[Delphi] database desktop geeft alias fout aan

Pagina: 1
Acties:

• knackje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 14:38
Hallo,

heb denk ik een noop vraagje maar heb al gezocht maar kan het niet vinden hoor.

Ik moet een kleine simpele database maken voor school. Deze db moet gemaakt worden met "adaptive server anywhere". Wanneer ik nu een tabel maak en de database wil opslaan zegt database desktop van delphi 7:

chosen alias is not of a type adaptive server anywhere 7.0

Wat moet ik hiermee? Als ik hem opsla kan ik wel een alias kiezen. Standaard staat deze op none.

Iemand die mij ff op weg kan helpen hiermee?

bedankt

knackje

[ Voor 4% gewijzigd door knackje op 28-03-2004 23:00 ]

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 20:33

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik ga er even vanuit dat je de Borland Database Engine (BDE) gebruikt om een verbinding met de database te maken.
knackje schreef op 28 maart 2004 @ 22:54:
Hallo,

heb denk ik een noop vraagje maar heb al gezocht maar kan het niet vinden hoor.

Ik moet een kleine simpele database maken voor school. Deze db moet gemaakt worden met "adaptive server anywhere".
Nooit van gehoord. Waarmee je de database definieert is niet van belang, zolang de BDE maar een driver heeft voor de gebruikte database.
Wanneer ik nu een tabel maak en de database wil opslaan zegt database desktop van delphi 7:

chosen alias is not of a type adaptive server anywhere 7.0

Wat moet ik hiermee? Als ik hem opsla kan ik wel een alias kiezen. Standaard staat deze op none.
Begrijp ik dat je de database creëert met de Database Desktop? Wat doet "Adaptive Server Anywhere" dan?
Iemand die mij ff op weg kan helpen hiermee?
Graag meer informatie, want je verhaal is niet duidelijk.
bedankt

knackje
Dergelijke titels zijn niet nodig, want wij tweakers doen elkaar permanent de groeten :) (zie de FAQ).

Een goede grap mag vrienden kosten.