gaat in de verkoop, had hem voor de zomervakantie gekocht, om wat muziek mee te nemen op vakantie en mn foto's te backuppen. Echter komt er binnenkort een notebook en dan is de mp3 speler totaal overbodig.
Nauwelijks gebruikt compleet in doos, garantie etc voor 199,-
Zet hem anders in vraag en aanbod, werkt perfectAnoniem: 67410 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:00:
offtopic:
Misschien interessant voor de genen die nog van plan zijn zon ding te kopen:
Die van mij gaat in de verkoop, had hem voor de zomervakantie gekocht, om wat muziek mee te nemen op vakantie en mn foto's te backuppen. Echter komt er binnenkort een notebook en dan is de mp3 speler totaal overbodig.
Nauwelijks gebruikt compleet in doos, garantie etc voor 199,-
Ik neem tenminste aan dat het een gewone 1.8" notebookharddisk is?
Via een normale adapter (die trouwens wel een mini usb stekkertje heeftAnoniem: 91555 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 22:02:
Wordt de Gmini 220 via de USB poort opgeladen of via een normale adapter?
Moet kunnen werken, probleem is hoe je het OS/de firmware erop zet. Bij een update laadt het OS het .bin bestand in. Maar als er geen OS is wordt het moeilijk.Heeft iemand al geprobeerd om de 20GB harddisk voro een 40GB exemplaar te vervangen?
Ik neem tenminste aan dat het een gewone 1.8" notebookharddisk is?
Nu bedenk ik dat je gewoon een image maakt van de oude schijf en deze overzet op je nieuwe schijf
Maar weet niet hoe de andere hardware en de software erop reageert. Heb je geld over dan is het het proberen waard.
http://www.archos.com/products/adapters_product_list.html
Ja, ik heb me rot gezocht, reviews doorgelezen, yahoo group doorgekeken, maar het is me nog niet echt duidelijk. Toch iets om redelijk zeker te weten, voor ik 300 euro uitgeef.
^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje
Al mijn CF kaartjes zijn te lezen waaronder een Dane-Elec 64MB kaartje.MaikelG schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:01:
Is het met firmware 1.12 nu inderdaad opgelost dat o.a. Dane-Elec kaarten niet gelezen konden worden?
Ja, ik heb me rot gezocht, reviews doorgelezen, yahoo group doorgekeken, maar het is me nog niet echt duidelijk. Toch iets om redelijk zeker te weten, voor ik 300 euro uitgeef.
Anoniem: 37526
Waarom is deze mp3-speler vaak tot 100 euro duurder dan zijn opvolger, de Gmini-XS200?